Jump to content
Andreas24

Børnepenge - mister vi dem nu?

Recommended Posts

email til ministeren

Netop gjort for 10 minutter siden. :th2:
det vil være en god ide, hvis man offentlige gjorde e-mailen eller forslag til dette, her på sunddebatten , så man kunne copy page og sende mailen til den pågældende myndighed... man skal ikke finde sig i dette som Øresundsborger, vi bliver behandlet som andengrads borger i DK mens vi bidrager til den danske samfund, ikke ? og mailen, så den rette får besked... hvis vi alle kunne gøre dette så ville man kunne lægge pres .... o g muligt kunne blive hørt.... :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det vil være en god ide, hvis man offentlige gjorde e-mailen eller forslag til dette, her på sunddebatten , så man kunne copy page og sende mailen til den pågældende myndighed... man skal ikke finde sig i dette som Øresundsborger, vi bliver behandlet som andengrads borger i DK mens vi bidrager til den danske samfund, ikke ? og mailen, så den rette får besked... hvis vi alle kunne gøre dette så ville man kunne lægge pres .... o g muligt kunne blive hørt.... :thumbup:
Jeg er sikker på, at det vil veje betydeligt tungere hos modtagerne, hvis folk individuelt - og dermed personligt - giver udtryk for en eventuel bekymring. Det er jo bare at bruge sin sunde fornuft og forfatte en snes linjer med enkle og håndgribelige argumenter for, hvorfor man selv mener, at det vil være urimeligt, hvis man sådan uden videre bare ryger i samme "pose" som østeuropæiske sæsonarbejdere, som slår et smut forbi DK et par måneder i sommerhalvåret, og som derudover ellers ingen reel og længerevarende tilknytning har til det danske arbejdsmarked og Danmark i det hele taget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' men de bor jo ligesom i landet. Enten er "vores" börn udvandret eller födt i et andet land..[/quote'] Skallstorp Jeg forstår slet ikke hvad du mener med det du skriver eller kan følge Dine argumenter (eller mangel på samme)! Du mener at fordi vores børn er "udvandret" sammen med os til Sverige så skal de stilles ringere end de børn som bor i DK? Så lad os tage vores skat med til Sverige og betale vores skat her selvom vi arbejder i DK, eller gælder det kun når det er i statens favør? Udvandrer for mig betyder en som pakker sine ting og flytter til et andet land hvor han/hun bor og arbejder og betaler skat. Dermed indordne sig i under det system som gælder i det land.Fair nok hvis det var tilfældet for os, men nu er det altså ikke her. i min øjne så betaler vi lige så meget skat og bidrager ligeså meget til det danske samfund som en der bor der, så er det vel fair nok at bede om samme "previligier"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du har jo samme privellegie som alle andre danskere der betaler skat/atp i danmark Og dine børn har samme privellegie som alle andre svenske børn der ikke betaler skat/atp i danmark Din børn stilles ikke ringere end børn der bor i danmark, du kan altid, hvis du er på ferie i danmark, få behandlet dine børn hos en læge eller sygehus i danmark. Dine børn har ret til lægehjælp der hvor de har ophold. Det er selvfølgelig klart at personer der ikke betaler skat/atp i danmark skal behandles i deres bopælsland, tænk hvis alle bare kunne vælge og vrage blandt lande og mene de har ret til at få behandling som de har lyst. Det er derfor også klart at man ikke kan ringe fra sverige og bede om lægehjælp i danmark, men man kan ringe til lægen i danmark hvism an er på "ferie" der hvilket man altid kan sige man er..... hvis det er akut eller inden for kort tid man får en tid (kan jo være man er på ferie i 1-2 uger) Og man kan jo altid vælge at arbejde i sverige, hvis man ønsker at betale skat der..... sådan er reglen Hvis man er flyttet til Sverige, er man udvandret og har valgt de tilhørende regler der følger med.

Skallstorp Jeg forstår slet ikke hvad du mener med det du skriver eller kan følge Dine argumenter (eller mangel på samme)! Du mener at fordi vores børn er "udvandret" sammen med os til Sverige så skal de stilles ringere end de børn som bor i DK? Så lad os tage vores skat med til Sverige og betale vores skat her selvom vi arbejder i DK, eller gælder det kun når det er i statens favør? Udvandrer for mig betyder en som pakker sine ting og flytter til et andet land hvor han/hun bor og arbejder og betaler skat. Dermed indordne sig i under det system som gælder i det land.Fair nok hvis det var tilfældet for os, men nu er det altså ikke her. i min øjne så betaler vi lige så meget skat og bidrager ligeså meget til det danske samfund som en der bor der, så er det vel fair nok at bede om samme "previligier"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Udvandret Hvis nogen slår dig op i folkeregistret i DK er du udvandret. Fraflyttet landet til fordel for et andet land. At du så betaler skat i landet du udvandrede fra er sagen uvedkommende (I mine öjne) Hvad hvis de Svenskere der arbejder i DK kommer med hele den pukkelrykkede til det Danske sundhedsväsen, er det ok?

Skallstorp Jeg forstår slet ikke hvad du mener med det du skriver eller kan følge Dine argumenter (eller mangel på samme)! Du mener at fordi vores børn er "udvandret" sammen med os til Sverige så skal de stilles ringere end de børn som bor i DK? Så lad os tage vores skat med til Sverige og betale vores skat her selvom vi arbejder i DK, eller gælder det kun når det er i statens favør? Udvandrer for mig betyder en som pakker sine ting og flytter til et andet land hvor han/hun bor og arbejder og betaler skat. Dermed indordne sig i under det system som gælder i det land.Fair nok hvis det var tilfældet for os, men nu er det altså ikke her. i min øjne så betaler vi lige så meget skat og bidrager ligeså meget til det danske samfund som en der bor der, så er det vel fair nok at bede om samme "previligier"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sagen er i DINE ØJNE er jo totalt ligegyldigt. Hvad sagen er ifølge gældende regler er hvad der er relevant. At man rent faktisk betaler sin skat i et andet land end det man er bosiddende i har faktisk stor betydning for de velfærdsydelser man har mulighed for at benytte sig af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Reglerne Ok, väk med MINE ÖJNE. Jeg forklarer så bare reglerne, var det bedre. Man har valgt at udvandre med sine börn eller lade dem föde i et andet land. Ergo de har intet med DK at göre.

Hvad sagen er i DINE ØJNE er jo totalt ligegyldigt. Hvad sagen er ifølge gældende regler er hvad der er relevant. At man rent faktisk betaler sin skat i et andet land end det man er bosiddende i har faktisk stor betydning for de velfærdsydelser man har mulighed for at benytte sig af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Iövigt er det vel et valg man gör når man välger at forlade DK. Ligeledes med stemmeretten. Det er jo noget man ved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok' date=' väk med MINE ÖJNE. Jeg forklarer så bare reglerne, var det bedre. Man har valgt at udvandre med sine börn eller lade dem föde i et andet land. Ergo de har intet med DK at göre.[/quote'] Well, så længe jeg (og min kone) hælder skattekroner i den danske skattekiste, har mine børn - gennem os - en økonomisk tilknytning til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Iövigt er det vel et valg man gör når man välger at forlade DK. Ligeledes med stemmeretten. Det er jo noget man ved.
Nye forslag - som nu dette angående børnechecken - kan man ikke med rimelighed sige, at man burde kunne forudse som bosiddende i SE med fortsat skattepligt i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så fordi man vidste det med stemmeretten har man ikke lov til at ytre sig i det forkerte i det eller håbe på at DK en dag behandler sine statsborgere på samme fornuftige vis som stort set alle andre lande?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor stor en forskel i kroner og ører er der egentlig mellem at få børnepenge fra Danmark eller fra Sverige? For det er vel det' date=' som det i grunden handler om.[/quote'] Har 2 piger på 3 og 5 år, og fik ca. 8000kr i dif udbetalt for 2009. Vel også en slags penge....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det er så 2500 danske hver 3 måned (omregnet til dagens kurs) hvor man får 4247 danske fra danmark istedet når man arbejder der.... 0-2-årige: 4.247 kr. per kvartal (2010) 3-6-årige: 3.362 kr. per kvartal (2010) 7-17-årige: 2.645 kr. per kvartal (2010)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis nogen slår dig op i folkeregistret i DK er du udvandret. Fraflyttet landet til fordel for et andet land. At du så betaler skat i landet du udvandrede fra er sagen uvedkommende (I mine öjne) Hvad hvis de Svenskere der arbejder i DK kommer med hele den pukkelrykkede til det Danske sundhedsväsen' date=' er det ok?[/quote'] Jeg er da fuldstændig ligeglad hvad ordet betyder og hvad reglerne siger... Jeg ser for mig en skæv situation som er total ulogisk og så unfair. Jeg kan slet ikke fordrage mennesker som bare siger sådan er det bare, man må sgu da tænke og reflektere over tingene, og hvis man ser uret eller skævheder så må man skride til handling. Og jeg mener ikke at man skal springe rådhus klokkerne op( jeg ved godt at mit navn kan godt gi anledning til tvivl her) ;o) Men jeg tænker mere at protestere imod urimeligheden i det system man er selv en del af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu børnepengene var højere i Sverige end i Danmark, så var der sikkert nogen, der ville brokke sig over, at de ikke var berettiget til svenske børnepenge, fordi de ikke arbejdede i Sverige, men "kun" boede her. Vælfærdssamfundet i en nøddeskal: Vi skal alle betale til hinanden, så alle kan være glade og tilfredse. Klart at det er utilfredsstillende, når regler, valutakurser og offentlige tilskud ændres, uden at man har indflydelse på det - og da specielt, hvis ens økonomi er så anstrengt, at man har lagt budget derefter. Men EU-regler er nu ikke så nemme at lave om, og det er jo ikke noget, DF og VK-regeringen kan lave om på egen hånd, sådan som de gjorde med dagpengesystemet i sommer. Kort sagt, børnepengene bliver ved med at være, som de er, det kan ingen dansk regering lave om på. Det er bare en luftballon fra DF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og måske man i stedet skal være glad for at der overhovedet findes noget som en børnecheck/børnepenge!
Egentligt ikke. Jeg betragter det mest af alt som et plaster på såret for de skattekroner, jeg årligt spytter i den fælles statskasse. Men skær topskatten væk sammen med børnefamilieydelsen, og jeg vil være tilfreds såmænd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Egentligt ikke. Jeg betragter det mest af alt som et plaster på såret for de skattekroner' date=' jeg årligt spytter i den fælles statskasse. Men skær topskatten væk sammen med børnefamilieydelsen, og jeg vil være tilfreds såmænd.[/quote'] Hørt :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites