Jump to content
Penny

At bo i Jakriborg

Recommended Posts

Hej med jer, Vi er kommet i betragtning til en lejebolig i Jakriborg og skal forhåbentlig snart over og se den. Jer der bor i Jakriborg har I lyst til at fortælle lidt om hvordan det er at bo der. Det ser vældig hyggeligt ud og lidt syret med den byggestil.:) Jeg har søgt på Jakriborg herinde men kunne ikke finde noget. Måske har jeg ikke gjort det rigtigt? Venlig hilsen Pernille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

PLUSSER: Hyggeligt, landligt, dejlige moderne lejligheder, rimelige huslejepriser, indkøbsmuligheder og tog til Malmö lige uden for døren. MINUSSER: Et boligselskab som er ualmindeligt tunge i røven, ufærdige løsninger efter 10 år, fællesantenne som virker som vinden blæser, ingen aktiviteter for børn såsom legepladser. Førnævnte bruger "Jakriborg" har boet her længere end jeg og har formodentlig noget at tilføje... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en stor cirkulation af ud- og indflyttere hos Jakri, så der er hele tiden noget ledigt, hvis man kan flytte med kort varsel. Ud over selve Jakriborg har Jakri også boliger i Flackarp (sammenvokset med Lund), i Staffanstorp, i Åkarp og i Skanör, og boligerne der ligner faktisk dem, man finder i Jakriborg, dog er områderne ikke lige så store eller omgivet af en bymur som i Jakriborg. Fordelene ved at bo i Jakriborg er naturligvis selve det hyggelige lilleby-miljø, farver og arkitektur, og nærheden til Lund og Malmö med tog hver halve time. Bilfri zoner, masser af legende børn og hunde og katte og andre søde kæledyr. Mest liv i gaderne i weekender. Nærmest helt dødt på en formiddag på en hverdag, altså stille og fredeligt, lidt sovebysagtigt. Ulemper kan være, at Jakriborg selv her 10 år efter, at byggeriet begyndte, stadig fremstår ufærdigt, at der er stor forskel på kvadratmeterprisen (de store boliger er væsentligt billigere end de små, opgjort i kvadratmeter), og el-regningernes galopering især om vinteren, da de fleste boliger har el-opvarmning for egen regning. Dertil kommer dårligt eller ikke-eksisterende vedligeholdelse. Især med hensyn til det sidstnævnte vil jeg råde jer til at være ekstra opmærksomme på, at alt i lejligheden I skal ud og se, er i tiptop-stand, fx sådan noget som køle- og fryseskabe og vaskemaskine eller utætte vinduer, for hvis der er noget, som viceværterne skal fikse, kan det let tage måneder eller halve år, inden det bliver gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, hvor sjovt lige at træffe dig herinde:-) Jeg har sendt dig en mail i morges mht datoer og tid til at se lejligheden. Det Jakriborg og Jacobe har skrevet er rigtigt godt at vide og det lyder som om alle er glade for at bo der alligevel. Har du været tilfreds med at bo i Jakriborg og i den lejlighed? Og så tror jeg snart heller ikke at der er mere at vide, I har alle været meget hjælpsomme, som I altid er herinde:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke, og velkommen til! Et lille råd vedr. overtagelsen: INSISTÈR PÅ at deltage ved besiktningen, og INSISTÈR PÅ at få en kopi af besiktningsprotokollen!!! Viceværten "glemte" at invitere os, og der var flere ting vi gerne ville have brokket os over inden overtagelse - de ting blev aldrig anført på protokollen og er stadig ikke rettet, efter 10 måneder. Desuden har vi fundet en 5 år gammel besiktningsprotokoll fra en tidligere besiktning, og der er STADIG ting på den som endnu ikke er rettet... Jakriborg er et dejligt sted at bo, bevares, men de er SINDSSYGT sløve til at rette fejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til Jakriborg. Ang. tid for besigtelsen er det vel bare et spørgsmål om at holde sig orienteret med de forrige beboere, og det burde jo ikke være så svært, når det er KlingKlong :) Med hensyn til manglende vedligeholdelse, flimrende tv-signaler, manglende legepladser og ufærdige fællesarealer m.m. så vil jeg da gerne slå et slag for, at flere blev aktive i den lokale hyresgästförening, så vi kan skabe et større sammenhold og få holdt Jakri til ilden, hvad det angår, og desuden holdt huslejen nede. Jeg blev selv valgt til den lokale forening i januar i år sammen med 4 andre, men nu er 2 faldet fra, så nyt blod til foreningen ville være kærkomment!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nogle spørgsmål vedr. Jakriborg Hvad med depositum? 3 x husleje? Når man skal flytte ud igen......Får man noget tilbage af depositum eller de tager hele depositum + ekstra regning? El regning (varme)..Hvor meget skal man betale ekstra om mdr. eks. Hyra? Tak ;-))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ikke hørt om nogen' date=' der blev afkrævet depositum i jakriborg.[/quote'] Det har du så nu - vi blev afkrævet én måned, hvilket vi fandt aldeles rimeligt. Kan ikke se hvorfor de skulle tage hele depositumet og give dig en ekstra regning, medmindre de har en god grund. Hvad angår el-regningen, er det jo individuelt. Jeg har ikke lige overblik over hvad vi betaler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites