Jump to content
mickiii

Vinterhjul til ny Z4

Recommended Posts

Hej, Jeg har en E89 Z4 sDrive 35i, og tiden er ved at være inde til at tænke på vinterhjul. Originalt hos BMW koster sådan et sæt fra ca. SEK 20K, og jeg syntes det er lige lovligt dyrt i forhold til at det er vinterhjul. Er der nogen ikke-originale BMW fælge som generelt er gode til BMW, evt. link? Det er min første BMW så jeg ved ikke så meget om hvilke hjemmesider og mærker man skal kigge efter. På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tippet - jeg har kigget en del, men jeg syntes at det kan være svært at verificere om de fælge man finder rent faktisk passer. Så vidt jeg kan se, og læse mig til, så har Z4'eren lidt anderledes mål end de fleste BMW modeller. Den kan matche med en M3, så vidt jeg kan se, men dem er der ikke mange af Men derudover, så er jeg fuldstændig enig, originale fælge er bare pænere - desværre også dyre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke selv har styr på det, kan jeg anbefale www.citydack.se - de er super flinke og kyndige. Jeg bruger dem selv til alle mine biler. Og deres priser er rimlige syns jeg. De ligger i Malmø i Annelund området. Det er så uorginale fælge selvfølgelig, men personligt er jeg ligeglad med det når vi snakker vinter setup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en ny hvid X6 og BMW skal have 35.000 for 19" vinter/fälge på deres hjemmeside. Er den pris normal til forhandling? Er lidt bange for at "noname" kopifälge bryder sammen på en stor klippert!!...............Eller er det noget vrövl:-)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo lade være med at købe noname fælge, og købe et andet mærke end BMWs eget - som formentlig er et eller andet kendt mærke, hvor prisen bare er skruet op fordi der kommer et BMW skilt på. Men ja, hold dig fra T-Hansen fælge til sådan en bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

CityDäck - også anbefalet herfra. Flinke, hjælpsomme og umiddelbart dygtige - og priserne er OK. Jeg har dog kun haft købt dæk hos dem - ikke fælge. Jeg havde tidligere nogen billigere alufælge til vinterdækkene til min gamle BMW 5'er... De var svært skadede af salt mv efter blot en sæson... På min 3'er har jeg nogen originale 17" fælge til vinterdækkene - og efter 2 vintersæsoner er de stadig fine! Så det ER bestemt kvalitetsforskel. Men man kan nok godt finde god kvalitet til mindre pris end de originale :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe, jeg vidste jeg skulle have spurgt dig :). Faktisk et rimeligt tilbud på et sæt 18" med dæk til E89 de har for tiden.
BMW i Helsingborg (Paulsson Bil) kører med tilbud i øjeblikket - 9.900 SEK for vinterdæk på org. BMW-fælge til BMW 500-serien. Måske de også har til de andre BMW-modeller...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BMW i Helsingborg (Paulsson Bil) kører med tilbud i øjeblikket - 9.900 SEK for vinterdæk på org. BMW-fælge til BMW 500-serien. Måske de også har til de andre BMW-modeller...
Tak for tippet - jeg giver dem et kald i morgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites