Jump to content
Kvalm

iPad...

Recommended Posts

Der er vel i princippet kun 3 og Telia som kan bruges med deres nordiske roaming regler. Og 3 har nok det bedste 3g net af de 2.
Takker - så er det blot leverandøren... http://www.pricerunner.se/pl/224-2576788/Tablet-PC/Apple-iPad-Wifi-16GB-priser -> 5.250 DKK http://www.pricerunner.dk/pl/224-2576788/Tablet-PCs/Apple-iPad-Wifi-16GB-Sammenlign-Priser -> Wupti 4.699 DKK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Syge priser i DK. Tak til Apple for lort. Har opgivet IPad 1.0 efter at folk på ferie i NYC, London, Hamburg ikke har kunnet skaffe en med hjem. Betaler fandeme ikke ågerpriser som dem ovenfor. Rygter siger IPad 2.0 første kvartal næste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte en med fra US i sommers - min vurdering er at Wifi udgaven er rigeligt. Jeg ville vente med en evt. 3G til anden generation af iPad'en lander (næste forår). Jeg bruger den utrolig meget i hjemmet, men jeg har ikke haft meget gavn af at have den med på arbejde. Enkelte gange har jeg brugt den til noter ved møder, hvilket den klare fint, men da jeg alligevel har både har min MBP og min iPhone med, så substituere de den ligeså fint. Men som sagt, i hjemmet der er den et must, har stort set ikke haft min laptop fremme, medmindre jeg lige skal lave noget arbejde, siden jeg fik den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er dens kompatibilitet med websider? Det at den ikke kan flash, opleves det som en konkret begrænsning ved surf - eller er det i praksis ikke noget problem? Jeg har stadig lidt svært ved at overbevise mig selv om at det er et must-have som supplement til min MBP - altså udover at den tiltaler mit gadget-gen :) Hvad er det primære den giver jer ved almindeligt hjemmebrug som en MBP ikke giver? Helt konkret er jeg lige betænkelig ved at bruge den til at skrive på i bare lidt større stil - for eksempel som her på debatten? Der syntes jeg finger-keyboardet fra min iPhone er udmærket til relativt korte beskeder (og klart bedre end gammeldags nummerisk keyboard) - men alt andet lige er det bare rigtig meget bedre med et "rigtigt" tastatur ved bare lidt længere sætninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan er dens kompatibilitet med websider? Det at den ikke kan flash, opleves det som en konkret begrænsning ved surf - eller er det i praksis ikke noget problem? Hvad er det primære den giver jer ved almindeligt hjemmebrug som en MBP ikke giver? Der syntes jeg finger-keyboardet fra min iPhone er udmærket til relativt korte beskeder
He he jeg har endnu ikke nogen Mac-ting i hjemmet, så det vil være mit første steg i den retning :) Tror sgu det er det helt rigtige legetøj for mig da :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan er dens kompatibilitet med websider? Det at den ikke kan flash, opleves det som en konkret begrænsning ved surf - eller er det i praksis ikke noget problem? Jeg har stadig lidt svært ved at overbevise mig selv om at det er et must-have som supplement til min MBP - altså udover at den tiltaler mit gadget-gen :) Hvad er det primære den giver jer ved almindeligt hjemmebrug som en MBP ikke giver? Helt konkret er jeg lige betænkelig ved at bruge den til at skrive på i bare lidt større stil - for eksempel som her på debatten? Der syntes jeg finger-keyboardet fra min iPhone er udmærket til relativt korte beskeder (og klart bedre end gammeldags nummerisk keyboard) - men alt andet lige er det bare rigtig meget bedre med et "rigtigt" tastatur ved bare lidt længere sætninger.
Jeg har haft min i et par måneder nu - wifi only. Den er en rigtig fed gadget. Jeg bruger ikke min iPhone mere til småsurfning, spil eller andet. Børnene er også helt vilde med den. Man kan sidde i sofa'en og den er meget mere handy end en MBP eller andet. Keyboard mæssigt, så er knapperne full size sammenlignet med et almindeligt keyboard. Man får selvfølgelig ikke tryk følelsen med, men ellers er den rigtig god at skrive mellemlange ting med uden problem. Og så er den typisk bare i sleep mode - og dermed tændt på ingen tid - vs en bærbar eller andet. Og har ikke oplevet manglen på flash som et issue overhovedet endnu. Dårlige ting - man kan ikke have den liggende på et bord og skrive på den - den buede bagside gør at lortet vipper når man taster. Knap så fedt til større skrivearbejde. Ellers ikke rigtig oplevet noget problem eller mangel. Ville jeg købe en hvis jeg ikke skulle bruge den professionelt? Hmmmmm - riiiigtig godt spørgsmål, som jeg faktisk ikke ved om jeg ville svare ja eller nej til. Rigtig fed er den - men den er til hjemmet eller bussen - ikke til replacement for en bærbar. /Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
[...] Dårlige ting - man kan ikke have den liggende på et bord og skrive på den - den buede bagside gør at lortet vipper når man taster. Knap så fedt til større skrivearbejde. Ellers ikke rigtig oplevet noget problem eller mangel. [...] /Thomas
Du kan jo altid benytte et Bluetooth keyboard - ligesom det er tilfældet med en iPhone - kræver dog nok en eller anden form for bordholder/cradle hvis det skal give mening - men muligt er det :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller evt. benytte noget af det originale udstyr' date=' som er lavet til formålet: [url']http://www.apple.com/dk/ipad/accessories/
Etui'et købte jeg sammen med min, og den er alle pengene værd. Den gør det absolut nemmere at skrive. Jeg brugte den til noter til et mellemlangt møde hos en kunde, og skrev uden problemer ca. 4 sider. Eneste irritation jeg har lige p.t. er måden man skal skrive æøå på. Når den bliver endeligt frigivet i dk, så kommer der forhåbentlig en update til den. Som en ekstra feature, så har jeg Plex kørende på min Mac Mini, og med seneste version har de lavet en iPad app, og det fungere altså bare! Derudover har BBC, Hulu og Netflix lavet iPad apps, så har man adgang til UK / US VPN, så er der rig mulighed for at streame film og serier til den. Nu venter jeg så bare på at Spotify får lavet en iPad app... Køb køb! :) / Skrevet fra min iPad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eneste irritation jeg har lige p.t. er måden man skal skrive æøå på. Når den bliver endeligt frigivet i dk' date=' så kommer der forhåbentlig en update til den.[/quote'] Der er meldinger fra beta-testerne om at dansk tastatur skulle være at finde i version 4.2, der bliver frigivet til november.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller "afvente" konkurrencen til samme pris -> http://kortlink.dk/86ft "Samsung samler sine smarteste innovationer i Galaxy Tab, der med sin syv tommer store touchskærm fusionerer smartphonen med den bærbare computer til en helt ny produktkategori – en kompakt mobil tavle-pc..." Sammenligningstest -> http://www.mobilsiden.dk/nyheder/sammenligning-af-galaxy-tab-og-ipad,lid.12449

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller "afvente" konkurrencen til samme pris -> http://kortlink.dk/86ft "Samsung samler sine smarteste innovationer i Galaxy Tab, der med sin syv tommer store touchskærm fusionerer smartphonen med den bærbare computer til en helt ny produktkategori – en kompakt mobil tavle-pc..."
Forventet pris: 7000 dkr! :rolleye:http://gdgt.com/discuss/samsungs-galaxy-tab-pricing-problem-samsung-has-afk/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev jeg den heldige ejer af Ipad. Købt på wupti til 5.000.- Den er BARE lækker. Har simkort fra 3. Det skal lige siges, at jeg efter at have iPhone 3gs et år, er jeg stadig lige begejstreret hver gang jeg bruger den, hvilke er 24-7 ;0) Så dette nye bekendtskab bliver forhåbentlig lige så lækkert langt ind i fremtiden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvklart - MyWi kan gøre det... Men så skal man have fat i telefonen, slå det til, osv... Jeg tænkte bare at med en iPhone 4 i lommen og en iPad i hånden ville det være lidt for oplagt at ønske sig at iPad'en kunne hive fat i mobilen via BT og så være på nettet af dén vej. Præcist som jeg kan fra min MacBook egentlig... Men så ville Apple jo nok ikke sælge så mange iPad med 3G i... hmmm...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
? Der nævnes ikke meget om pris på dén video ;) Derimod er tre.se ude med et tilbud på 7000 svenske dadler plus data-abb. til 99,-/md - alternativt et kontant-abb. - stadig til 6995,- http://tre.se/Privat/Mobilt-bredband/Surfplattor/Samsung-Galaxy-Tab/?kb=se&gclid=CPncwIWlrKUCFUsB4wodKBfIZQ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites