soalma 10 Anmeld indhold Skrevet September 19, 2010 Hej Vi har fundet huset vi gerne vil bo i. Vi har 1 indkomst foruden CSNbidrag som ikke regnes som indkomst, men det gör börnebidraget, så banken vil ikke låne os nok til at vi kan köbe huset. Vi håber at få hjälp fra mine foräldre til finansieringen. Mine foräldrer bor i Dk og har indkomst derfra. For at skaffe et stort nok lån kan vi så nöjes med at få mine foräldre til at kautionere for os? Eller tror I vi bliver nödt til at bede mine foräldre pose op med kontanter? Hvad er kutymen her i Sverige? Stiller mine foräldre en kaution hvordan vil banken her i Sverige så ha beviser? Vil de se et kopi af hvad der står på bankkontoen? De er pensionister. Har I nogle konstruktive ideer så kom gerne med dem så vi kan handle strategisk fornuftigt. F.eks. hvilke spörgsmål vi skal väre opmärksomme på at stille og få svar på. Tak for svar. Mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2010 Når man som I ikke lige passer ind i den "Svenske bankmodel", er I mere eller mindre afhængig af jeres banks villighed til at tænke kreativt. Den slags er det som regel meget småt med i den svenske bankverden, og en dansk kautionist godkendes næppe uden videre. Kotumen i Sverige er: "Pas ind i systemet, eller glem alt om at låne!!" Hvis I er blot en smule heldige, er dine forældres bank en af dem, som har et dansk/svensk samarbejde (fx. Danske, Nordea, Swedbank eller Handelsbanken), og så får I dine forældres bank til at tage kontakt til deres svenske afdeling - så kan de ordne en evt. kaution internt. Alternativt låner I et kontantbeløb af dine forældre, som dækker bankens krav om udbetaling - og håber så bare på at tilbagebetalingen af forældrelånet passer ind i bankens beregninger. Held og lykke med projektet - og forvent INGEN form for fleksibilitet fra de svenske bankers side... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
soalma 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2010 Tak og takker for svaret. Rart at vide hvilken vej vi skal forsøge at gå. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites