bananas 14 Anmeld indhold Skrevet September 28, 2010 De har fået 57 timer til at skaffe 1,2 mia i ny ekstra egenkapital: http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/192129/choktab_i_eik_bank_-_skal_skaffe_12_mia_paa_57_timer.html Det kunne måske godt gå hen og blive "en lille smule" svært. Eik Bank købte jo den danske afdeling af Skandiabanken. Er der nogen pendlere som stadig er kunder der?? Den gode nyhed er at Jeres indskud er 100% sikret op til 750.000 DKK. Bankpakke 1 gælder til og med torsdag (d. 30. september er sidste dag). I følge bankpakke 1 er indskud over 750.000 også sikret. Det lidt komplekse er, at hvis Hvis Eik Bank ryger i finansiel stabilitet INDEN fredag burde indskud OVER 750.000 også være sikret selv efter bankpakke 1's udløb. Den dårlige nyhed er at man nok ikke får bedre vilkår i Eik Bank efter at den ryger i Finansiel Stabilitet. Da Roskilde Bank røg i finansiel stabilitet forrringede man jo vilkårene for de fleste for at "motivere" kunderne til at finde en anden bank. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2010 Eik Bank købte jo den danske afdeling af Skandiabanken. Er der nogen pendlere som stadig er kunder der?? Er aktivt på vej væk. PS. Meget apropos, så fandt jeg den her artikel mens jeg søgte på nettet efter en ny bankforbindelse: Er din bank i den særlige risikozone? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2010 Tror også jeg skal til at finde en anden bank.. Har været super tilfreds med Skandiabanken i næsten 10 år, som desværre blev overtaget af Eik Bank, og så har jeg lige siden været mildest talt ikke udpræget begejstret for Eik Bank. Nogen der har forslag til et billigt alternativ? Og en evt tosse ansat i Danske Bank behøver ikke skrive at de er en billig bank... Nordea er også udelukket... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2010 Nogen der har forslag til et billigt alternativ? Jeg skal da et smut forbi Nykredit Bank i morgen - de står ikke på risikolisten, og de er en af få som stadig giver rente på almindelig lønkonto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2010 Nu anser jeg hverken mig selv for at være tosset eller ansat i Danske Bank, men da jeg flygtede fra Eiks overtagelse af Skandiabanken var Danske 24/7 som skabt for mig. Masser af plastik til ingen penge, netbank 'koste gratis' for sådan cirka alt, overførsler til skandiabanken.se uden problemer.... så jeg må indrømme at jeg har været ret godt tilfreds med DB. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2010 Hmm... Jeg er også Danske Bank allergiker... Meen, denne side ser godt nok lovende ud - Konto i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2010 Er også ramt af nordatlantisk inkompetence. Det tog dem ikke lang tid at få kørt gode gamle Skandiabanken i sænk. Jeg har bare lidt småpenge stående og har ikke så travlt med at få det flyttet, men lytter med på tråden. Og Danske Bank bliver det ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2010 Det var måske ikke så underligt at Eik Bank gik ned. De har bl.a. lånt 500 mio. ud til en tidligere dømt hash-smugler: http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/195537/hashsmugler_bag_gaeld_til_eik_bank_paa_500_mio_kr.html Det må jo næsten være ny rekord i dummeste udlån. Men de mente måske, at manden var blevet mere habil efter at han så ud til at have fået Klaus Riskær som svigersøn?. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites