Jump to content
guggi

færgekvitteringer for 2008

Recommended Posts

Hej. jeg rejser med færgen dagligt, og har aldrig gemt mine kvitteringer. vidste jeg ikke skulle bruges til noget. har dog lige fået min årsopgørelse for 2008 hvor de vil have lidt over 30,000kr tilbage, da jeg ikke vidste man skulle lave selvangivelse. skrev til dem, og lavede en beregning, og fik så dette svar: __ tak for din henvendelse. Ved færgetransport, er der fradrag for dokumenteret færgeudgifter, og kun på den del der falder på færge delen. Hvis den afholdte udgift også dækker togrejse, skal værdien heraf fratrækkes. Du bedes indsende din ansøgning ( i underskrevet stand) om genoptagelse af selvangivelsen 2008 vedlagt dokumentation for afholdte udgifter til færgetransport og opgørelse over fradraget. Oplys i ansøgningen, om du tager bil med over eller rejser videre med det offentlige. Med venlig hilsen SkatØresund SKAT Udland Tlf. 7222 1818 __ så det vil sige at nu når jeg ikke har kvitteringer for færgen tilbage til 2008, kommer jeg til at betale de 30tusind ? er der ikke evt. nogen som vil sælge en kopi af sine kvitteringer? mvh. JanE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt nok dumt gjort af dig ikke at gemme dine kvitteringer. Og ja, kaldes man til torskegilde, og kan man ikke dokumentere sine fradragsberettigede udgifter eller på anden vis sandsynliggøre, at man faktisk har benyttet færgen, så falder hammeren. Det kaldes jo ikke torskegilde uden grund. Men hvis du fx har betalt med et hæve- eller kreditkort, så kan gamle bankkontoudtog vel dokumentere, at du hver måned har brugt x antal kroner hos det pågældende færgeselskab? Og en anden persons kvitteringer kan du jo ikke bruge til noget, hvis der står en andens navn på, vel!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene at du skal bevise at du har taget færgen, men ellers må du jo skrive at du har taget toget ned om malmø og op igen, det giver sikkert flere penge eller slække lidt på det som skal betales tilbage :-) Km +8 kr x 2 for 2 daglige bro-overfarter = 157 km pr vej (helsingborg/helsingør) x 220 arbejdsdage x befordringssats = lidt over 80.000 Du kan jo bevise du har været på arbejde og derfor må du enten have taget toget eller færgen Men har du betalt med kort, kan du vel påvise de gange du har betalt via din bank eller ligende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har enten brugt en elektronisk registrering ala autobiz eller et flerturskort til færgen, har du betalt for dette kontant er du på "røven". Men har du betalt med et kreditkort af en art, så kan du bruge kontoudskrift som dokumentation :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites