Jump to content
everett

Hjælp... Der er ingen skole!

Recommended Posts

Hejsa Håber i kan svare mig på dette: vi har en datter på 12 år (7.klasse), som brændende ønsker sig at gå på Kundskabsskolen i Landskrona, men.... som bekendt er der ventetid, dvs. et køsystem, og der uddeles først pladser i februar. Alternativet er Dammhagskolan i samme by, som vi umiddelbart ikke ønsker hende på. Skolen har nemlig kommunens laveste faglige gennemsnit, og hun er en rigtig bogorm:-) Der findes åbenbart ingen andre skoler i umiddelbar nærhed af vores med klassetrin 7! De ligger i byer flere km udenfor Landskrona, og jeg pendler til DK dagligt med toget, så.... Gad vide, om man må undervise hende hjemme indtil hun evt. får en plads på Kundskabsskolan i februar? Er der nogen som ved det? Vi flytter til Landskrona i december - så det drejer sig jo ikke om så mange måneder. På forhånd tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hemundervisning Måske kan du finde nogen sögeord i denne artikel: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=222275 Men hvad vil du göre hvis i ikke får plads på Kundskapsskolan? Jeg forstår at DU har et stort önske om den skole, men der er nok väldig mange der söger til den på grund af standarten i Landskrona. Jeg håber at i er helt på rene med at at man skal arbejde MEGET selvständigt på den slags skoler.. Der må jo gå skole busser til de andre andre i udkanten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Vi vidste fra starten, at vi gerne ville have hende på Kundskabsskolan - havde bare lige overset den lille detalje, at der var kø! Men - nu søger vi udenfor bykernen - måske er der skolebusser.. Det må kunne undersøges hos Kommunen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes desværre ikke andre skoler i Landskrona til de større børn. Min kærestes søn går på Seminarieskolan som er for de små klassetrin. og derud over er der kun de to skoler du nævner inde i byen. Så hvis hun kan fortsætte på sin gamle skole i DK indtil i får plads vil det jo være fin. (Min kæreste vil ikke anbefale Dammhagskolan) Mvh Maria

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites