Sune 10 Anmeld indhold Skrevet September 28, 2010 Og for en gangs skyld er overskriften i artiklen ikke misvisende, nettotilvandringen til Danmark var et faktum i første halvår af 2010. http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/192098/svenskerne_flytter_til_danmark.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2010 Tjah... Kan godt være det er blevet billigere at bo på Sjælland, men der skal noget af et dyk til før de lave udgifter vi har nu kan matches. Vi kommer ikke til at bo tættere på arbejdet i København til en lavere pris - så skal SEK væsentlig længere op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Nej nej....det fikser Øresundsbroen for os. Bare rolig.... Det kan slet ikke betale sig længere at bosætte sig i Sverige med de huspriser i Kbh og omegn. 2½mill for 155 nye kvm i dansk kvalitet i Gundsømagle f.eks. Smider du lige broen oveni huslejen herovre, så er det kørt for svenskeren..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Alle forlader Danmark http://jp.dk/indland/article2198108.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 I artiklen står der, at det er svenskerne, der flytter til Danmark, men ser man nærmere på tallene, står der faktisk intet om folks nationalitet. Jeg vil gætte på, en stor del af flyttefolket faktisk udgøres af danskere i Sverige, der vender tilbage til Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 2½mill for 155 nye kvm i dansk kvalitet i Gundsømagle f.eks. Hvem fanden gider at bo i Gundsømagle?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Hvem fanden gider at bo i Gundsømagle? Sikkert ligeså mange som gider bo i yderområderne i Skåne ;-) En kollega bygger et nyt hus på ca. 190 kvm et stenkast fra Roskilde - pris blot 2½ mill DKK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Så gad Anders ikke Sverige længere :D Sikkert ligeså mange som gider bo i yderområderne i Skåne ;-) En kollega bygger et nyt hus på ca. 190 kvm et stenkast fra Roskilde - pris blot 2½ mill DKK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Hvem fanden gider at bo i Gundsømagle?? hehe ... ja hvem skulle tro det, men mange Danskere vil hellere bo i Gundsømagle end i Malmö. Mere end en gang har jeg hørt argumentet at Malmö er for langt væk fra alt ting ..... (og lige en gang til) ...... huh?!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 2½mill for 155 nye kvm i dansk kvalitet i Gundsømagle Var lige nødt til at slå Gundsømagle op... For 2½ millioner danske kroner kan man få en god bostadsrätt i Malmö, et fritidshus i det østlige Skåne samt en mindre bostadsrätt i Åre til skiferien. Og så har man stadig billigere bil... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Skal vi ikke lige sammenligne æbler og æbler..... Du ejer et hus i dk. Du ejer ikke en brugsret til det....;) En tilsvarende villa koster 4mill i Lomma. Endnu mere hernede i hjørnet. Og arbejder du nord for Kbh, så er tiden den samme eller længere på arbejde... Var lige nødt til at slå Gundsømagle op... For 2½ millioner danske kroner kan man i Sverige få en god bostadsrätt i Malmö, et fritidshus i det østlige Skåne samt en mindre bostadsrätt i Åre til skiferien. Og så har man stadig billigere bil... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Skal vi ikke lige sammenligne æbler og æbler..... Kan vi ikke hurtigt blive enige om, at det kommer an på hvem man er, hvor meget der er at spare? For mit vedkommende vil jeg ikke kunne få det samme i Danmark billigere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Heller ikke hvis du smider broen oveni?? Kan vi ikke hurtigt blive enige om, at det kommer an på hvem man er, hvor meget der er at spare? For mit vedkommende vil jeg ikke kunne få det samme i Danmark billigere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Heller ikke hvis du smider broen oveni?? For mit vedkommende er broen (i bil) ren luksus, hvilket er noget jeg har tilvalgt. Et månedskort hos DSBlast til 1900 SEK kunne sagtens klare mit transportbehov, men deres forsinkelser har desværre bragt mit p** i kog én gang for meget. Jeg venter lidt og ser tiden an hvad togtransport angår. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 For mit vedkommende er broen (i bil) ren luksus' date=' hvilket er noget jeg har tilvalgt. Et månedskort hos DSBlast til 1900 SEK kunne sagtens klare mit transportbehov, men deres forsinkelser har desværre bragt mit p** i kog én gang for meget. Jeg venter lidt og ser tiden an hvad togtransport angår.[/quote'] Lige præcis det du skriver, var også det, som fik mig til at falde i "luksusfælden" og køre i bil til København. Jeg fortryder intet, men Rikke/Brian har ret - det er en helt anden verden nu, med de danske boligpriser. Det kunne godt være lokkende at få kortere til arbejdet og glemme alt om bropriser ;-) Hvis man flytter tilbage, så skal man være klar til at tage nogle tæsk på "friværdien" i de næste par år, hvis man satser på at købe en dansk bolig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Lige præcis det du skriver, var også det, som fik mig til at falde i "luksusfælden" og køre i bil til København. Jeg fortryder intet, men Rikke/Brian har ret - det er en helt anden verden nu, med de danske boligpriser. Det kunne godt være lokkende at få kortere til arbejdet og glemme alt om bropriser ;-) Hvis man flytter tilbage, så skal man være klar til at tage nogle tæsk på "friværdien" i de næste par år, hvis man satser på at købe en dansk bolig. Det lyder som om at boliger i Storkøbenhavn er blevet nærmest gratis - det er de altså ikke...!! De er stadig stærkt overvurderede, og i tillæg kommer grundskyld, ejendomsskatter, grønne afgifter og andre ubehageligheder som er pålagt en dansk boligejer. For en "almindelig" gennemsnitsfamilie med børn og bil tilkommer desuden prisen for børnehave og fritidsordning, for ikke at nævne at danske skolers standard halter langt efter den svenske - og så de danske bilafgifter. Er man alt andet end statsansat kan man få sin brobizz til bilen på bruttolønstræk, og så er det pludselig ikke så dyrt længere! Personligt forstår jeg intet af al denne virak fordi en håndfuld danskere (formentlig nogle af dem som har kæmpet med familiesammenføringsreglerne) nu flytter tilbage til Danmark - fred være med det, men Gundsømagle eller andre perifære forstæder vil ALDRIG blive et alternativ til Sverige i min verden. Men jeg arbejder heller ikke nord for København, er ej bosat i "fjern-Skåne", og deltager ikke i hylekoret over Broens prispolitik! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Du har helt ret Markowitch.... http://home.dk/sag/143-9992 8000dkk på et afdragsfrit flekslån....træk de 3000kr fra til bro og så vil jeg gerne se dem der finder et tilsvarende hus i Sverige til 5000dkk pr måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Det er rigtigt Lasse.... Men du glemmer at man nu kan flexlease uden afgift på danske plader. Så den største humle rent penge mæssigt er luget ud af ligningen. Jeg er helt enig med dig om de andre ting, men man skal heller ikke gøre det mere attraktivt end det er. Folk flytter pga det økonomiske. Det incitament er væk pt. pga husprisernes fald i .dk og broens priser. Det lyder som om at boliger i Storkøbenhavn er blevet nærmest gratis - det er de altså ikke...!! De er stadig stærkt overvurderede, og i tillæg kommer grundskyld, ejendomsskatter, grønne afgifter og andre ubehageligheder som er pålagt en dansk boligejer. For en "almindelig" gennemsnitsfamilie med børn og bil tilkommer desuden prisen for børnehave og fritidsordning, for ikke at nævne at danske skolers standard halter langt efter den svenske - og så de danske bilafgifter. Er man alt andet end statsansat kan man få sin brobizz til bilen på bruttolønstræk, og så er det pludselig ikke så dyrt længere! Personligt forstår jeg intet af al denne virak fordi en håndfuld danskere (formentlig nogle af dem som har kæmpet med familiesammenføringsreglerne) nu flytter tilbage til Danmark - fred være med det, men Gundsømagle eller andre perifære forstæder vil ALDRIG blive et alternativ til Sverige i min verden. Men jeg arbejder heller ikke nord for København, er ej bosat i "fjern-Skåne", og deltager ikke i hylekoret over Broens prispolitik! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Men du glemmer at man nu kan flexlease uden afgift på danske plader. Javel ja, men det gør jo ikke bilen billigere om man skal bruge den hele året. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Er man alt andet end statsansat kan man få sin brobizz til bilen på bruttolønstræk' date=' og så er det pludselig ikke så dyrt længere![/quote'] Se, det kunne være fedt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Du kan flex'e den over 36mdr hvis du vil..... Og køre i den hele året..... Javel ja' date=' men det gør jo ikke bilen billigere om man skal bruge den hele året.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Du har helt ret Markowitch.... http://home.dk/sag/143-9992 8000dkk på et afdragsfrit flekslån....træk de 3000kr fra til bro og så vil jeg gerne se dem der finder et tilsvarende hus i Sverige til 5000dkk pr måned. Brian, hvis du nu gad at ulejlige dig med at kigge i sagsopstillingen på huset, så vil du opdage at der årligt tilkommer 13.884 DKK i ejendomsskat samt ejendomsværdiskat på 26.500 DKK - dvs. ca. 4.200 SEK ekstra pr. måned at "købe" hus for i Sverige. Jeg ville personligt hellere bo fx her: http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=634432 Med lidt taltrylleri, ville jeg sagtens kunne erhverve det for samme månedlige ydelse som det røvsyge hus i røvsyge Gundsømagle, og så stadig have råd til en bil som ikke kan flexleases for menneskepenge i Danmark :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Du kan flex'e den over 36mdr hvis du vil..... Og køre i den hele året..... Du slipper jo ikke for at betale registreringsafgift i Danmark, så når du kører i den hele året, så betaler du mindst det samme som havde du købt bilen. Flexleasing er at du ratevis betaler registreringsafgift sålænge du har bilen, og det kan kun betale sig om du har lyst til en sommerbil i nogle måneder. Desuden, så skal man som oftest have en aftager til bilen når man skal af med den igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=634432 Uhm... Höllviken, nais! Yup, det er velspenderede penge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Du slipper jo ikke for at betale registreringsafgift i Danmark, så når du kører i den hele året, så betaler du mindst det samme som havde du købt bilen. Flexleasing er at du ratevis betaler registreringsafgift sålænge du har bilen, og det kan kun betale sig om du har lyst til en sommerbil i nogle måneder. Desuden, så skal man som oftest have en aftager til bilen når man skal af med den igen. Vrøvl!!! Du modsiger dig selv, men rigtigt: du betaler registreringsafgift månedsvis (afhængig af bilens alder), men medmindre du bruger bilen i ca. 100-200 mdr. (afhængig af bilens alder på erhvervelsestidspunktet og groft afrundet), vil du aldrig komme til at betale 100% registreringsafgift. Jeg har personligt aldrig kørt i samme bil i 100 mdr.! Havde jeg boet i Danmark, havde jeg helt sikkert flexleaset min bil!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites