Jump to content
bananas

Eik bank på vej over i Finansiel Stabilitet?

Recommended Posts

De har fået 57 timer til at skaffe 1,2 mia i ny ekstra egenkapital: http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/192129/choktab_i_eik_bank_-_skal_skaffe_12_mia_paa_57_timer.html Det kunne måske godt gå hen og blive "en lille smule" svært. Eik Bank købte jo den danske afdeling af Skandiabanken. Er der nogen pendlere som stadig er kunder der?? Den gode nyhed er at Jeres indskud er 100% sikret op til 750.000 DKK. Bankpakke 1 gælder til og med torsdag (d. 30. september er sidste dag). I følge bankpakke 1 er indskud over 750.000 også sikret. Det lidt komplekse er, at hvis Hvis Eik Bank ryger i finansiel stabilitet INDEN fredag burde indskud OVER 750.000 også være sikret selv efter bankpakke 1's udløb. Den dårlige nyhed er at man nok ikke får bedre vilkår i Eik Bank efter at den ryger i Finansiel Stabilitet. Da Roskilde Bank røg i finansiel stabilitet forrringede man jo vilkårene for de fleste for at "motivere" kunderne til at finde en anden bank.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også jeg skal til at finde en anden bank.. Har været super tilfreds med Skandiabanken i næsten 10 år, som desværre blev overtaget af Eik Bank, og så har jeg lige siden været mildest talt ikke udpræget begejstret for Eik Bank. Nogen der har forslag til et billigt alternativ? Og en evt tosse ansat i Danske Bank behøver ikke skrive at de er en billig bank... Nordea er også udelukket... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu anser jeg hverken mig selv for at være tosset eller ansat i Danske Bank, men da jeg flygtede fra Eiks overtagelse af Skandiabanken var Danske 24/7 som skabt for mig. Masser af plastik til ingen penge, netbank 'koste gratis' for sådan cirka alt, overførsler til skandiabanken.se uden problemer.... så jeg må indrømme at jeg har været ret godt tilfreds med DB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også ramt af nordatlantisk inkompetence. Det tog dem ikke lang tid at få kørt gode gamle Skandiabanken i sænk. Jeg har bare lidt småpenge stående og har ikke så travlt med at få det flyttet, men lytter med på tråden. Og Danske Bank bliver det ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var måske ikke så underligt at Eik Bank gik ned. De har bl.a. lånt 500 mio. ud til en tidligere dømt hash-smugler: http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/195537/hashsmugler_bag_gaeld_til_eik_bank_paa_500_mio_kr.html Det må jo næsten være ny rekord i dummeste udlån. Men de mente måske, at manden var blevet mere habil efter at han så ud til at have fået Klaus Riskær som svigersøn?. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites