Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Havde jeg boet i Danmark' date=' havde jeg helt sikkert flexleaset min bil!![/quote'] Jamen, så lærte jeg noget nyt igen. Efter hvad jeg kan læse mig til, så er fordelen optimal når vi taler dyre biler. Så, igen et spørgsmål om hvem man er og hvilken økonomi vi taler om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Bevares :D Men du skal også lige smide 461500sek i indskud på det hus i Sverige...imod 135.000dkk i huset i Gundsømagle. Kort opsummeret, så kan jeg snildt følge dine argumenter, men nøgternt set, så ser det skidt ud for de svenske huse i den dyre ende. For danskerne kommer ikke over længere med store friværdier og kan smide 400.000sek+ i indskud...pt skal mange være heldige hvis de slipper ud af deres huse uden gæld. Vi har seriøst overvejet det, men har valgt at se tiden lidt an. Ungerne er solidt forankret i den svenske muld og det er jo bestemt også en faktor der er med i beregningerne. Brian' date=' hvis du nu gad at ulejlige dig med at kigge i sagsopstillingen på huset, så vil du opdage at der årligt tilkommer 13.884 DKK i ejendomsskat samt ejendomsværdiskat på 26.500 DKK - dvs. ca. 4.200 SEK ekstra pr. måned at "købe" hus for i Sverige. Jeg ville personligt hellere bo fx her: [url']http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=634432 Med lidt taltrylleri, ville jeg sagtens kunne erhverve det for samme månedlige ydelse som det røvsyge hus i røvsyge Gundsømagle, og så stadig have råd til en bil som ikke kan flexleases for menneskepenge i Danmark :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Bevares :D Men du skal også lige smide 461500sek i indskud på det hus i Sverige...imod 135.000dkk i huset i Gundsømagle.. Ja, men selv hvis du smider et tilsvarende beløb i Gundsømagle-huset, vil du kunne få huset i Räng Sand for samme månedlige totalydelse. Sig endelig til, hvis jeg skal lave beregningen for dig!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Do it, do it boy!! :D ja' date=' men selv hvis du smider et tilsvarende beløb i gundsømagle-huset, vil du kunne få huset i räng sand for samme månedlige totalydelse. Sig endelig til, hvis jeg skal lave beregningen for dig!! [/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Do it' date=' do it boy!! :D[/quote'] DU gi'r en kold humle - så kommer jeg forbi med regnearket.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Sku en deal Lasse! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2010 Det er vel snarere den anden vej rundt, nu er det 'svenskerne' som kan realisere en friværdi (som ganske vist skal beskattes, men alligevel...) og bruge den til at komme ind på det danske marked i og omkring København. Vi benyttede os af at den store skulle starte i skole til at rykke over. Betalte prisen på bilen, hus mv. men fik noget af det igen på broen. Den store sidegevinst har været at det nordlige Østerbro nu er ca. 20 min væk på cykel, hvilket betyder noget der ligner regelmæssig motion samt meget meget meget mere tid til børnene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2010 Det er vel snarere den anden vej rundt, nu er det 'svenskerne' som kan realisere en friværdi (som ganske vist skal beskattes, men alligevel...) og bruge den til at komme ind på det danske marked i og omkring København. Måske de på sigt får sig en overraskelse: http://epn.dk/samfund/politik/article2200484.ece?partner=pol Ny moms rammer boligejere Langt flere end oprindeligt antaget skal fra nytår betale moms af byggegrunde og huse, hvis det står til Skat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites