Maria 10 Anmeld indhold Skrevet October 19, 2010 I går da jeg körte hjem, så jeg en båd lige syd for broen som lå halvvejs nede i vandet. Damen i tolden sagde at de godt vidste den lå der, men idag lå den nästen helt under vandet. Hvad sker der lige der. Skal den bare synke? Jeg kan ikke se noget i nogle nyheder om en båd der er ved at synke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2010 I går da jeg körte hjem, så jeg en båd lige syd for broen som lå halvvejs nede i vandet. Damen i tolden sagde at de godt vidste den lå der, men idag lå den nästen helt under vandet. Hvad sker der lige der. Skal den bare synke? Jeg kan ikke se noget i nogle nyheder om en båd der er ved at synke. Først gik de på grund med båden, og nu har den så fået slagside - sikkert dyrt at få bragt flot igen: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1269371/Strandad-bat-fick-slagsida.html "Trålaren som i måndags gick på grund söder om Öresundsbron har fått slagsida. Många personer samlades igår längs kusten för att titta på båten, som under lördagen tippade över. Ingen person fanns i båten. Kustbevakningen har tömt båten på olja, men säger att ansvaret för att bärga båten ligger på fartygets ägare, en privatperson..." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2010 He...kørte over broen præcis den dag de kom tøffende, og undrede mig over at de kunne finde dybt nok vand helt derinde. Det kunne de så heller ikke - og ganske rigtigt, dagen efter lå den godt grundstødt og hyggede sig. Skipper har da også været godt rundt på gulvet, siden han navigerer sådan et lokum så tæt på land. Tilføjelse: "Dessutom fanns varken sjökort eller gps ombord, trots att det är en stor båt." (http://www.skanskan.se/article/20101017/MALMO/710179866/0/EU) Sådan en klovn! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2010 Ja der kommer den nok til at ligge länge, men folk der opdager den fra broen, sänker jo hastigheden, så det skal nok gå galt en dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Ja der kommer den nok til at ligge länge, men folk der opdager den fra broen, sänker jo hastigheden, så det skal nok gå galt en dag. Din profeti vedr. ulykke holder heldigvis ikke, mens du har mere "held" vedr. bådens liggetid. Ringe at båden ikke er fjernet for længst IMO - enten af ejeren eller af søvæsenet på ejerens regning... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Din profeti vedr. ulykke holder heldigvis ikke, mens du har mere "held" vedr. bådens liggetid. Ringe at båden ikke er fjernet for længst IMO - enten af ejeren eller af søvæsenet på ejerens regning... Jeg tror det er ret så dyrt at få fjernet en båd :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Jeg tror det er ret så dyrt at få fjernet en båd Dét ska da ikke afholde nogen myndighed i at få lortet fjernet - båden ska da væk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Om 100 år når den ligger under 2km vand (smeltende poler osv.) vil den blive fundet af arkæologer som konkluderer at 2010 var der krig i øresund og bådene blev sænket ud for sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Dét ska da ikke afholde nogen myndighed i at få lortet fjernet - båden ska da væk Hvorfor SKAL den væk? Den er jo ikke til fare for nogen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Jeg synes det er hyggeligt den er der....gi'r fred til ålene og derved sparer broen penge på åleyngel...... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 gi'r fred til ålene og derved sparer broen penge på åleyngel...... :DÅl yngler ikke i Øresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Ål yngler ikke i Øresund. Fordi de kun yngler i fersk/brakvand? (synes jeg at lave læst/hørt engang) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Jeg er ikke så skarp i ål.... http://ing.dk/artikel/87803-sverige-oeresundsbro-skal-betale-for-aalens-dramatiske-tilbagegang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Hvorfor SKAL den væk? Den er jo ikke til fare for nogen. Du synes måske også, det er okay, at folk efterlader deres udkørte lig (biler) på diverse rastepladser? Den synkede båd sender IMO nogle forkerte signaler til turister og andet godtfolk, som krydser Øresund. Desuden er den alt andet lige en potentiel fare for skibstrafikken, som sikkert ikke kommer der :) (underligt båden ikke engang er blevet afmærket...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Du synes måske også, det er okay, at folk efterlader deres udkørte lig (biler) på diverse rastepladser? Den synkede båd sender IMO nogle forkerte signaler til turister og andet godtfolk, som krydser Øresund. Desuden er den alt andet lige en potentiel fare for skibstrafikken, som sikkert ikke kommer der :) (underligt båden ikke engang er blevet afmærket...) Nej synes ikke det er ok men det er heller ikke det sagen drejer sig om. Hvis der nu havde været dybere var der ikke nogen der havde sagt noget da man ikke ville se den. Men den er jo rent faktisk med til at give gode pladser til fisk,krebs og andre bløddyr i Øresund. Så jeg ville mene at den skulle blive eller trækkes ud på dybt vand og lade den synke. Og ingen skibstrafik kommer derind, af gode grunde som du nok selv kan regne ud ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Nej synes ikke det er ok men det er heller ikke det sagen drejer sig om. Hvis der nu havde været dybere var der ikke nogen der havde sagt noget da man ikke ville se den. Men den er jo rent faktisk med til at give gode pladser til fisk,krebs og andre bløddyr i Øresund. Så jeg ville mene at den skulle blive eller trækkes ud på dybt vand og lade den synke. Og ingen skibstrafik kommer derind Der ska naturligvis ryddes op - det siger da sig selv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 syntes den skal blive. og så laver vi en dansk/svensk udgave af James bond,.. Kan dog ikke lige huske hvad den hedder der hvor de har konto ( kontor ) i en båd ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 Er det ikke bedre at ha konto i en bank??? :D syntes den skal blive. og så laver vi en dansk/svensk udgave af James bond' date='.. Kan dog ikke lige huske hvad den hedder der hvor de har konto i en båd ?[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2011 :-) nope hvorfor skal man skive mindst 1 mia ord :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MartinT 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Glæder mig til at se hvornår den bliver trukket op :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Tror jeg ikke den gør.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Tror jeg ikke den gør.. Nope, læste somewhere at den var blevet tømt for olie med videre og derfra blev liggende til ejer slæbte den væk = pretty much never... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Fordi de kun yngler i fersk/brakvand? (synes jeg at lave læst/hørt engang) De ynglar i Sargassohavet i Atlanten. Men det är möjligt att man kan odla dem "konstgjort" i tankar eller nåt. Det vet jag inget om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites