GoldMan 10 Anmeld indhold Skrevet October 16, 2010 Hej Situationen er således: Konen er hjemmegående og passer vores søn på 1 år, mens min datter på 4 år går i dagis (børnehave). Her fik jeg af vide fra malmö stad at det er gratis for min datter og gå i dagis på grund af min kone passer vores barn og er hjemmegående. Men jeg kan ingen steder finde "regelen" hvor i der står hvornår det er gratis for et barn og gå i dagis når moren er hjemmegående? Er det fra når de er 4 år gammel? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2010 Det er en ny regel der lige er trådt i kraft. Og gælder kun for børn der er i børnehave max. 15 timer om ugen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2010 hvor gamle skal de være før man ikke betaler så ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2010 hvor gamle skal de være før man ikke betaler så ? Mener det er mellem 3 og 5. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jenny 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2010 Det kallas allmän förskola, dvs 15 timmar gratis. Har varit från 4 års ålder, men vet ej om det blivit från 3 år nu istället! Har du en heltidsplats så betalar man mindre när barnet blir 4 eller om det senaste nu är 3. HAr du bara 15 timmars innan så blir det gratis! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pam 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2011 Stemmer det så også, at hvis man føder barn nr 2 mens nr 1 går i Dagis, så ryger nr 1 ned i tid til 30 timer om ugen de første 2 mdr lige fra den dag nr 2 kommer til verden og derefter til 15 timer om ugen indtil man starter på job igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2011 Se her http://www.malmo.se/download/18.77b107c212e1f5a356a800060523/Till%C3%A4mpning+20110301.pdf "barn till vårdnadshavare som är föräldralediga för vård av annat barn 15 timmar per vecka. De som har plats när syskonet föds erbjuds 30 timmar per vecka i två månader från det datum syskonet föds." Så det stemmer lige præcist Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pam 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2011 Tusind tak for svaret. Det var lige det link jeg har ledt efter :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2011 Stemmer det så også' date=' at hvis man føder barn nr 2 mens nr 1 går i Dagis, så ryger nr 1 ned i tid til 30 timer om ugen de første 2 mdr lige fra den dag nr 2 kommer til verden og derefter til 15 timer om ugen indtil man starter på job igen?[/quote'] Vi ansøgte om at få knægten i dagis 30 timer om ugen med begrundelse om, at vi ikke ville risikere, at han kom bagud på den svenske sprogfront, hvis han bare gik hjemme hos mor det meste af tiden. Behandlingen hos kommunen nogle uger, og så blev den godkendt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites