Jump to content
Busk

14 årig dreng i skole !

Recommended Posts

Hej, Min søn på 14 skal nu bo hos mig i Limhamn og skal derfor i skole (8.), men kan ikke forstå svensk ! Kan ikke finde nogle dansk/svenske skoler i den alder, men er der nogle som kender andre evt. internationale skoler ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Miine unger Mine unger var 12 og15 da de startede i Sverige. Ingen problemer med det:thumbup:

Hej, Min søn på 14 skal nu bo hos mig i Limhamn og skal derfor i skole (8.), men kan ikke forstå svensk ! Kan ikke finde nogle dansk/svenske skoler i den alder, men er der nogle som kender andre evt. internationale skoler ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde ikke väre noget problem, men jeg kan da godt forstå, hvis han er lidt nervös, for det er ikke en sjov situation at stå i som teenager, men husk på (og fortäl ham gerne) at svenskerne er meget åbne og hjälpsomme, og så er der jo det dejlige ved sverige, at man har lov til at väre, som man er, og skal accepteres på selv samme grundlag. Måske Skallstorp kan forklare dig lidt närmere omkring svenskafleveringer osv, for det er vel primärt sådan noget I er nervöse for?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Afleveing på Dansk Før (før 14 år siden) kunne man aflevere alt på Nordisk sprog. Jeg tror faktisk stadig det er sådan. Mener at have hørt det sidste år i forbindelse med at flere og flere Danskere (bosiddende i DK) søger til Svenske gymnasier. Du kan berolige din søn med at mine unger aldrig har været kede af at vi flyttede . Jeg er ikke til hemspråk men i dit tilfælde ville jeg finde en skole der har det. Hemspråk giver nemlig karakter, og der er jo en god chance for det. Det er jo vigtigt med henblik på senere gymnasie valg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undersøgte spørgsmålet for en dansker, der kunne tænke sig at gå på et svensk gymnasium. Der fik jeg at vide, at hendes opgaver ville blive bedømt på et andet grundlag end almindelige svenske elever og hun i øvrigt havde krav på ekstra hjælp til undervisningen (der gik også andre fremmedsprogede elever på skolen).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Før (før 14 år siden) kunne man aflevere alt på Nordisk sprog.
Det er ihvertfald sådan på universiteter her, jeg har ret til at skrive selv min doktorsafhandling på hvilket som helst nordiske sprog, så mon ikke også man har den ret i folkeren... Hvis jeg var dig Busk, ville jeg tage med i overvejelserne hvor hans fremtid er (det har du sikkert gjort, men...). Han skal bo hos dig nu, kommer det ikke til at gælde i gymnasietiden også eller? Af integrationshensyn (bl.a.) synes jeg du skal vælge svensk. På en international skole er folk jo meget mere udlændinge og eleverne har højst sandsynlig ingen planer om at blive i landet og jeg kunne forestille mig han ville føle sig meget mere fremmed der end i en svensk skole. Mine første kurser på svensk var møjbesværlige. Der var en del udenadslære, som jeg havde meget svært ved på svensk, så det krævede lidt ekstra studietid, men det krævede mine første kurser med engelsk litteratur i og for sig også, så my 2 cents siger svensk skole! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites