Andreas24 10 Anmeld indhold Skrevet October 11, 2010 Hej med jer, Har lige læst denne nyhed på sydsvenskan og NFÖ kører den også idag. Er der evt. nogen der har flere detaljer og ved noget om hvorvidt det f.eks. kommer til at berøre os pendlere? http://www.sydsvenskan.se/danmark/article1263201/Danskt-stopp-for-utlandsk-barnpeng.html vh Andreas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2010 Umiddelbart nok nej http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/10/11/073057.htm hvis man arbejder fast i Danmark. "- I øjeblikket får mange sæsonarbejdere, som kun arbejder kortvarigt i Danmark, børnechecken. Måske skulle vi ændre serviceloven, så det kræver et halvt eller et helt års arbejde at få børnechecken i stedet for de nuværende 10 uger, siger hun." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2010 Troels Lund Poulsen er enig med DF og derfor bliver det jo nok helt sikkert vedtaget. Jeg notere mig dog at der flere steder står "andre EU-borgere" og de fleste af os er jo danske statsborgere og jeg mener også at der er specielle Øresundsregler men er dog ikke sikker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
everett 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2010 Altså - vi som jobber i DK, betaler jo også skat i DK, og skal vel så også have del i velfærdssamfundet i DK, eller hur? Men ok - det kommer ikke bag på mig. "Fantastisk" velfunderet politik de fører, DF - men det er jo en anden snak:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2010 Send endeligt e-mails til skatteministeren og til de politikere, som er involveret og gør opmærksom på at i betaler altså fuld skat i Danmark for fuld arbejdstid i Danmark, og derfor mener I at det vil være dybt uretfærdigt og diskriminerende, hvis I pludseligt får frataget Jeres børnepenge. De har helt sikkert glemt Jer. Derudover synes jeg nu at hende Pia Dyhr fra SF havde et ganske fornuftigt løsningsforslag, hvor det krævede en hvis mængde arbejde (halvt eller helt år) for at få ret til børnepengene. Det er ellers sjældent at jeg er enig med SF ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2010 Send endeligt e-mails til skatteministeren og til de politikere, som er involveret og gør opmærksom på at i betaler altså fuld skat i Danmark for fuld arbejdstid i Danmark, og derfor mener I at det vil være dybt uretfærdigt og diskriminerende, hvis I pludseligt får frataget Jeres børnepenge. Netop gjort for 10 minutter siden. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2010 Altså - vi som jobber i DK' date=' betaler jo også skat i DK, og skal vel så også have del i velfærdssamfundet i DK, eller hur? Men ok - det kommer ikke bag på mig. "Fantastisk" velfunderet politik de fører, DF - men det er jo en anden snak:-)[/quote'] Ja Goddaw Do! ja du betaler skat i DK, og du skal have del af velfærdssamfundet! Ligesom dit barn er dækket under sygesikringen på ligefod med alle andre skatteydere i DK. NOT! "Fantastisk og velfunderet politik de fører DF,?"nå ja det forklarer jo den perfekte verdens syn du har i hovedet med "del i velfærdssamfundet." Wake up and smell the crap dude! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Synes at huske, at de fleste Øresundspendlere med bopæl i Sverige og arbejde i DK faktisk gerne vil betale skat i Sverige. Så følger det vel også deraf, at det er bopælslandets velfærd, man skal være berettiget til. Og det er vel også det mest naturlige, at man er omfattet af de regler der gælder, der hvor man bor, ikke nødvendigvis der hvor man tilfældigvis arbejder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Ja Goddaw Do! ja du betaler skat i DK, og du skal have del af velfærdssamfundet! Ligesom dit barn er dækket under sygesikringen på ligefod med alle andre skatteydere i DK. NOT! "Fantastisk og velfunderet politik de fører DF,?"nå ja det forklarer jo den perfekte verdens syn du har i hovedet med "del i velfærdssamfundet." Wake up and smell the crap dude!Hov ahmad.dk læg lige mærke til hvor "gåseøjnene" sidder... Ikke omkring hele sætningen som du citerer, men omkring "fantastisk" -dermed er der brugt ironi;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Eftersom at DK og SE afregner skatten mellem hinanden, så betaler vi jo vel faktisk skat til Sverige (dog ikke til vores respektive kommuner). Derfor kunne man jo godt argumentere for at vi svensk boende danskere skal behandles som alle andre bosat i Sverige (dvs. svenske regler). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Eftersom at DK og SE afregner skatten mellem hinanden, så betaler vi jo vel faktisk skat til Sverige (dog ikke til vores respektive kommuner). Derfor kunne man jo godt argumentere for at vi svensk boende danskere skal behandles som alle andre bosat i Sverige (dvs. svenske regler). Hmmm.... Det kan man vel godt.... Men så igen... Skatten i Danmark er vel skruet sammen at man er med til at financiere den danske børnefamilieydelse. Findes der egentlig noget i Sverige tilsvarende det? Og kan man så få både-og??? :) Lige som man kan bruge rentefradraget i begge lande.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Ja, det findes Ja, der findes tilsvarende i DK. og nej, man kan ikke få både og Hmmm.... Det kan man vel godt.... Men så igen... Skatten i Danmark er vel skruet sammen at man er med til at financiere den danske børnefamilieydelse. Findes der egentlig noget i Sverige tilsvarende det? Og kan man så få både-og??? :) Lige som man kan bruge rentefradraget i begge lande.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Eftersom at DK og SE afregner skatten mellem hinanden, så betaler vi jo vel faktisk skat til Sverige (dog ikke til vores respektive kommuner). Derfor kunne man jo godt argumentere for at vi svensk boende danskere skal behandles som alle andre bosat i Sverige (dvs. svenske regler). Det er kun det der svarer til kommuneskatten der bliver overført dvs. ca. 24 procent. Resten dvs. bundskat, topskat, arbejdsmarkedsbidrag og sundhedsbidrag bliver i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Börn Börn er jo ikke skatteydere i DK, derfor forskellen. Og hvem gider også släbe sine unger over broen for at gå til lägen... Ja Goddaw Do! ja du betaler skat i DK, og du skal have del af velfærdssamfundet! Ligesom dit barn er dækket under sygesikringen på ligefod med alle andre skatteydere i DK. NOT! "Fantastisk og velfunderet politik de fører DF,?"nå ja det forklarer jo den perfekte verdens syn du har i hovedet med "del i velfærdssamfundet." Wake up and smell the crap dude! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Börn er jo ikke skatteydere i DK' date=' derfor forskellen. Og hvem gider også släbe sine unger over broen for at gå til lägen...[/quote'] Nå? Jeg vidst ikke at børn mellem 0-12,13,15 år år i DK er skatteydere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 husk nu det er styrret af fader EU i forordning. 1408/71 og 883/2004 DF viser endu en gang at deres pollitik er til for tiltrække grødhjernerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Det er kun det der svarer til kommuneskatten der bliver overført dvs. ca. 24 procent. Resten dvs. bundskat' date=' topskat, arbejdsmarkedsbidrag og sundhedsbidrag bliver i DK.[/quote'] Ah ja det giver mening (og gør det kun endnu mere bittert for kommunerne) ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Ah ja det giver mening (og gør det kun endnu mere bittert for kommunerne) ;) Jeg ved ikke hvor meget mening det giver at DK beholder arbejdsmarkedsbidrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Det er kun det der svarer til kommuneskatten der bliver overført dvs. ca. 24 procent. Resten dvs. bundskat' date=' topskat, arbejdsmarkedsbidrag og sundhedsbidrag bliver i DK.[/quote'] Jeps - ikke alene beholder Danmark de skatter, men de beholder også kommuneskatten for offentligt ansatte (hvilket jo er næsten halvdelen af dem som er i arbejde) - og kommuneskatten for personer, der tjener under 140.000 DKK om året. Med andre ord - Danmark beholder lagt størstedelen af skatteindtægterne! Jeg ved ikke hvem der forhandlede aftalen fra svensk side - men jeg har en mistanke om at det var I København og kort efter at svenskerne var blevet sendt til frokost i Nyhavn - med fri bar! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 Jeps - ikke alene beholder Danmark de skatter, men de beholder også kommuneskatten for offentligt ansatte (hvilket jo er næsten halvdelen af dem som er i arbejde) - og kommuneskatten for personer, der tjener under 140.000 DKK om året. Med andre ord - Danmark beholder lagt størstedelen af skatteindtægterne! Jeg ved ikke hvem der forhandlede aftalen fra svensk side - men jeg har en mistanke om at det var I København og kort efter at svenskerne var blevet sendt til frokost i Nyhavn - med fri bar! da vi flyttede herovre, for nogen år siden (tror det var et år med høj fraflytnings % fra danmark) var der ramaskrig fra svensken, at de gik glip af ca. 1milliard:- om året som aftalen var skruet sammen.. men hvor mange kører over broen hver dag, til 140.000 dkk om året? hvor meget er de 24% af din skatteprocent... f.eks? :) knap halvdelen vel? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2010 De bor der Nej, men de bor jo ligesom i landet. Enten er "vores" börn udvandret eller födt i et andet land.. Nå? Jeg vidst ikke at børn mellem 0-12' date='13,15 år år i DK er skatteydere.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2010 For at vende tilbage til topic. Så skal jeg måske havde en midlertidig stilling i DK på et år. Dvs jeg ikke vil blive berettiget til at få børnepenge hvis reglen om kortere arbejde i DK blive lov. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2010 Hvad sker der egentlig med os, der er studerende (eller bliver det inden længe?) Nogen, der ved det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2010 Mit bedste bud er at der ikke sker alverdens på dette område. Ihvertfald ikke foreløbig. Hvad der rent faktisk kan ændres ved jeg ikke - Men som nævnt her i tråden er det ikke kun et DK anliggende men derimod en kombination af DK/SE/EU - og det er noget djævelsk møg som tager evigheder at pille ved. ps. dette er som sagt MIT bud og ikke et ekspertbud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2010 Send endeligt e-mails til skatteministeren og til de politikere, som er involveret og gør opmærksom på at i betaler altså fuld skat i Danmark for fuld arbejdstid i Danmark, og derfor mener I at det vil være dybt uretfærdigt og diskriminerende, hvis I pludseligt får frataget Jeres børnepenge. De har helt sikkert glemt Jer. Netop gjort for 10 minutter siden. :th2: Jeg modtog i dag nedenstående tilbagemelding fra DF: Kære Frederik Dannemare. Mange tak for din henvendelse til Kristian Thulesen Dahl vedr. forslaget om at droppe børnecheck til nye udlændinge. Jeg vil sørge for at videregive dine pointer til ham forud for forhandlingerne. Vi har endnu ikke lagt os fast på en endelig model. Med venlig hilsen Martin Gregers Arnoldus PA for Kristian Thulesen Dahl Gruppeformand for Dansk Folkeparti og Formand for Folketingets Finansudvalg Jeg hæfter mig i øvrigt ved, at han i svaret skriver "nye udlændinge". Skatteministeriet har jeg endnu ikke fået nogen form for tilbagemelding fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites