PJKB 10 Anmeld indhold Skrevet September 8, 2010 Den er efterhånden ved at have nogle år på bagen. Kom der også et motorfacelift til den i 2002 ligesom 996? Nogle kendte problemer med den. Holder turboen og er den MOSTERdyr i rep i forhold til 997 som egentlig er ok!! Syntes det er en fed klassikker, selvom forlygterne er GYSELIGE:surprise: Autoperformance har en stående til lidt over 400k som ser pän ud, men 9 år gammel så bliver man skepsis...hmmmm, men igen det jo en Porsche og man ser massere dobbelt så gamle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2010 Turbo modellen i 996 modellen kom først i 2001, hvis jeg husker korrekt. Den har 420 hk frem til 997 turbo kom med 480 hk, så hut jeg hvisker. Kender ikke til turbo versionerne som sådan, men mon ikke den er lidt dyrer i service etc end n/a modellerne - jeg har kun en alm 996 cab, fra 1999 - og den kører bare. Porscher er bygget til at holde og blive kørt - så hvis der er fuld service historik på bilen, og ingen synlige eller hørbare fejl - så er det en ganske sikker bil, tror jeg. Men når man først ejer en turbo, så tror jeg sq ikke man kan gå ned i andre porsche modeller - dem jeg snakker med der har turbo, kunne ikke se sig selv i en anden porsche end med blæser på. Det er yderst vanedannende hehe. Dog lyder de ikke lige så godt som N/A porscher, men det er min personlige holdning - men er du færdig de er hurtige hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
martin_–_grevie 0 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2010 Om den er dyr i service eller ej er vel relativt, men jeg ved tilfældigvis at stort service ved 8000 mil på en 996 turbo koster 16.000 SEK hos Porsche SYD - og det er uden noget ekstraordinpært. 4000 mil på min daværende Boxster S kostede 10 kilo samme sted, så jeg synes faktisk at Porsche center strammer den lidt.... Så sørg for at det er lavet på den du køber. Jeg er også sikker på at den nok skal holde, jeg har i hvertfald aldrig haft nogen problemer overhovedet på de Porscher jeg har ejet over de seneste år (har dog ikke selv ejet en turbo...) Det største problem med den bil du omtaler tror jeg er gensalg, den er efterhånden nogle år, den har kørt en sjat (folk er hysteriske med mil tal på Porsche + udvalget er stort efterhånden) og den har tiptronic - alt sammen noget som jeg personligt tror trækker ned i gensalgs situationen. Men det bliver den jo ikke mindre fed af, så er det din drømmebil - så er det bare med at komme afsted :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Rygtet vil vide, at 3xLarsson oppe i Fosie er autoriseret med stempel und alles til mindst halv pris af PCS. Nogen som har prøvet dem? /T Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Rygtet vil vide, at 3xLarsson oppe i Fosie er autoriseret med stempel und alles til mindst halv pris af PCS. Nogen som har prøvet dem? /T De er IKKE aut. Porsche, kun på på MG og Rover ...... men kalder sig specialister på Porsche :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 De er IKKE aut. Porsche' date=' kun på på MG og Rover ...... men kalder sig specialister på Porsche :)[/quote'] Nu ved jeg ikke med 3xLarsson VS Porsche, men ofte er de allerdygtigste specialister ikke aut. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Nu ved jeg ikke med 3xLarsson VS Porsche' date=' men [u']ofte er de allerdygtigste specialister ikke aut. ;)De autoriserede har jo ofte for travlt med service-samlebåndet, og skrabe så mange penge ind så hurtigt som muligt - og så sætte deres Nådige Stempel i servicebogen til lyden af kasseapparatets klingen. Specialister, derimod, er mere lig med interesse for fejl og udbedring af samme, uden bare at skifte og skrive regninger...i min bog :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Nu ved jeg ikke med 3xLarsson VS Porsche' date=' men [u']ofte er de allerdygtigste specialister ikke aut. ;) det er muligt... men nu blev der snakket om stempler :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Kender I nogle gode steder man kan få en uvildig test af en brugt 996 Turbo?........Er M-test noget värd på sådan en bil eller tilbyde PCS noget lignende eller igen måske 3xlarsson? Og hvad koster den slags? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
REMS 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Hey, Du skal ikke være så bange for dem - bare de har servicebogen i orden. Og hvis du endelig vil have dem tjekket et sted så ring til Porsche Center eller alternativt til Jaan oppe hos GT Motorsport i Gantofta. Hvad de skal have for at hjælpe dig ved jeg ikke, man kan jo altid nævne at om du køber, så skal den jo serviceres... Anyway, nu har jeg brugt 3 min. på at kigge på hvad der er til salg i rimelig nærhed og ville helt klart kigge på den blå der står til 455 - den har gået 58 i stedet for 88, han manuel kasse (det er meget få rigtige entusiaster der køber en 911'er med automatkasse :0) og så er den svensksåld. Det havde jeg som udgangspunkt helt klart betalt 20K ekstra for !!! Uden at vide det så er mit gæt at den du har kigget på er en import bil. Alt dette er lig med at du gør en væsentlig bedre deal på den blå ift. den anden. HVIS den vel og mærket opfylder de andre krav..fuld servicebog hos aut. forhandler etc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2010 han manuel kasse (det er meget få rigtige entusiaster der køber en 911'er med automatkasse :0) og så er den svensksåld. Det havde jeg som udgangspunkt helt klart betalt 20K ekstra for !!! Jeg er siden 2006 ejer en Porsche 996 turbo, som jeg købte hos et Porsche Zentrum i Tyskland. Min er med Tiptronic, fordi jeg aldrig anvender den på banen - dén gearkasse er at anbefale, hvis du ikke skal køre bane. Havde du tænkt at køre meget (!) på bane, bør du vælge manuel gearkasse, fordi Tiptronic gearkassen er for langsom til at geare ned. Den tænker så at sige for meget over det, hvorfor dit gearskifte ofte kommer til at ligge en anelse senere, end du havde tænkt dig. Altså kan man ikke konsekvent sige, at manuel gear er at foretrække - jeg er til eksempel glad for, at min Porsche har Tiptronic. Bilen SKAL HAVE fuld autoriseret servicebog - ellers glem det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2010 Mmm tiptronic funger - og den funger også bane. Man kan sætte sine gear i "kø" så skifter den selv ned når omdrejningerne er til det. Kræver man selvfølgelig er med på man skal bremse ned så fart og omdrejninger passer til det gear, man havde tænkt sig at bruge :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites