Jump to content
Risager

Metro til Malmö

Recommended Posts

God ide, men prisen kontra at skulle skifte tog på enten kastrup eller ørstaden til metro lyder lidt dyrt (9 mia.) og det er dem der kører i bil over broen der kommer til at lægge de 9 mia. hvilket ikke er retfærdigt.... Man skulle måske hellere gøre det dobbelt så dyrt at køre i tog og lade det finansere den undersøsiske forbindelse mellem malmø og østerport, bilisterne betaler rigeligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog den mest latterlige idé længe! Så hellere bruge nogle af de mia kroner på at gøre Øresundsbroen gratis at bruge. Alternativt nedsætte betalingen til symbolsk beløb (i.f.t. dagens priser). Dermed kunne der komme gang i handelen København<->Malmö, når folk ikke skulle betale en mindre formue for at passere landegrænsen via bro. Ikke om jeg fatter de politikere....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne også udlicitere togdriften til Deutsche Bahn i stedet for DSB First/worst/last. Så ville togene måske begynde at gå til tiden og en Metro ville være overflødig. Og/eller derudover kunne man indføre VELHOLDTE pendul-toge, som kun kørte mellem København H og Malmø C med 5 minutters drift - det ville også medvirke til at gøre den nuværende togdrift så effektiv at der ikke ville være behov for en Metro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Genial idé - for ca 10-15 år siden da metroen i Kbh blev planlagt. Den originale metro skulle ha været videreført fra Lufthavnen via broen til Malmö - ikke nødvendigvis med 3 min drift men min 8-10 min drift. Det havde været fremsynet og genialt. Dette er en fis i en hornlygte. Optimer i stedet driften så den rent faktisk fungerer efter kundernes behov (ja sku - efter kundernes behov).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ganske underholdende at læse folks kommentarer på politiken. Langt de fleste ser det som et tåbeligt projekt, og kommer med adskillige forslag til alternative linier i København. De glemmer blot at finansieringen findes ved Øresundsbroens eksistens, så hvis de penge bliver brugt på andet end at fremme øresundsintegrationen, så bliver jeg sq lidt træt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

God ide i teorien, men tåbelig når man ser på et kort (især efter city tunneln bliver færdig). Så tror jeg pengene var bedre givet ud til at genindføre pendlerbådene fra centrum til centrum for at aflaste broen i myldretiden. Bropriserne måtte da også godt blive sænket for bilerne, men det er ikke niveauet som pisser mig af så meget som det er det at der ikke er en flatrate løsning. EDIT: Stryg den båd kommentar, troede samtalen gik på at fortsætte metroen fra Kastrup og ikke som foreslået af Frank og Ilmar mellem Malmø Centralen og Nordhavnen. Så hellere nogle tunneller længere oppe f.eks. helsingør-helsingborg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra SF-borgmester: "SF-borgmesteren erkender, at pengene også kunne bruges på at forbedre forholdene for de eksisterende pendlere. Men han mener ikke, at det udelukker en Malmømetro. »Det er ikke urealistisk at få råd til begge dele«, siger han til politiken.dk. Hvis der er SÅ mange penge kan de så ikke snart se at få sat priserne ned? Det er jo helt til grin at vi går og betaler til en formueophobning i den skala.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kunne også udlicitere togdriften til Deutsche Bahn i stedet for DSB First/worst/last. Så ville togene måske begynde at gå til tiden og en Metro ville være overflødig. Og/eller derudover kunne man indføre VELHOLDTE pendul-toge, som kun kørte mellem København H og Malmø C med 5 minutters drift - det ville også medvirke til at gøre den nuværende togdrift så effektiv at der ikke ville være behov for en Metro.
Ja for alle de infrastrukturmæssige problemer, forsinkelser fra andre tog, langsomme og defekte godstog, åndsbollede passagerer og oversvømmelser, som alle er årsagen til langt de fleste forsinkelser, forsvinder jo når der kommer en ny operatør på banen. Not. Hvor mange gange på en måned mon der kan være signalfejl på Kastrup? :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu man tænkte sig det utopiske - nemli at der komen fast forbindelse der hvor den burde ha været (Helsingør - Helsingborg) , hvor dan ville det så se ud mht tung trafik - De fleste ved at vejen om Malmø er mellem 50 og 90 kms omvej for traffik fra Norge og Stokholm. En Øresundsringlinie ville være mere givtig for hele regionen en en prestige tunnelbane ! pendlere kom ud og stem d. 19 september. Hilsen Hans Donnerborg Piratpartiet nr 15 på den blå seddel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites