Ufolu 10 Anmeld indhold Skrevet August 29, 2010 Provisionsrätten är dock oberoende av om det i överlåtelseavtalet föreskrivs att överlåtelsen görs beroende av att köpeskillingen erläggs. Tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 Provisionsrätten är dock oberoende av om det i överlåtelseavtalet föreskrivs att överlåtelsen görs beroende av att köpeskillingen erläggs. Tak "Provisionen (salæret) er dog uafhængig af, om det af kontrakten (salgsaftalen) fremgår, at overtagelsen er betinget af, at købesummen betales." Kort sagt, der skal betales salær uanset om handelen gennemføres eller ej:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 "Provisionen (salæret) er dog uafhængig af, om det af kontrakten (salgsaftalen) fremgår, at overtagelsen er betinget af, at købesummen betales." Kort sagt, der skal betales salær uanset om handelen gennemføres eller ej:) Dvs. At man skal betale arvoden/salær til ejendomsmægler selvom han ikke får solgt min bolig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 Dvs. At man skal betale arvoden/salær til ejendomsmægler selvom han ikke får solgt min bolig? Der er 2 ting i det. Det "förmedlingsuppdrag" man typisk indgår med en mægler, har en periode på 3-6 måneder. Hvis du opsiger aftalen i den periode, vil du (sælger) skulle betale en form for "ersätning" til mægleren. Efter bindingsperioden er udløbet, kan du frit opsige aftalen. Hvis der er indgået en købsaftale, men sælger eller køber springer i målet, ja så har mægleren stadig krav på sit salær fra dig. Er det køber der springer fra, vil køberen få tilbageholdt noget af den "handpenning", der er erlagt, som en form for "ersätning" til dig. Det skulle meget gerne fremgå af kontrakten, hvis du har indgået et "förmedlingsuppdrag". Det har det altid gjort på de aftaler jeg har indgået med mæglerne:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites