Jump to content
Hoffmeyer

Var det en ørn jeg så.....

Recommended Posts

Hej Gio. Er vant til at se falke på broen, men har i de 4 år jeg har brugt broen aldrig set en ørn der, og overhovedet ikke så tæt på vejbanen. Lige før jeg kunne tælle dens tænder :rolleye: Spekulerede på om andre så den, og hvad det var for en art. Er ikke så god til at genkende ungfugle. De voksne er lette nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fair nok. Og ja, det er nu heller ikke så mange ørne jeg har set svæve rundt på broen. Til gengæld ser jeg dem ofte en smule længere inde i landet. Men kan nu godt forstå du lurede lidt, hvis den svævede rundt et par meter væk derude :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fair nok. Og ja' date=' det er nu heller ikke så mange ørne jeg har set svæve rundt på broen. Til gengæld ser jeg dem ofte en smule længere inde i landet. Men kan nu godt forstå du lurede lidt, hvis den svævede rundt et par meter væk derude :thumbup:[/quote']Tak Gio! Var tidligere ved at skrive at det sgu da ikke er så normalt at se örne på broen! Men det er vel träksäson nu, og der findes jo nogle stykker nede ved Falsterbo bl.a. så det kan da ikke udelukkes. Meeeen... mit förste spörgsmål ville väre om du var sikker på det ikke var en musvåge el lign. (men da du ved at der er forskel på ungfugle og voksne er du nok godt klar over at våger, glenter, falke, höge osv. ikke er örne ;-) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er vant til at se falke på broen, men har i de 4 år jeg har brugt broen aldrig set en ørn der. Spekulerede på... hvad det var for en art.
Du har sikkert set en havørn, der netop yngler i Skåne -> www.fugleognatur.dk/ skriver følgende - citat: På nettet : SKOF.SE Se under Skåneobser, her er aktuel lokal info. Bemærk at svenskerne normalt ikke rapporter havørnene ud på Skof.Se, pga. de er faste yngle fugle i Skåne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes du burde løbe dig en tur Jesper.....Sikke dog en måde at snakke til folk på....:@
Åben øjnene og se min vedhæftede smiley. Kunne jo være OP ikke var klar over havørne var ganske almindelige i det skånske. Så spar på krudtet, Hr. Konflikt-jæger. :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Er udemærket klar over at havørne yngler i sydskåne. Der er faktisk et par som de sidste par år har ynglet ganske tæt på hvor jeg bor, og jeg har da set dem jævnligt. En gang imellem sidder de voksne med en unge på hegnspælene ved en nærliggende fårefold :cool: Og SanneJ, jo dem kender jeg forskel på :) Vingefanget var stort nok til at være en stor voksen glada, men næbet var forkert, eller også var det en glada i forklædning :laugh: Helt sikkert et ørnenæb. Kunne være rart at høre om andre også så den, men den har nok ikke hængt der ret længe!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites