Jump to content
gika1234

Lægning af plastgulv

Recommended Posts

Hej :) Jeg vil rigtigt gerne have lagt plastgulv i køkken (10 kvm) og gang (6½ kvm) samt sat paneler/kantlister op (de gamle er taget ned). Er der nogen, som har tid til at hjælpe mig til en venlig pris ? Send meget gerne en PM. Fortsat god aften til alle :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man spørge hvorfor plast? Eller skal det bare ligges løst?

Hej :) Jeg vil rigtigt gerne have lagt plastgulv i køkken (10 kvm) og gang (6½ kvm) samt sat paneler/kantlister op (de gamle er taget ned). Er der nogen, som har tid til at hjælpe mig til en venlig pris ? Send meget gerne en PM. Fortsat god aften til alle :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tak for jeres svar. Uha, er de svenske plastgolv det samme som vinyl ? Jeg ved det faktisk ikke. Gulvet er købt hos Matthuset og de kalder det plastgolv. Jeg tror måske, at det er blødere end vinyl - men jeg er ikke sikker. Det er en blød, tyk og lækker kvalitet. Jeg havde laminatgulv i min tidligere lejlighed - men har nu lyst til noget blødere at gå på og har derfor købt plastgolvet. Så vidt jeg ved (og jeg kan bestemt tage fejl) - så skal gulvet bare ligges oven på det eksisterende uden tape, lim, underlag eller andet. Man ruller det ud og skærer det til ved væggene og sætter paneler/lister op. Jeg vil bare være sindsyg dårlig til at skære det til - jeg kan ikke engang klippe lige i et stykke papir. Ps. Jeg googlede det lige og fandt en meget detaljeret vejledning og i følge den ligger man plastgulvet direkte oven på det eksisterende gulv uden noget - dog skal der anvendes tape ved sammenføjninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites