Jump to content
Thage Løbner

Kørselsforbud.

Recommended Posts

Hej Jeg har lige fået et brev med kørselsforbud fra Trafikstyrelsen, gældende fra 1.10!! Jeg har overhovedet ikke fået en indkaldelse til Provning, så det kommer lidt bag på mig. Har dog fået tid til syn imorgen tidlig. Er det normalt at men selv skal holde øje med hvornår man skal til syn, eller har det svenske postvæsen i samarbejde med Transportstyrelsen bare lavet et barn på mig? Hilsener T. Løbner, Fodgænger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu hvor bilprovningen ikke har eneret på syn' date=' kommer der ikke længere automatisk indkaldelse....[/quote'] Ja, det er jo utroligt så meget man snart selv skal holde styr på....hårvask....tandbørstning....bilsyn....hvad bliver det næste....ironi kan være anvenedt.... Nej, vil faktisk holde lidt med Løbner, kan jo være svært lige at holde styr på hvad måned bilen skal synes, og det kan jo blive noget rod for nogle med kort varsel at de skal til syn...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu hvor bilprovningen ikke har eneret på syn' date=' kommer der ikke længere automatisk indkaldelse....[/quote']Ikke enig. Bilprovningen sender stadig indkaldelser ud - men nu kan man vælge at få den synet på andre godkendte værksteder (hvoraf der, sidst vi havde emnet oppe at vende for et par måneder siden, kun var ét (1!) der havde fået godkendelsen og kunne bruges) Årsagen til manglende indkaldelse kan være mange. Bilprovningen har selv lidt info og forslag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke enig. Bilprovningen sender stadig indkaldelser ud - men nu kan man vælge at få den synet på andre godkendte værksteder (hvoraf der, sidst vi havde emnet oppe at vende for et par måneder siden, kun var ét (1!) der havde fået godkendelsen og kunne bruges) Årsagen til manglende indkaldelse kan være mange. Bilprovningen har selv lidt info og forslag.
Okay, jeg fik blandet bilprovning sammen med transportstyrelsen, som har sendt breve ud om at de ikke længere indkalder. Derfor kan det var bilprovning men også andre aktører som skriver til dig."Transportstyrelsen kommer inte att skicka ut kallelse när det där dags att kontrollbesikta fordonet. Det är upp till varje besiktningsföretag att själva marknadsföra sina tjänster till fordonsägarna. Tänk på att du själv ansvarar för att fordonet blir besiktat i rätt tid, även om du inte skulle få något erbjudande från ett besiktningsföretag."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

URF, jeg troede lige at jeg kunne spille den mishandlede uskyldighed, men altså heller ikke dennegang lykkedes det. Jeg skal selv huske på bilprovning, men de husker mig altså på, at jeg skal huske det, kan jeg forstå på GIO. Det har de bare ikke gjort, så striden står altså på om det er bilprovningen eller postvæsenet der har et horn i siden på mig eller min bil - håber sådanset på førstnævnte, sidstnævnte sætter jeg nemlig megen pris på. Nå problemet er løst, jeg har tid imorgen lørdag kl 0920. Slå så den Danmark - en lørdag. God weekend til alle Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kommer jeg da osse lidt i tvivl, tror det var sidste år i oktober jeg var til syn. Er det hvert år eller hvert år ? Skal det forstås sådan næste ganger er i 2011? Besiktningstermin: 2011-05-01 - 2011-09-30 Senast godkända besiktning: 2009-09-29 Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kommer jeg da osse lidt i tvivl, tror det var sidste år i oktober jeg var til syn. Er det hvert år eller hvert år ? Skal det forstås sådan næste ganger er i 2011? Besiktningstermin: 2011-05-01 - 2011-09-30 Senast godkända besiktning: 2009-09-29 Lars
Ja - din bil skal synes igen senest 30. sep 2011.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Første gang efter ca. 3 år - derefter efter yderligere 2 år - og så hvert år fremover :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke så svært at regnu ud hvilken måned bilen skal synes ved udgangen af. tag det sidste tal på nummerpladen og lig 3 til så har du måneden den skal være synet ved udgangen af. eks: xxx125 skal således være synet inden udgangen af september.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites