Pendleren 10 Anmeld indhold Skrevet September 13, 2010 Nu har den bedre halvdel været indlagt med blødninger og svigtende nyre.. Først tog det 8 timer at komme til, selvom hun besvimede 2 gange i venteværelset!!?! Dernæst fik vi et midlertidig rum at vente i. Yderligere 1.5 time gik og jeg havde fået nok!! Gik ud til glasburet hvor aberne, 6 stk, f..... sad på FaceBook??!? Jeg fik dem fortalt at der vidst ikke var nogen der var deres stilling værdig og at såfremt de ikke var interesseret i klager med de enkeltes navne på, så måtte der gerne ske noget nu!! Så kan i tro de fik fingeren ud!! 2 min senere kom en sygeplejerske med antibiotika i pilleform, som konen, ved indskrivning, havde gjort opmærksom på hun var dybt allergisk overfor. Sygeplejersken sagde at de her piller var de rigtige.. Konen tog dem, men spiste dem ikke. 10 min senere kom hun igen og sagde at hun havde lavet en fejl og de skulle udpumpe hende, men konen viste hende pillerne og sagde det samme som hun sagde tidligere... De har nu brugt 10 dage på INTET!!! Hun har været indlagt med de værste smerter og blødninger og alt de har gjort er at scanne hende og pumpe hende med panodiler!!!?! Vi har nu selv skiftet sygehus og påtænker DK.. Vil du dø eller vente 3 dage på at de ansatte her er færdige med at facebooke eller hvad fanden de ellers laver i buret, så tag endelig hertil, men værdsættes livet etc. så glem alt om Helsingborg Sygehus!! Høre gerne om andre oplevelser! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Det var det värsta jag hört! Anmäl dem till var det nu är man anmäler sånt i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pendleren 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Det var det värsta jag hört! Anmäl dem till var det nu är man anmäler sånt i Sverige. Hvor kan dette gøres?!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Må sige at det godt nok lyder som worst case scenario. Er sgu ked af hvad din kone er gået igennem. Selv har jeg kun 1 stk. erfaring med det svenske sygehusvæsen, da min ekskone blev indlagt på Lund med blindtarmsbetændelse. Jovist var der ventetid, men slet ikke i en grad som i jeres tilfælde, og da hun først var kommet igennem "nåleøjet" var alle søde og professionelle, så alt ialt en ok oplevelse. Men det var som nævnt Lund... Synes bestemt denne sag er til den svenske udgave af Patientklagenævnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Hvor kan dette gøres?!? Sikke dog en frygtelig oplevelse - GRRRRRR!!! Håber at din kone har det bedre nu! Vil anbefale, at du retter henvendelse til JO (se link nedenfor). Har læst lidt på JO's hjemmeside, og jeg er sgu' næsten sikker på, at det er dem du skal ha' fat i, da de kun skriver at man ikke kan klage over privatpraktiserende læger via dem! http://www.jo.se/Page.aspx?Language=sv God bedring til din kone :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Kolla på Patientnämden. http://www.skane.se/default.aspx?id=4050 Det är ivarje fall en start. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Eller googla (google.se) "anmäla dålig vård" så kommer det massor med info. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pendleren 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Tak for alle jeres tanker :) Ja, det var en slem tur!! Skrev som bare dette for at advare imod dette sted!! Men klage, det er nok bedst :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Hur har din kone det? Och vad var problemet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Been there - done that. Udgave MAS I min verden tager man kun på sygehus i Sverige hvis arbejdet skal gøres færdigt og kisten lukkes. Sygehusene som jeg har oplevet er ikke noget værd - men mindre man vil have en dødelig afslutning. Kør over broen til dansk behandling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Been there - done that. Udgave MAS I min verden tager man kun på sygehus i Sverige hvis arbejdet skal gøres færdigt og kisten lukkes. Sygehusene som jeg har oplevet er ikke noget værd - men mindre man vil have en dødelig afslutning. Kør over broen til dansk behandling. Men hvis det er ret akut og alvorligt - tager man jo nok ikke bare lige broen over.. Der er alligevel lidt langt til nærmeste større sygehus i DK.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pendleren 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Hur har din kone det? Och vad var problemet? Urin infektion, som påvirker nerver til nyren.. Hun er stadig sløj og er nu indlagt igen, suk... Vi holder modet oppe! Tak for alle tanker. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pendleren 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Men hvis det er ret akut og alvorligt - tager man jo nok ikke bare lige broen over.. Der er alligevel lidt langt til nærmeste større sygehus i DK.. Desværre har NewPort ret!! Om så jeg skal køre med begge arme og ben brækket for at komme til et DK sygehus, så gør jeg det! Forstår ikke hvorfor de er så ringe her. Nogen bud på en evt. grund? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Desværre har NewPort ret!! Om så jeg skal køre med begge arme og ben brækket for at komme til et DK sygehus' date=' så gør jeg det! Forstår ikke hvorfor de er så ringe her. Nogen bud på en evt. grund?[/quote'] Manglende engagement.....min hustru er læge på en vårdcentral, hun ser det ofte blandt kollegaer. Desværre.....kan hænge sammen med et MEGET stort arbejdspres, min kone har ofte 22-25 patienter om dagen, og de fleste har jo ting der skal følges op på. Men ved min kone holder hovedet højt. Men det er ikke altid nemt...... Skal du klage, skal du skrive til Hasan.....det virker faktisk. Min hustru klagede oven en tandlæge engang, han mistede til sidst sin tilladelse til at arbejde, læger og vårdpersonale har respekt for klagerne, har jeg indtryk af. God bedring med konen!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 de afskriver bare alt på/fejer ind under bordet lex maria http://sv.wikipedia.org/wiki/Lex_Maria under det gør de bare som regel intet - og det de gør er direkte farligt. Selv det dårligste Østland funger sundhedsmæssigt bedre end Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Min ven i Hjärup körte mig over kl 3 om natten til en dansk skadestue da jeg havde over 40 i feber. Kan kun anbefale - over bron Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2010 http://www.hsan.se/ Sorry, det var Hsan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cronatus 13 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2010 Jeg har det lige omvendt. Har haft en del ubehagelige oplevelser med inkompetente læger og sygeplejesker på både Herlev og Gentofte sygehus, og de har hele tiden haft en ligegyldighed overfor patenten og gik mere op i at procedurene skulle være korrekte. Kort sagt mener jeg at Herlev sygehus direkte er skyld i en familiemedlems død grundet ligegyldighed fra de ansattes side og direkte inkompetence. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2010 Kort sagt mener jeg at Herlev sygehus direkte er skyld i en familiemedlems død grundet ligegyldighed fra de ansattes side og direkte inkompetence. Hold da op en påstand - har du en faglig uddannelse som læge eller lignende, siden du kan vurdere dette så skråsikkert hér på nettet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2010 HVor dælen skal vi så køre hen? - glem SVerige kør til DK - derefter glem DK... SUK! skal man køre til Tyskland eller hvad? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2010 Lad være med at blive syg - det er mere sikkert... ;) HVor dælen skal vi så køre hen? - glem SVerige kør til DK - derefter glem DK... SUK! skal man køre til Tyskland eller hvad? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2010 må indrømme at vi er MEGET tilfredse med MAS. Min far har været en del syg, og her taler vi tit om hvor glade vi har været for ikke at være i det danske system. Lægerne ringer hjem flere gange om ugen og laver opfølgning på ham, og hver gang han har været ind, har det bare været super service.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2010 Lad være med at blive syg - det er mere sikkert... ;) Yes det kræver et godt helbred at være syg i Danmark og tja åbenbart også i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2010 Jeg er sikker på, at man ikke vil finde et sted/sygehus, hvor alle patienter og pårörende er tilfredse. Lige så mange + og -'er vi kan sätte op, lige så forskellige läger og sygeplejersker har vi mödt. Jeg har haft den värste oplevelse på Akuten på MAS, men det har jeg da så sandelig også på sygehuse i DK. Modsat har jeg lige väret en hel mölle igennem på vores lokale vårdcentral, hvor jeg virkelig fölte, at jeg blev taget seriöst. Det er den evindelige debat: DK vs SE. Tag bare danske gravide kvinder (og deres mänd), der bor i Sverige, som står i sit livs dilemma om, hvor de skal föde. Det har vi jo set gentagne gange her på debatten :D Jeg håber, din kone snart får det bedre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cronatus 13 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2010 Hold da op en påstand - har du en faglig uddannelse som læge eller lignende' date=' siden du kan vurdere dette så skråsikkert hér på nettet?[/quote'] Nej, men det var pænt logisk, og efterfølgende gjorde en VIKAR på hospitalet også de andre opmærksom på at det de gjorde var forkert. Deres direkte påstand var at sukkeret i sondemad ikke havde nogle indflydelse på patientens sukkersyge, og vi bad dem FLERE gange om at checke med diabeteskliniken, men de nægtede og holdt hårdnakket på at de havde ret. Det viste sig så ikke at være sandt, men at der skulle bestilles noget specielt sondemad til sukkersyge patienter. Specielt når patienten skulle til at tage en 30-40 kilo på. Men det var desværre for sent da det gik op for dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites