Jump to content
GoldMan

Regler omkring "Dagis"

Recommended Posts

Hej Situationen er således: Konen er hjemmegående og passer vores søn på 1 år, mens min datter på 4 år går i dagis (børnehave). Her fik jeg af vide fra malmö stad at det er gratis for min datter og gå i dagis på grund af min kone passer vores barn og er hjemmegående. Men jeg kan ingen steder finde "regelen" hvor i der står hvornår det er gratis for et barn og gå i dagis når moren er hjemmegående? Er det fra når de er 4 år gammel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kallas allmän förskola, dvs 15 timmar gratis. Har varit från 4 års ålder, men vet ej om det blivit från 3 år nu istället! Har du en heltidsplats så betalar man mindre när barnet blir 4 eller om det senaste nu är 3. HAr du bara 15 timmars innan så blir det gratis!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stemmer det så også, at hvis man føder barn nr 2 mens nr 1 går i Dagis, så ryger nr 1 ned i tid til 30 timer om ugen de første 2 mdr lige fra den dag nr 2 kommer til verden og derefter til 15 timer om ugen indtil man starter på job igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Se her http://www.malmo.se/download/18.77b107c212e1f5a356a800060523/Till%C3%A4mpning+20110301.pdf "barn till vårdnadshavare som är föräldralediga för vård av annat barn 15 timmar per vecka. De som har plats när syskonet föds erbjuds 30 timmar per vecka i två månader från det datum syskonet föds." Så det stemmer lige præcist

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stemmer det så også' date=' at hvis man føder barn nr 2 mens nr 1 går i Dagis, så ryger nr 1 ned i tid til 30 timer om ugen de første 2 mdr lige fra den dag nr 2 kommer til verden og derefter til 15 timer om ugen indtil man starter på job igen?[/quote'] Vi ansøgte om at få knægten i dagis 30 timer om ugen med begrundelse om, at vi ikke ville risikere, at han kom bagud på den svenske sprogfront, hvis han bare gik hjemme hos mor det meste af tiden. Behandlingen hos kommunen nogle uger, og så blev den godkendt. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites