Damm/Marker 10 Anmeld indhold Skrevet September 13, 2010 Hej alle Jeg er 26 år gl, bor i SE på 4. år, og er gravid med vores 2. barn (termin midt marts). Vi bor uden for Staffanstorp, og er glade for det, men jeg savner kontakt med andre danskere da vi er ene af slagsen som at være flyttet til den lille by vi bor i:) Under første graviditet var jeg tilknyttet en mødregruppe i Staffanstorp. Jeg var ene dansker blandt svenske piger, og jeg følte klart et afsavn ved ikke at kunne tale mit modersmål, og derved kunne pingponge og pjatte med de andre kvinder på lige fod med dem. Mit svenske sprog er helt fint, men jeg længes efter at føle mig på "hjemmebane" hvad sproget angår, og når jeg er træt og brugt pga maven, så er overskuddet der bare ikke til at være social og overskudsagtig på svensk... Er der andre piger som har det på samme måde?? Varme hilsner, B Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
los 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 Hej, Ved det er lang tid siden du har skrevet dette indlæg. Men jeg har det på samme måde, dog har jeg ikke nogen svensker at snakke med. Men savner stadig at have nogen at snakke med her ovre. Jeg har boet her i lidt over 4 år fik en datter i april 2010 og har en datter fra 2007. Så hvis du har lyst og tid til at mødes ville det være hyggeligt. Mvh los Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jenny 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2011 los : Jag kan rekommendera besök på öppna förskolor, kul för både vuxna och barn Ifall du bor i Malmö finns det flera att välja på , bla våran favorit : http://www.forskolaskolamotesplatsenmalmo.se/Hindby/oppnaforskola.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites