forsvensket 10 Anmeld indhold Skrevet September 10, 2010 Hejsa Min mand og jeg har nu måtte opgive projekt købe hus, da selvom vi har 25% af prisen, og kunne godkendes trods betalningsanmærkninger, da banken har sikkerhed i pantebreve i huset - så kan vi ikke godkendes da vi ikke har det der hedder en tillsvidare anställning. Der var ingenting at gøre. Og det er jo ikke en situation man lige kan ændre.... Vi har begge en fin indtægt, og er garanteret den indtægt flere år frem, men fordi det hedder noget andet, så var der ingen kære mor. Vi har så undersøgt muligheden for at købe en bostadsrätt - hvor vi ikke skal låne penge til at købe den. Dem har vi kontant. Mægleren fortæller så at vi skal godkendes i foreningen - ok! Og at hvis man har betalningsanmærkninger bliver man frasorteret - ikke ok! Spørgsmålet er så om man her i Sverige kan købe som "særeje" eller så det er mig - som ikke har betalingsanmærkninger - der søger godkendelse i foreningen. Eller om vi begge skal godkendes når vi er gift? Vi bor i en uholdbar bolig, så vi er en anelse desperate. Hyreboliger er ikke det der findes flest af lige her.... :S Håber der er nogen der kan hjælpe! :) G Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2010 Du kan godt köbe, og så have det som säreje. Som du selv skriver, så er det kun dig, der så skal godkendes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Det er heller ikke alle foreninger som ikke vil godkende jer. Det er op til reglerne i den enkelte forening men mærkelig bank alle er jo i Dk ansat Tilsvidare med mindre man er i et tidsbegrænset job. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites