Jump to content
Troejborg

Økonomien hos et firma..

Recommended Posts

Nu hvor der er så mange kloge mennesker herinde, håber jeg i kan besvare mit spørgsmål.. Findes der ikke et sted på nettet eller noget/nogen man kan ringe til, for at tjekke op på en virksomheds økonomi? Altså for at se hvordan det går for dem.. Nu fandt jeg så lidt.. Er der nogle der er gode til at udlede hvad nøgletalene fortæller??? I må MEGET gerne lige skrive jeres mening om dette regnskab:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det eneste begavede jeg kan sige om regnskabet er, at de taber penge i DK hvert år, men at det ser ud som om moderen spæder lidt til hvert år. De har downsizet så antallet af medarbejdere er faldet fra 93 til 82 og deres udestående mod fx. debitorer og også faldet en anelse....kig på moderselskabet, og check om hun har råd til at blive ved med at holde denne her flydende og om hun har andre "problembørn"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved så er der ikke noget moderselskab.. Det er kun det her enkelte firma det drejer sig om.. Jeg tror ikke man skal kigge på de første oplysninger - det virker som om det er for hele fødevarebrancen eller noget i den stil Og det er en dansk virksomhed..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - men nogen putter penge i, for ek var ved udgangen af sidste regnskabsår 5.833 og efter tab i seneste regnskabsår på 4.318 er der nu EK på 3009, så nogen må have spædet til. Det ligner et udtræk fra KOB. Afhængigt af hvad du har adgang til bør du kunne se de koncernmæssige relationer eller ejerforhold

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke hvad KOB er.. Har fundet det på largestcompanies.dk.. og jeg tror ikke jeg har adgang til så meget, eftersom jeg ikke selv er en virksomhed.. Altså, det er ejet af en mand / familieejet... Kan være de selv spæder til, selvom det er et aktieselskab..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det må vi så gå ud fra. WWW.kob.dk sælger kreditrapporter - også via nettet, men da jeg ikke ved præcis hvad du er efter, kan jeg ikke vurdere om det vil gøre dig klogere. Det er ihvertfald en virksomhed som ikke viser overskud, som ikke giver sin ejer afkast (tværtimod) og som, medmindre ejeren bliver ved med at putte penge i den, dør i løbet af de næste 6-12 måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var det svar jeg frygtede.. Det er T's arbejde... og han har åbenbart fundet et stykke papir derude, hvorpå der stod at de skulle få styr på økonomien indenfor de næste 3 måneder.. eller noget i den dur.. men man kan jo så håbe at 2009/2010 er bedre.. Det her er sidste års regnskab..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan finde virksomhedens hjemmeside så ligger deres regnskab indimellem som pdf-fil dér. Der kan du læse i virksomhedens kommentar til året, hvad der er gået galt, hvad man sætter ind for at stoppe den dårlige udvikling m.m. Ellers kan du få en kopi via cvr.dk men jeg ved ikke hvad det koster

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det koster 37 kr på cvr.dk... ville jeg skam gerne give for det, men man skal være tilmeldt som en virksomhed.. så jeg kan ikke købe det.. Jeg kigger lige på deres hjemmeside, selvom jeg næppe tror de har det liggende der.. men man har vel lov til at være heldig :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites