jolin 15 Anmeld indhold Skrevet August 30, 2010 Ifbm. at jeg undersøger priserne på et banklån i Sverige til en bostadsrätt, syntes jeg ikke jeg kan finde info om stiftelses-gebyr på et sådant lån? (x % af beløbet, maks et eller andet osv.) Jeg har kigget på mange bankers hjemmesider men det er ikke rigtigt noget de skilte med. Der er en masse info om renter og lign. men ikke hvad lånet koster at oprette. Har I nogle inputs? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 I nordea, hvor vi har lånt penge, kostede det gratis..... dvs. o kr. som også står på deres side under alle deres "bolån" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Faktisk endnu et punkt hvor der er en del penge at spare ved køb af hus i forhold til i Danmark :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Jeg betalte 250 Sek for oprettelse af mit bolån i Nordea. Da jeg lånte i DK kostede det samme job ca. 8000-10.000 kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ras 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Til et hus er der et gebyr på lånet og en stempelafgift, men på Bostadsrätt er der blot en lille administrativ udgift til Bostadsrätt foreningen for at skrive lånet i bøgerne (mener det var 300 kr. sidst jeg gjorde det). På bostadsrätt er der altså ikke noget gebyr til banken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Stempelafgiften er jo ikke noget der går til banken :) Man kan beregne det her: http://www.lantmateriet.se/templates/LMV_ImTaxesPage.aspx?id=16002 Lagfart skal man altid have - men hvis der eksisterer pantebreve på ejendommen i forvejen kan man overtage dem og således undgå at skulle betale noget i inskrivning. Hvis der er pantebreve for 1.8 mio og du skal bruge sikkerhed for 2.0 mio så er det kun de 200.000 der skal betales for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites