Jump to content
Maria

Grundstødt båd i vandet syd for broen

Recommended Posts

I går da jeg körte hjem, så jeg en båd lige syd for broen som lå halvvejs nede i vandet. Damen i tolden sagde at de godt vidste den lå der, men idag lå den nästen helt under vandet. Hvad sker der lige der. Skal den bare synke? Jeg kan ikke se noget i nogle nyheder om en båd der er ved at synke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I går da jeg körte hjem, så jeg en båd lige syd for broen som lå halvvejs nede i vandet. Damen i tolden sagde at de godt vidste den lå der, men idag lå den nästen helt under vandet. Hvad sker der lige der. Skal den bare synke? Jeg kan ikke se noget i nogle nyheder om en båd der er ved at synke.
Først gik de på grund med båden, og nu har den så fået slagside - sikkert dyrt at få bragt flot igen: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1269371/Strandad-bat-fick-slagsida.html "Trålaren som i måndags gick på grund söder om Öresundsbron har fått slagsida. Många personer samlades igår längs kusten för att titta på båten, som under lördagen tippade över. Ingen person fanns i båten. Kustbevakningen har tömt båten på olja, men säger att ansvaret för att bärga båten ligger på fartygets ägare, en privatperson..."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

He...kørte over broen præcis den dag de kom tøffende, og undrede mig over at de kunne finde dybt nok vand helt derinde. Det kunne de så heller ikke - og ganske rigtigt, dagen efter lå den godt grundstødt og hyggede sig. Skipper har da også været godt rundt på gulvet, siden han navigerer sådan et lokum så tæt på land. Tilføjelse: "Dessutom fanns varken sjökort eller gps ombord, trots att det är en stor båt." (http://www.skanskan.se/article/20101017/MALMO/710179866/0/EU) Sådan en klovn! :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja der kommer den nok til at ligge länge, men folk der opdager den fra broen, sänker jo hastigheden, så det skal nok gå galt en dag.
Din profeti vedr. ulykke holder heldigvis ikke, mens du har mere "held" vedr. bådens liggetid. Ringe at båden ikke er fjernet for længst IMO - enten af ejeren eller af søvæsenet på ejerens regning...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Din profeti vedr. ulykke holder heldigvis ikke, mens du har mere "held" vedr. bådens liggetid. Ringe at båden ikke er fjernet for længst IMO - enten af ejeren eller af søvæsenet på ejerens regning...
Jeg tror det er ret så dyrt at få fjernet en båd :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor SKAL den væk? Den er jo ikke til fare for nogen.
Du synes måske også, det er okay, at folk efterlader deres udkørte lig (biler) på diverse rastepladser? Den synkede båd sender IMO nogle forkerte signaler til turister og andet godtfolk, som krydser Øresund. Desuden er den alt andet lige en potentiel fare for skibstrafikken, som sikkert ikke kommer der :) (underligt båden ikke engang er blevet afmærket...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du synes måske også, det er okay, at folk efterlader deres udkørte lig (biler) på diverse rastepladser? Den synkede båd sender IMO nogle forkerte signaler til turister og andet godtfolk, som krydser Øresund. Desuden er den alt andet lige en potentiel fare for skibstrafikken, som sikkert ikke kommer der :) (underligt båden ikke engang er blevet afmærket...)
Nej synes ikke det er ok men det er heller ikke det sagen drejer sig om. Hvis der nu havde været dybere var der ikke nogen der havde sagt noget da man ikke ville se den. Men den er jo rent faktisk med til at give gode pladser til fisk,krebs og andre bløddyr i Øresund. Så jeg ville mene at den skulle blive eller trækkes ud på dybt vand og lade den synke. Og ingen skibstrafik kommer derind, af gode grunde som du nok selv kan regne ud ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej synes ikke det er ok men det er heller ikke det sagen drejer sig om. Hvis der nu havde været dybere var der ikke nogen der havde sagt noget da man ikke ville se den. Men den er jo rent faktisk med til at give gode pladser til fisk,krebs og andre bløddyr i Øresund. Så jeg ville mene at den skulle blive eller trækkes ud på dybt vand og lade den synke. Og ingen skibstrafik kommer derind
Der ska naturligvis ryddes op - det siger da sig selv :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites