mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Dagens underholdning @slagteren: Rikke Rost er altid god for en mere eller mindre vanvittig bemærkning (afhængig af hvordan man opfatter tingene) om bl.a. hvordan tingene forholder sig i trafikken, det skal du ikke lade dig provokere af;-) At alle machomændene herinde nu vil gi hinanden tæsk fordi deres ære og/eller familie blir krænket, får mig til at tænke på visse tilhængere af en vis religion samme machomænd med al sandsynlighed -af pågældende anledning -ikke vil have for mange af i vores land(e)... Her i Dk har vi 1000 vis af års erfaring i at klare tingene selv, og det er der betsmt ingen grund til at ændre på. Man skal klare tinegne selv og stå ved det man siger. Ære er noget der mere eller mindre er væk i DK og det skal vi have tilbage, - Præcis som i mange andre lande i syden. Der skal mere handling og mindre snak til. Godt nok ligner Rikke en mand, men hun kan ikke andet end at snakke. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 .......................... Her i Dk har vi 1000 vis af års erfaring i at klare tingene selv, og det er der betsmt ingen grund til at ændre på. Man skal klare tinegne selv og stå ved det man siger. Ære er noget der mere eller mindre er væk i DK og det skal vi have tilbage, - Præcis som i mange andre lande i syden. Der skal mere handling og mindre snak til. Godt nok ligner Rikke en mand, men hun kan ikke andet end at snakke. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 hehe, man kigger væk i et par timer, og så stikker det straks af :D - Tilbage til emnet tak, og moderator, fjern lige alle de uheldige kommentarer om trusler, selvtægt og den slags. Det hører ikke hjemme herinde (håber jeg). Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 hehe' date=' man kigger væk i et par timer, og så stikker det straks af :D - Tilbage til emnet tak, og moderator, fjern lige alle de uheldige kommentarer om trusler, selvtægt og den slags. Det hører ikke hjemme herinde (håber jeg).[/quote'] Og hvad er der så i vejen med vold og selvtægt?? Hør nu her her.. Vold er et universalt sprog, alle forstår det og der er ingen tvivl om meningen. Findes der en bedre måde at kommunikere på uden der opstår misforståelser? Nej vel.! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Og hvad er der så i vejen med vold og selvtægt?? Hør nu her her.. Vold er et universalt sprog' date=' alle forstår det og der er ingen tvivl om meningen. Findes der en bedre måde at kommunikere på uden der opstår misforståelser? Nej vel.![/quote'] ... Jeg håber du kan tale flere sprog så. Kort og godt det er ulovligt, og ligeledes er trusler - med al respekt, man er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvis man sætter sig til at true navngivne personer, og slet ikke på skrift via et forum. Det er ganske enkelt strafbart. Jeg ville egentlig tro at en tidligere professionel soldat ville vide bedre, men åbenbart ikke... Og du behøver ikke at svare, da jeg ikke gider diskutere med dig. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 ... Jeg håber du kan tale flere sprog så. Kort og godt det er ulovligt, og ligeledes er trusler - med al respekt, man er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvis man sætter sig til at true navngivne personer, og slet ikke på skrift via et forum. Det er ganske enkelt strafbart. Jeg ville egentlig tro at en tidligere professionel soldat ville vide bedre, men åbenbart ikke... Og du behøver ikke at svare, da jeg ikke gider diskutere med dig. Ja i Hæren lærer man et par ting eller 2 - De fleste af dem er ulovlige.. Ulovligt!? Ja det er der sgu så meget der er efterhånden så det kan jeg egentlig ikke tage mig af. Hvis man kender konsekvensen af det man gør, så handler det vel næppe om at være den skarpeste kniv i skuffen.. Rikke kender selv konsekvensen af at true folk og det samme gør jeg. Men nu skal vi jo lige fanges først, ikke sandt. ;-) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Sjovt som "mealth" lige nåede at slette sin "mit liv, mine regler. That's it" bemærkning, netop som jeg skulle til at svare... Nå, jeg kom i tanke om en af de utallige lignende tråde på dette forum, hvor jeg i sin tid skrev følgende, som jeg synes tåler en gentagelse... Jeg synes det er så trist og skræmmende, at der findes bilister, som tilsyneladende hæmningsløst tilsidesætter al fornuft og alle hensyn til sine medmennesker, kun for at tilfredstille sig selv. Jeg har aldrig forstået, hvorfor det er så vigtigt for nogle mennesker at køre stærkt. Jeg kan sagtens forstå, at man på et eller andet tidspunkt "lige skal prøve det af", hvilket som regel sker i en alder, hvor man endnu ikke tænker så meget over konsekvenserne. Men at man, selv som voksen, konsekvent kører som det passer én selv, uden hensyntagen til regler og love samt medbilister, og samtidig har den holdning at det er iorden, fordi man er en bedre bilist end andre og har en bil som er bedre end alle andres... det er skræmmende. Det er desværre et generelt problem, som findes alle vegne, og som det desværre kun er Politiet, der har de nødvendige beføjelser til at stoppe. Desværre er Politiet kun i stand til at reagere på de ting de ser. Og da der ikke sidder Politi og holder konstant øje med samtlige veje, er der opstået et anarki, hvor det nemmeste er at gøre som det passer én, indtil man bliver opdaget. Vi har sikkert alle siddet i en situation i trafikken, hvor vi ville ønske at Politiet lige havde været på pletten, eller haft lyst til at gribe ind selv. Desværre er menigmands beføjelser meget mangelfulde i sådanne tilfælde, hvilket måske i virkeligheden også er meget godt. Vi skal ikke egenhændigt køre rundt og være Politimænd, eller endnu værre, gribe til selvtægt, selvom det nogle gange ville være rart. Det eneste vi som menigmand kan gøre er, at opfordre vores medmennesker til at udvise fornuft og hensyn. F.eks. via diskussionsfora som dette. Det er desværre bare ikke altid nok. Nogle mennesker er så ligeglade med såvel gældende regler og love samt andres meninger, at det er umuligt at tale fornuft med dem. De er, for at bruge et ofte benyttet udtryk, "udenfor pædagoisk rækkevidde". Men hvis hverken sund fornuft eller autoritær konsekvens virker, så er det udelukkende en holdningsændring hos personen selv, som kan få vedkommende til at vågne op. For nogle kommer denne holdningsændring naturligt af sig selv, når de bliver modne. For andre kommer den aldrig. De fortsætter ufortrødent med at leve deres liv udelukkende i henhold til egne behov og interesser. Jeg slog lige et ofte misbrugt ord op, og fandt bl.a. dette: Psykopat: "Psykopater er personer, der er optaget af at tilfredsstille egne behov uden hensyntagen til omgivelserne. Psykopater handler ofte på baggrund af deres impulser i stedet for deres fornuft. Dette træk kan i sig selv let føre til, at de begår kriminalitet, hvorfor seriemordere og voldtægtsforbrydere for manges vedkommende skal findes i denne kategori. Psykopater omgås ofte sandheden lemfældigt og kan have tendens til at skyde skylden for deres egne handlinger over på andre. De får sjældent dårlig samvittighed og mangler ofte evnen til at forstå andre menneskers følelser og behov (manglende empati). Nogle psykopater kan være optaget af tanker om egen storhed og fortræffelighed. De kan mene, at de i kraft af deres særlige status har krav på særbehandling og derfor ikke behøver at følge de regler i samfundet, som andre er underlagt. Disse træk viser, at en psykopat kan være særdeles ubehagelig og tilmed farlig for sine omgivelser." Kilde: Læge, ph.d. Henrik Day Poulsen, Psykiatrisk Klinik, Rigshospitalet. Og hvorfor er det så relevant? Fordi der findes masser af psykopater, i ordets korrekte lægelige forstand, på vejene. Og nu ved vi da, om ikke andet, hvorfor de handler som de gør. At man så sjældent kan gøre noget ved det, er kun trist. Men al ære og respekt til de, som dog trods alt prøver. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Folk gider ikke læse så lange indlæg.. Vil man ignnem med sit budskab er hovedreglen at det skal gøres kort. Jeg har læst de første 3 passager, og jeg kan kun sige at du tager helt fejl. Alle har i følge loven ret til at gribe ind i f.eks sådan en situation som der er beskrevet her i tråden. - o gjo, man har faktisk lov til at lege politimand. Der er ingen grund til at prøve at lyde klog, når man ikke er det. - Eller er der...? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Beklager at jeg ikke var i stand til at korte mit indlæg ned ved udelukkende at bruge to-stavelsesord. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Hej Slagter, rigtig kedelig oplevelse din kone har været ude, har selv prøvet det et par gange efterhånden og det er sgu ikke så sjovt... Og jeg er i øvrigt helt enig med dig i din holdning til hvad faen man skal gøre når det er ens et-og-alt der udsættes for den slags ting. Jeg syntes der er en stigende tendens til at løse uoverensstemmelser med fysisk vold og/eller trusler idag - har så sent som for en uge siden selv oplevet det på tanken i kastrup, da jeg var ved at blive kørt ned af et kvaj der ikke kunne komme hurtigt nok ud fra parkeringen. Men hvad kan man gøre... Jeg er ikke typen der gider risikere alt for at stå og bokse med en eller anden klovn, der mener at han kørsel skal sætte standarden for alle andre. Så at give tolderne et "praj" når man alligevel gør stop der, syntes jeg er en fin måde at handle på ;-) Dog ærgerligt at de ikke nåede at få ham der chikanerede din kone.. Og så tror jeg du tager fejl - det var vist Mealth der startede hele den her volds-spiral. Først i post #18, og så konkrete trusler i #31 og #33... Rikke "svarede" vist bare på truslen.... For at være helt sikker på det skal der vel mord til??? og det var vist dig der startede ik... du troede på sin vis mealth. men fuck det gider ikke denne tråd mere det er gået helt skævt med det her. Ville sådan set bare sige min kone bliv bange da sådan en idiot truede hende med denne kørsel' date=' uanset hvordan hun har kørt er dette ikke fortjent.[/quote'] Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Nej vel.... ;) Smid lige et link til hvor du mener du har ret til at lege politimand henne??? Folk gider ikke læse så lange indlæg.. Vil man ignnem med sit budskab er hovedreglen at det skal gøres kort. Jeg har læst de første 3 passager, og jeg kan kun sige at du tager helt fejl. Alle har i følge loven ret til at gribe ind i f.eks sådan en situation som der er beskrevet her i tråden. - o gjo, man har faktisk lov til at lege politimand. Der er ingen grund til at prøve at lyde klog, når man ikke er det. - Eller er der...? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Og så tror jeg du tager fejl - det var vist Mealth der startede hele den her volds-spiral. Først i post #18, og så konkrete trusler i #31 og #33... Rikke "svarede" vist bare på truslen.... Nej det er omvendt.. Men det er en lang forklaring så den tager vi ikke her. Så det du siger er, at du hellere vil undgå en konfrontation end at sørge for at han ikke kører andre ned og muligvis slår ihjel.. Det er da ret så trist at høre. Jeg har det lige omvendt. Stop fjolset med alle midler inden han gør mere skade. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KlingKlong 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Hej RikkeRost Citat"Og hvorfor så det?? Kan overhovedet ikke se du skal gøre dig til dommer over hvad ham der kører 110, 120, eller 180 i venstre spor skal gøre.... Jeg tar den højre om sådanne mennesker der ikke har andet i livet end at irretere andre. Har din kone arvet din opførsel, kan jeg udemærket forstå at han gør som han gør. Håber i den grad hun har lært lektion, såfremt hun har ligget og kørt langsomt med vilje som du gør..." Så vil jeg sgu håbe at duter dig over for mig en dag når jeg kører anstændigt igennem tunellen, for så skal jeg nok finde dig bagefter, det er da ligefrem åndsvagt at sige at den slags opførsel er iorden det er det ikke, vi lever ikke i et anarki, men er der nogen der har lyst til at te si sådan så må de sgu selv stå for omkostningerne Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Hvem er det der bevidst skaber de farlige situationer?? Holder du bare til højre og forholder dig i ro, så er der ingen ko på isen.... Nej det er omvendt.. Men det er en lang forklaring så den tager vi ikke her. Så det du siger er, at du hellere vil undgå en konfrontation end at sørge for at han ikke kører andre ned og muligvis slår ihjel.. Det er da ret så trist at høre. Jeg har det lige omvendt. Stop fjolset med alle midler inden han gør mere skade. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Nej vel.... ;) Smid lige et link til hvor du mener du har ret til at lege politimand henne??? Når andre forvolder skade på ejendom eller personer eller der er en formodning om at de vil gøre det, så har man ret til at stoppe dem.I nogle tilfælde har man også PLIGT til at gøre noget. Det betyder at man i de fleste tilfælde ikke kan straffes når man har ret til at gøre noget og at man i nogle tilfælde kan straffes for ikke at gøre noget. Det står i den lovbog jeg for nyelig er blevet eksamineret i, så et link kan jeg ikke give. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Så stopper vi! Ude af proportioner og helt ved siden af. Tråden lukkes. Fortsættes der i samme sprog i anden tråd, så bliver de implicerede brugere udelukket i en periode eller for altid. Tag den over PM, hvis i absolut skal spille med kubik og muskler. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
malou 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Et sidste ord fra slagterens kone Hmmmmm... er lige kommet hjem fra job og synes det her er gået langt over gevind. Jeg vil godt lige slutte af med at sige at jeg LANGTFRA kører som en momse og jeg stopper bestemt ikke al trafik i overhalingssporet... jeg er nemlig IKKE lige den type kvinde der ikke kigger i sit bakspejl ;) Og til den der skrev: at jeg nok har lært lektien nu.... burde sgu egentlig skamme sig.... - og uanset om jeg havde lavet en fejl i min kørsel igår eller ej, kan jeg aldrig have fortjent den chikane som jeg oplevede. Det er altså et spørsgmål om liv eller død derude i trafiken.. og at man overhaler udenom??!! - Det burde sgu koste kørekortet fordi hvis man selv synes man er en konge eller dronning i trafikken og gør sådan noget, så er man sgu ikke for klog i min verden. Over and out. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Hej Malou.... Jeg beklager min udmelding fra før. Den var egentlig ikke myntet på dig og din kørsel. Jeg synes det er fint nok at du reagerer som du gør.... Jeg har intet imod at ligge bag en bilist med 95 i tunnelen....bare vedkommende trækker til højre ved først kommende lejlighed. Ligger man derimod ude i venstre bane over en strækning på flere kilometer uden at der er folk i inderbanen, så bliver jeg sgu lidt stram. Men det var ikke tilfældet her. Derfor min stærke udmelding om bevidst chikane med motivet om at lege politimand er en helt anden sag. Hmmmmm... er lige kommet hjem fra job og synes det her er gået langt over gevind. Jeg vil godt lige slutte af med at sige at jeg LANGTFRA kører som en momse og jeg stopper bestemt ikke al trafik i overhalingssporet... jeg er nemlig IKKE lige den type kvinde der ikke kigger i sit bakspejl ;) Og til den der skrev: at jeg nok har lært lektien nu.... burde sgu egentlig skamme sig.... - og uanset om jeg havde lavet en fejl i min kørsel igår eller ej, kan jeg aldrig have fortjent den chikane som jeg oplevede. Det er altså et spørsgmål om liv eller død derude i trafiken.. og at man overhaler udenom??!! - Det burde sgu koste kørekortet fordi hvis man selv synes man er en konge eller dronning i trafikken og gør sådan noget, så er man sgu ikke for klog i min verden. Over and out. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 To indlæg merget fra ny tråd - og så er der ikke mere at diskutere offentligt om denne hændelse, udover hvad folk mener de skal have ordnet - via PM! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites