baerens 0 Anmeld indhold Skrevet September 17, 2010 det er kun os som betaler pention i dk og bor i udlandet men skulle give meget godt nå vi bliver gamle :-) men nu få vi at se til den tid de finder nok på noget men pt så er der ingen af min pentioner som har give mig info om den .. så jeg vil lige sende den her, har ikke søgt på siden om der er andre der ved om den men ville bare være sikke på at i fik den den hedder skatteblanket 07.058 søg på skat.dk på 07.058 og send den afsted .. i mit pengepung giver det ca 30,000 mere pr år det sku mange penge om 25 år nå jeg gå ud af abejdet :-) mvh baerens 'landskrona Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2010 Hej Baerens Det er vedtaget, at personer, der ikke er fuldt skattepligtige til Danmark, ikke skal betale dansk pensionsafkastskat. Når man har en pensionsordning er der hvert år (forhåbentlig) et afkast. Af dette afkast skal man betale 15 % i afkastskat. Det er så disse 15 % man som begrænset skattepligt til Danmark ikke skal betale længere. Hvis man skal have sin pension til at vokse med 30.000 mere om året ved at slippe for 15 % afkastskat, skal der altså være et afkast på 200.000 kr. om året, hvilket nok kræver meget gode afkast på de investeringer, som man (eller pensionsselskabet) har valgt, eller også kræver det rigtig mange penge på pensionsordningen. Jeg tilhører i hvert fald ikke sidste gruppe, men man kan da håbe de har valgt de rigtige papirer at investere i :-) Så måske har du misforstået omkring de 30.000? Det lyder ikke usandsynligt at manglende pensionsafkastbeskatning af en gennemsnitlig pensionsordning over et arbejdsliv kan beløbe sig til 30.000 kr. mere på pensionsordningen, når pensionsalderen banker på døren, men det er da absolut også et beløb man gerne bukker sig ned efter. Så jeg har udfyldt blanketter for min kære hustru og mig selv, og fritagelsen er sendt til pensionsselskabet. Om afkastet fra pensionsordningen så skal beskattes i Sverige er derimod et åbent spørgsmål. Skatteverket i p.t. i gang med at finde ud af hvad en kapitalpensionsordning grundlæggende er og hvordan den eventuelt skal beskattes i Sverige, når den bliver udbetalt efter den danske statskasse har fået 40 % i AFGIFT, så eventuel svensk beskatning af et dansk pensionsafkast tror jeg trækker ud. Udfyld SKATs blanket og slip for pensionsafkastskat! Men måske ligger der svensk beskatning og venter... Venlig hilsen Anton Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2010 Vi har jo diskuteret det før i følgende tråd: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=18273&page=2 Der er naturligvis ikke nogen klar konklusion - det handler jo om dobbeltbeskatningsaftaler og derudover om pensionsordninger. Størstedelen af befolkningen fatter jo ingen af delene hver for sig - at sætte sig ind i et uafklaret samspil mellem begge dele er jo helt til hest!! Bureakratiet/teknokratiet har virkelig formået at gøre dette helt uforståeligt - formentlig også for dem selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2010 Tak for at gøre opmærksom på muligheden, jeg havde ikke set den tidligere tråd om emnet! Og er det bare mig, eller kan man faktisk slippe for både den danske og svenske afgift/skat? Hvis man nu IKKE har tænkt sig at blive boende og nyde pensionisttilværelsen i Sverige, når den tid kommer, fx, så får det svenske skattevæsen vel aldrig nogen grund til at blive involveret? Og de år, man bor i Sverige, slipper man så for at betale de 15% i DK. Flytter man så retur til DK på et tidspunkt, så skal man naturligvis begynde at betale de 15% igen, men for de mellemliggende år er der jo stadig sparet en del. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2010 det er kun os som betaler pention i dk og bor i udlandet men skulle give meget godt nå vi bliver gamle :-) men nu få vi at se til den tid de finder nok på noget men pt så er der ingen af min pentioner som har give mig info om den .. så jeg vil lige sende den her, har ikke søgt på siden om der er andre der ved om den men ville bare være sikke på at i fik den den hedder skatteblanket 07.058 søg på skat.dk på 07.058 og send den afsted .. i mit pengepung giver det ca 30,000 mere pr år det sku mange penge om 25 år nå jeg gå ud af abejdet :-) mvh baerens 'landskrona Gælder det også en "arbejdsgiver administreret" pensionopsparing? Mener ikke jeg betaler noget i afgift af den opsparing?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites