Paul 26 Anmeld indhold Skrevet October 18, 2010 Så to togsæt af de nye Pågatåg mellem Svågertorp og Øresundsbron i dag, hvilket fik mig til at tænke om de er sikkerhedsclearet til at køre over Øresundsforbindelsen? Kunne da være et alternativ til Bombardier-togene (de grå Øresundtog). Edit: Wikipedia nævner desværre kun ét strømsystem, så Danmark er nok udelukket foreløbigt... *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2010 Så to togsæt af de nye Pågatåg mellem Svågertorp og Øresundsbron i dag Pågatåg'et futter rundt på citytunnel-strækningen i øjeblikket, for at teste om systemerne fungerer som de skal. Der står lidt mere her og der er også nogle billeder: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=64668575&postcount=361 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2010 Ja, og offentliggørelsen af de lovede nye køreplaner er desværre blevet udskudt. Skånetrafiken skrev først, at 16. oktober ville køreplanerne blive offentliggjort, men nu skriver de bare, at offentliggørelsen er blevet udskudt til engang sidst i oktober pga. tilpasning og prøvekørsel i citytunnelen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2010 Jeg så dem ozzzz .... først er øresundstoget 22 min forsinket til malmø (skulle have været i malmø kl 1538)...og så kommer de to nye pågatoge på malmø forsent og køre igen først kl 1635 og lander først i Svedala kl 1705 Kørte fra Kbh kl 1503, men kom først kl 1508. Alt i alt hjemtur på 2 timer ...... Kunne de forhelv..... ikke prøvekøre de tog på et andet tidspunkt end lige i myldertiden ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KHEN28 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2010 først er øresundstoget 22 min forsinket til malmø (skulle have været i malmø kl 1538)...og så kommer de to nye pågatoge på malmø forsent og køre igen først kl 1635 og lander først i Svedala kl 1705 Kørte fra Kbh kl 1503, men kom først kl 1508. Alt i alt hjemtur på 2 timer ...... Kunne de forhelv..... ikke prøvekøre de tog på et andet tidspunkt end lige i myldertiden ? Det tog mig 2 timer og 45 min fra Frb. til Oxie bl.a. pga. pladsmangel på Ø-toget. Var noget forbavset over, Pågatoget var forsinket - hvilket jeg synes, de meget sjældent er. Men jeg kan så se nu, hvorfor. Heldigvis skifter kæresten arbejdstid fra d. 1., så det er med over og hjem i bilen hver dag :-D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites