bananas 14 Anmeld indhold Skrevet August 28, 2010 http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1213905/TV 4-sander-inte-SDs-valfilm.html Det er ikke fordi jeg er Sverige demokrat - faktisk er jeg uenig med størstedelen af deres politiske standpunkter. Men at de ikke kan få lov at udtale sig i pressen eller sende reklamefilm er altså et stort demokratisk problem, og det er ærligt talt noget skræmmende at der i praksis foregår en udefrysning/mobning af alle som tænker anderledes end hvad der opfattes som politisk korrekt af det officielle Sverige. Den officielle undskyldning for ikke at vise filmen er, at der er tale om "hets mot folkgrupp" Reklamefilmen som ikke må vises, findes selvfølgelig allerede på youtube og er allerede vist over 42000 gange. Er den for skrap til at blive vist? Døm selv - den kan ses her: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2010 Det er censur i sin groveste form... At udelukke dem som ikke tænker det samme som dig... Men Sverige har nogle mærkelige lovgivninger som kan bruges til at undertrykke det man ikke bryder sig om... Ovenstående er et godt eksempel på den censur vi bevæger os hen imod... Må jeg minde om denne her: http://www.cleanternet.org/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2010 Men at de ikke kan få lov at udtale sig i pressen eller sende reklamefilm er altså et stort demokratisk problem. Hvordan i alverden kan det være et demokratisk problem, at Sverige Demokraterne ikke formår at dreje deres budskaber, så de fremstår i en kontekst der er forenelig med svensk lov? Hvordan kan man gå så langt, som at kalde det "et stort demokratisk problem", at man takker nej til at vise burka damer med barnevogne i kapløb med en svagelig svensk pensionist? Lur mig om Sverige Demokraterne ikke fuldt bevist har søgt censur-martyriet med denne video. Det fremstår mest af alt, som et primitivt forsøg på at score billige medlidenhedspoint som offer for en dum svensk lovgivning, der forhindrer "sandheden" i at komme frem. Det er censur i sin groveste form... At udelukke dem som ikke tænker det samme som dig... Sikke noget pjat. Sverige har en lovgivning om at man ikke må tilsvine folkegrupper. Videoen kan virkelig ikke ses i et andet lys, end at sorte dunkle mørke burkaer, truer den svagelige svenske pensionists adgang til velfærd. Nu er det engang sådan, at der findes mange etniske grupper, der har slået sine rødder i Sverige. Den virkelige udfordring er ikke at ligge befolkningsgrupper for had, men at indrette de offentlige systemer, så de bliver mindre naive og benyttes efter hensigten. Hvordan pokker har Sverige Demokraterne tænkt sig at Sveriges fremtid skal blive, når de så frisk og frejdigt kaster smuds på en befolkningsgruppe? Skal vi i fremtiden gå på gaden og se skævt til alle sydlandsk udseende mennesker og tro at de kun kan finde ud af at nasse på det svenske samfund? For ikke så længe siden, kastede lokale nazisympatisører smuds efter danskerne og, slet skjult, kaldte dem parasitter, der ikke betaler skat og kører store biler og bor i luksus, på den stakkels svenskers regning. Stakkels svensker eller stakkels svagelig svensk pensionist kommer ud på et. Der er åbenbart et ønske fra et vist politisk hold, at portrættere svenskeren som offer i sit eget land. Det ville dog bare være fint, hvis de kunne udtrykke dette, uden at kaste mudder på andre folkegrupper. Men det er måske vanskeligt at få det budskab til at holde sammen, uden den lim der ligger i at fremvise et fjendebillede? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2010 Det kan jo altid diskuteres ud fra subjektive indgangsvinkler om den holder sig inde for lovgivningen eller ej, personligt bryder jeg mig ikke om den og ville fravælge at stemme på partiet hvis jeg så den. Men jeg synes det er meget bekymrende for demokratiet, at partiet åbenbart er udelukket fra debatprogrammerne der afholdes på de nationale kanaler, herunder partilederrunden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2010 Men jeg synes det er meget bekymrende for demokratiet' date=' at partiet åbenbart er udelukket fra debatprogrammerne der afholdes på de nationale kanaler, herunder partilederrunden.[/quote'] Jeg er enig med resten af tråden om at alle opstillede partier til riksdagen burde få mulighed for at fremføre deres synspunkter og f.eks. deltage i partiledardebatten på SVT. Det ser også ud som om at SD kan komme over spæregrænsen til Riksdagen. Mine kommentarer fra før, gik udelukkende på videoen og generelt på agitation mod visse befolkningsgrupper. SVT har åbenbart før inviteret partier til partiledardebatten, som ikke i forvejen har været repræsenteret i riksdagen. Læs mere her: http://tim-svanberg.blogspot.com/2010/06/darfor-ska-sd-vara-med-i-slutdebatten.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2010 Jeg kan se at reklamefilmen for SD, som Banans så venligt har linket til, allerede er oppe på næsten 196.000 fremvisninger! Ved mere eller mindre bevist at fremstille en video, som med stor sandsynlighed vil blive forbudt, har man opnået en viral effekt. Det er jo strategisk velgennemtænkt. SD har også effektivt udnyttet at de ikke blev inviteret til partiledardebatten i SVT, til at positionere sig som offer i valgkampen, censureret af et formynderisk Sverige. I det hele taget, er de meget dygtige til at skabe overskrifter, når man holder det op i mod deres relative beskedne størrelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2010 Det skal nok passe at Sverigedemokraterne har spekuleret i at de kunne blive censureret og få omtale på det. Nu kan de formentlig få flere visninger helt gratis end ved at skulle betale reklamepenge for det. Dog har jeg en fornemmelse af at mange af de 196.000 link stammer fra Sveriges nabolande. Bl.a. Ekstrabladet som linker til videoen direkte på deres hjemmeside: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1398798.ece For en sjælden gang skyld er jeg enig med en hel del af "Nationens" læsere - jeg kan ikke se at reklamen er så slem at den bør censureres. Der er ingen direkte racistiske udtalelser - jeg kan ikke se hvad hetzen består i - ud over at det måske er unfair at der kun vises muslimer som er burkaklædte - det er trods alt de færeste som går med burka (men så sparede man at hyre muslimsk udseende statister!). At de fleste indvandrere til Sverige er muslimer, og at det er dem som er dyrest at integrere er dog fakta. Jeg ser hovedbudskabet i reklamen til at være at der simpelthen ikke vil være penge nok til både at fortsætte indvandringen og udbetale gode pensioner til de gamle. Og her har de desværre ret - der er dårligt nok råd til den ene af delene!. (burde man overveje at trække i begge håndtag på en gang?? ) Og det bekymrende er, at hver gang nogen prøver at fortælle dette i Sverige, så vil pressen ikke viderebringe budskabet på grund af misforstået politisk korrekthed. I Danmark kan det lade sig gøre at sige tingene rent ud - og endda tale om hvad indvandringen koster - og det kan det også i de fleste andre europæiske lande: http://www.180grader.dk/Oekonomi/hvad-koster-indvandringen-en-ukomplet-opgoerelse-28-punkter De er endnu ikke videre præcise, men at Danmarks Nationalbank får lov til at give skøn på dette gør at debatten kan foregå på et vist oplyst niveau. Og der er tale om store beløb - Regningen er helt klart i milliardklassen for Danmarks vedkommende. Ved perfekt integration ville det offentlige kunne spare 23 millarder kroner OM ÅRET i følge Nationalbanken. Jeg tør slet ikke tænke på hvad regningen er for Sverige, hvor indvandringen er mindst det dobbelte pr. indbygger. Omkring 100 mia. svenske kroner om året måske ? (i.e. Dobbelt så stort land - dobbelt så mange indvandrere, gang en valutakurs på og træk lidt fra for lavere sociale ydelser) Men ingen tør jo lave den slags opgørelser i Sverige. Og deri består det farlige - Sverige er godt på vej til at køre sig selv i sænk økonomisk uden at nogen overhovedet får lov til at nævne det. Det er så næppe fra Sverigedemokraterne at vi skal se nogen videre kløgtige økonomiske genopretningsplaner, idet de formentlig er lige så økonomisk uansvarlige som Dansk Folkeparti. Men det lader til at de er et nødvendigt onde - I Danmark fik de trods alt de etablerede politiske partier til at reagere og tale åbent om tingene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 Sikke noget pjat. Sverige har en lovgivning om at man ikke må tilsvine folkegrupper. Videoen kan virkelig ikke ses i et andet lys, end at sorte dunkle mørke burkaer, truer den svagelige svenske pensionists adgang til velfærd. Nu er det engang sådan, at der findes mange etniske grupper, der har slået sine rødder i Sverige. Den virkelige udfordring er ikke at ligge befolkningsgrupper for had, men at indrette de offentlige systemer, så de bliver mindre naive og benyttes efter hensigten. Hvordan pokker har Sverige Demokraterne tænkt sig at Sveriges fremtid skal blive, når de så frisk og frejdigt kaster smuds på en befolkningsgruppe? Skal vi i fremtiden gå på gaden og se skævt til alle sydlandsk udseende mennesker og tro at de kun kan finde ud af at nasse på det svenske samfund? For ikke så længe siden, kastede lokale nazisympatisører smuds efter danskerne og, slet skjult, kaldte dem parasitter, der ikke betaler skat og kører store biler og bor i luksus, på den stakkels svenskers regning. Stakkels svensker eller stakkels svagelig svensk pensionist kommer ud på et. Der er åbenbart et ønske fra et vist politisk hold, at portrættere svenskeren som offer i sit eget land. Det ville dog bare være fint, hvis de kunne udtrykke dette, uden at kaste mudder på andre folkegrupper. Men det er måske vanskeligt at få det budskab til at holde sammen, uden den lim der ligger i at fremvise et fjendebillede? Sikke noget pjat selv ;) Selve lovgivningen udgør jo en del af censuren, idet ingen tør sige noget negativt om andre af frygt for at blive knaldet for hetz mod befolkningsgruppe... Se hvordan TV4 udøver selv-censur idet de ikke tør vise den fordi den måske overtræder loven... Som sagt tidligere er jeg ikke enig i de holdninger som SD ligger for dagen, men at de ikke må udtrykke deres holdning til hvordan de vil køre det svenske samfund finder jeg skammelig... Vælger man at sige at videoen kører hetz mod muslimer, kan man med samme vælge at sige den kører hetz mod pensionister idet den fremstiller en stereotyp på en pensionist... En almindelig racisme lovgivning er rigelig, idet den forhindrer krænkende udtalelser men loven er på det her punkt alt for vidtrækkende... Det er censur, ikke andet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 Sikke noget pjat selv ;) En almindelig racisme lovgivning er rigelig, idet den forhindrer krænkende udtalelser men loven er på det her punkt alt for vidtrækkende... Det er censur, ikke andet... Det er censur, fordi det er en hetz mod en befolkningsgruppe. I dette tilfælde, den del af befolkningen der går med burka. Hetz mod befolkningsgrupper er ikke lovligt i Sverige og Sverigedemokraterne er udmærket klar over dette! Ikke på vilkår at jeg køber deres hykleriske udstillen sig selv som offer! I virkeligheden er videoen også pokkers misvisende! Den formår jo ikke at gribe om problemets egentlige rod. Indvandring i sig selv, er ikke et problem. Mange lande, såsom USA, Canada og Australien er bygget på indvandring! Hvis alle indvandrere i Sverige havde en super faglighed med sig i bagagen, ville der nok ikke være mange sure miner! Problemet er et andet. Det er fattigdom, afstandstagen fra vestens kultur, fastlåste kønsrollemønstre, samt manglende uddannelse. Men også samfundets elskovsforhold til dumme stereotypiske fremstillinger, som den der formidles i Sverigedemokraternes, mere eller mindre, fordummende video. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 Naser Khader blander sig! Nu er der gået burka, hat og briller i debatten! Naser Khader har begået et indlæg i Berlingerens blog, hvor han kalder sverige et u-land på ytringsfrihed!?! http://naser.blogs.berlingske.dk/2010/08/30/sverige-er-et-u-land-hvad-angar-ytringsfriheden/ Naser Khader har åbenbart købt Sverigedemokraternes velspillede strategi, med at udstille sig selv som offer for undertrykkende svensk formynderi. Ingenlunde falder det ham ind at overveje hvorfor Sverige har et forbud mod at hetze befolkningsgrupper. Han fokuserer kun på de stakkels Sverigedemokraters ret til at ytre sig, uden dog at komme til den erkendelse, at partiet sagtens kan præsentere deres budskab på en anden måde, hvis de afstår fra benytte et groft forenklet og primitivt billedsprog vendt mod en befolkningsgruppe. Den næste anke jeg har imod Naser Khaders indlæg, er at han nævner hvor grænseløst uheldigt det er for Sverige, at Sverigedemokraterne ikke er blevet inviteret til Partiledardebatten i SVT. Drilsk kan man spørge hvor pokker alle krokodilletårerne er henne for alle de andre partier, der i tidernes løb har lidt samme skæbne? Her kan man bl.a. nævne Piratpartiet. Hvorfor er det så lige blevet sådan, at SD skal fremhæves som et særligt offer, og ikke de andre små partier? Hvorfor ønsker Naser Khader at SD skal have specielle privilegier ved at ophæve dem til et slags sandhedsbevis på svenskernes manglende forståelse for ytringsfrihed? Jeg kan sagtens forstå Naser Khaders bekymring. Dog uden en særlig trang til at pådutte Sverige et demokrati efter dansk forbillede, hvor folketinget står i kø foran linsen, om alt fra hjemmehjælpere til rockerkrig og hvad der ellers er opportunt i øjeblikkets populistiske mediebillede. Debatten om indvandring i Danmark er heller ikke noget at skrive hjem om, og da slet ikke noget man skal ophøje som et eksempel til efterfølgelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 For en sjælden gang skyld er jeg enig med en hel del af "Nationens" læsere - jeg kan ikke se at reklamen er så slem at den bør censureres. Der er ingen direkte racistiske udtalelser - jeg kan ikke se hvad hetzen består i - ud over at det måske er unfair at der kun vises muslimer som er burkaklædte - det er trods alt de færeste som går med burka (men så sparede man at hyre muslimsk udseende statister!). At de fleste indvandrere til Sverige er muslimer, og at det er dem som er dyrest at integrere er dog fakta. Det er næsten altid et dårligt tegn at være enig med "Nationens" læsere! Mage til kravlegård for landsbytosser skal man lede længe efter. Når de først begynder at sige noget der giver mening. Ja, så er der grund til bekymring! Jeg synes nu Bananas at du klarer at dreje debatten ind på et meget sagligt spor. Dog tvivler jeg ikke et sekund på at "nationens" læsere giver pokker i eksperter og nationalbank, og hvad der ellers må være af dumme raffinerede meninger. De vil bare smide burka med indhold ud af landet! Vupti, farvel! Problem løst! Jeg har før skrevet om tyrkernes og pakistanernes integrationsproblemer på dette site. Det er længe siden, men intet har ændret sig. De tror stadig at man enten skal være læge eller ingeniør. Hvis dette glipper, så kører man taxa. Allah forbyde at man ender som poet eller skuespiller! Det er kun svage vesterlændinge der tror på den slags! Derudover foragter begge grupper det danske samfund og stort set ingen familier vil have danskere giftet ind blandt deres egne. Noget af foragten kan man måske godt forstå. Hvad havde Kvickly lige gang i, da de solgte g-strengstrusser til otteårige piger? Det nytter ikke stort at den danske debat enten tager udgangspunkt i; en eller anden kronraget ung araber, der kalder danske piger for luder; eller en forstokket dame, der hedder Pia. Fronterne er trukket stærkt op i Danmark, og jeg kan godt forstå svenskerne, hvis de mener at de kan gøre det bedre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 Så er Information på banen med deres dækning! Artiklens holdning ligger tæt på min! http://www.information.dk/243216 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Pia K.: Er Sverige Nordens bananrepublik? Ja, selvfølgelig måtte det komme. Pia K. spørger om Sverige er Nordens bananrepublik? Tænk at et sådant spørgsmål skulle komme fra en af de mest skingre og demagogiske danske politikere i nyere tid. http://jp.dk/indland/indland_politik/article2166910.ece Ralf Pittelkow brokker sig iøvrigt over svenskernes valgkort http://jp.dk/opinion/pittelkow/article2166865.ece Begge kronikker er iøvrigt røv dårlige og kan angribes på ufatteligt mange måder. Jeg har bare ikke tid til at gøre det lige nu. Men det er for let, næsten som at tage slik fra et barn, hvilket siger noget om niveauet i dansk debatkultur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 http://jp.dk/indland/indland_politik/article2166910.ece http://jp.dk/opinion/pittelkow/article2166865.ece Begge kronikker er iøvrigt røv dårlige og kan angribes på ufatteligt mange måder. Jeg har bare ikke tid til at gøre det lige nu. Men det er for let, næsten som at tage slik fra et barnDu behøver jo ikke, Markowitch...eller? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Fantastisk artikel... ukritisk viderebringelse af citater fra mennesker med samme holdning som avisen. Journalistik på højt plan! I Sverige har selve afvisningen ikke givet anledning til nogen særlig debat. Øhhhh nej, hvor skulle den kunne dette? I aviserne? På TV4? Mit bedste gæt er at på trods af en tilsyneladende manglende vælgertilslutning i meningsmålingerne, så kommer SD i Riksdagen. Det bliver Landskrona om igen. Ingen vil indrømme at de vil stemme/har stemt på SD, men faktum er at hver fjerde stemme landede på dem ved sidste valg. Og sidst men ikke mindst, at sige at det er ok/forståeligt for tyrkere og pakistanere at foragte alle danskere fordi Kvickly har solgt g-strengstrusser til piger er noget af det lammeste jeg længe har 'hørt' dig sige.... du er på en del fora med samme brugernavn, og som regel med gode indlæg men dette er langt under niveau! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Og sidst men ikke mindst, at sige at det er ok/forståeligt for tyrkere og pakistanere at foragte alle danskere fordi Kvickly har solgt g-strengstrusser til piger er noget af det lammeste jeg længe har 'hørt' dig sige.... du er på en del fora med samme brugernavn, og som regel med gode indlæg men dette er langt under niveau! Takker for rosen og kritikken! :) Det var nu skrevet med det berømte glimt i øjet! Det havde måske hjulpet lidt, hvis der have været strøget et par smilies rundt omkring i teksten. Jeg synes selv at g-strenge til otte årige er plat og lamt - og derfor blev eksemplet brugt i skyndingen, på noget fremmede i Danmark "sikkert" kunne finde på at måbe over og tage afstand fra! Ok, tilbage til topic. Jeg har lige set en journalist fra sydsvenskans blive udspurgt om det svenske demokrati på TV2 nyhederne. Til spørgsmålet om hvorfor SD ikke får lov til at komme med i partiledardebatten, svarer jounalisten: "I Danmark har jeg forstået at der er visse regler der afgør om et parti kan opstille til folketingsvalget". Det har han jo ret i. Man skal bl.a. ud og samle tusindvis af underskrifter før man bliver opstillingsberettiget. Den svenske jornalist forsætter: "I Sverige kræver det egentlig ikke andet end et partinavn, for at opstille til Riksdagen. Det ville være helt urimeligt at kræve at alle blev inviteret til partiledardebatten. Nu har SVT valgt kun at invitere de partier der allerede er i Riksdagen". Tag og tyk på den Ralf Pittelkow! Hans dumme indlæg kan stadig læses på Jyllandsposten.dk. Til spørgsmålet om der skulle sendes valgobservatører til Sverige, svarede Sydsvenskans journalist at den hårde retorik måske mere skulle ses som et forsøg på at trænge igennem i den danske debat. Endnu engang er det mesterligt lykkes SD at få langt mere omtale, end deres beskedne størrelse berettiger til. Tillykke, og tak til Danmark for at skabe en storm i et glas vand! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Fantastisk artikel... ukritisk viderebringelse af citater fra mennesker med samme holdning som avisen. Journalistik på højt plan! Det må være artiklen i information, du har set dig sur på: http://www.information.dk/243216 Jeg er meget enig med de citerede og det er helt fint med mig at de viderbringer disse udtalelser. At kritikken mangler, kan ses som et udtryk for informations egen holdning til spørgsmålet. For en dansker er det ikke usædvanligt, måske snarer normalt, at citater bringes videre, stort set uden kritik. Hvem husker ikke Søren Krarup og hans våde drømme om Skånes tilbagevenden til Danmark! Hans feberfantasi blev bragt ganske ukritisk videre, af stort set hele den danske presse. Et eksempel kan ses her, og her (komplet med afstemningsboks), og minsanten også her! Set i dette lys, kan man måske godt tilgive information for deres åbenlyse tilsidesættelse af godt journalistisk håndværk! Nuvel, svenskerne har fandme hørt en del fra en højlydt dansk presse efterhånden. Mon om de stadig gider at lytte, når dumhed åbenbart så let kommer til orde? Følger man med i den danske debat i Sverige, så får man let indtrykket at stakkels censurundertrykte Sverigedemokraterne kæmper mod et formynder Sverige, et u-land, der snarest skal have pudset Europarådet på nakken og få tilsendt valgobservatører - for demokrati og ytringsfrihed kan Sverige ikke finde ud af! Som en bemærkning på sidstnævnte ytringsfrihed, kan det nævnes at en af de moderne forkæmpere for ytringsfriheden; Wikileaks redaktør Julian Assange, har søgt opholds- og arbejdstilladelse i "u-landet" Sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2010 Som tidligere nævnt har selveste Ralf Pittelkow begået et indlæg i debatten, hvor han bl.a. kritiserer svenskernes ubehagelige og forkastelige brug af valgkort! Ordene er ikke mine - se citatet! http://jp.dk/opinion/pittelkow/article2166865.ece Synligt partivalg Nu kommer så det, der får folk til at udbryde: ”Det er da løgn!” Kortene ligger fremme i valglokalet. Vælgeren tager et kort, mens alle tilstedeværende kan se med og dermed finde ud af, hvem man stemmer på. Og nej, det er ikke løgn. Man kan selvfølgelig lægge røgslør ud ved at tage flere forskellige kort. Men det ændrer ikke ved det ubehagelige og forkastelige i, at folk kan følge med i, hvilke kort man tager med. Sådan Ralf Pittelkow! Med din skarpe pen og kloge vid, fik du virkelig sat svensken eftertrykkeligt på plads og givet en lektion i demokrati! Eller gjorde du nu? Pittelkow's største problem med det svenske valgkort, er at man kun lidet gerne tager et valgkort fra et "kontroversielt" parti! Tænk og blive opdaget med et valgkort fra Sverigedemokraterne! Fy Fan! Men i dag skete så det, som jeg nok regnede med ville ske. Ind ad brevsprækken kom der et brev fra skånepartiet fyldt til randen med valgkort! Dem tager man bare med til valglokalet, under frakken forstås, så man slipper for at flove sig ved, i fuld offentlighed, at tage et "forkasteligt" valgkort! Nemt og enkelt Hr. Pittelkow! På den måde kan man stemme hemmeligt - så Uffe Ellemann har ret og du har uret! Ved at smugle sit medbragte valgkort ind i stemmeurnen, kan man nærmest hævde at Sverige er langt mere demokratisk end Danmark! Forklaringen på denne overraskende udmelding er at alle landsbytosser åbenbart kan stille op i Sverige, sålænge de blot har et partinavn. I Danmark forhindrer man den "lille galning" i at stille op, ved at kræve tusindvis af underskrifter! Husk blot hvad der skete for Simon Emil Ammitzbøll og hans Borgerligt Centrum. De fik aldrig samlet stemmerne sammen og det var også godt det samme. Forinden var Ammitzbøll nemlig smuttet til Liberal Alliance, hvilket næsten fik ham en politisag på halsen. Ja! Det er sådan et ægte godt demokrati skal være. Den danske vej eller ingen?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2010 De er endnu ikke videre præcise, men at Danmarks Nationalbank får lov til at give skøn på hvad indvandringen koster gør at debatten kan foregå på et vist oplyst niveau. Jeg er helt enig med dig. Lad os få nogle tal på bordet. Man bliver nød til at tale om en "bæredygtig" indvandring i en økonomisk oplyst kontekst. Hvis man undgår denne debat, giver det netop plads til mytedannelsen og den stereotypiske fremstilling. Nu trak du også nationalbanken ind i tråden. I Tyskland er der lige nu en mindre skandale under opsejling. Thilo Sarrazin, der er en del af bestyrelsen i Deutches Bundesbank, skriver i sin nye bog "Deutschland schafft sich ab" (Tyskland afskaffer sig selv) følgende: Jeg ønsker ikke, at mine børnebørn og tipoldebørns land i store dele er muslimsk, at der i vid udstrækning tales tyrkisk og arabisk, at kvinder bærer tørklæde, og at dagens rytme bestemmes af muezzinernes kald. Hvis jeg vil opleve det, kan jeg bestille en ferierejse til morgenlandet. På grund af deres ringe erhvervsdeltagelse og høje afhængighed af socialydelser koster de muslimske indvandrere i ethvert europæisk land statskassen mere, end de bidrager med. De samfundsbilleder og værdiforestillinger, som de repræsenterer, medfører et kulturelt og civilisatorisk tilbageskridt. Hele artiklen kan læses på Information: http://www.information.dk/243334 Dette her er en ufattelig svær debat at tage. Information kalder Thilo Sarrazin for en nazist, men jeg ved ikke selv hvad jeg skal sige til det. Retorikken er meget stærk og faktisk også ubehagelig, men samtidig er Sarrazin jo i bestyrelsen af Bundesbank og har været finanssenator i Berlin og burde kunne bakke sine bombastiske udtalelser op med et solidt talmateriale? Nuvel, jeg nævner blot dette for at gøre opmærksom på at debatten også kan blive betændt med en nationalbank ved roret. Selv tror jeg mest på at kulturelle forskelle vil blive mindre fremtrædende over tid og at efterkommerne af indvandre, muslimer eller ej, kommer til at klare sig bedre end deres forældre. Så jeg er slet ikke så dyster som Sarrazin. Et bevis er bl.a. at på trods af myten om det modsatte, så får indvandrere ikke flere børn end danskere. Det er sikkert ikke noget som hverken Sverigedemokraterne eller Dansk Folkeparti har lyst til at snakke højt om! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2010 Det pudsige er at den danske 'indvandrer/fremmed' debat skaber et større skel i samfundet ved konstant at understrege at 'de er anderledes'. Konstant minder vi tilflyttere om at de ikke hører til i DK. Desuden er det en sejr for ytringsfriheden at forulempe en religion (muhammed tegningerne), men det er et problem når vores integrations minister vil deltage til den muslimske udgave af påskefrokosten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2010 Hitler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Pia kommer til Sverige! Efter at røgen fra den tåbelige danske debat om svensk demokrati har lagt sig, ser det ud til at runde to kan tage sin begyndelse. På lørdag kommer Pia Kjærsgaard til Sverige for at støtte Sverigedemokraterne i deres valgkamp. Hun indleder runden ved at lange ud efter socialdemokratiets Mona Sahlin, som hun giver disse ord med på vejen: http://www.berlingske.dk/verden/pia-k.-deltager-i-svensk-valgkamp Hvad bilder hun sig egentlig ind at begynde at rakke Danmark ned på den måde, Hvis bare hun gad at passe sin valgkamp, så synes jeg, hun skal gøre det Hvad var det så Mona Sahlin sagde? Jo, hun sagde blot noget i retning af: "Ingen må gøre sådan, at Sverige bliver som Danmark, hvor man begyndte at samarbejde med Dansk Folkeparti, og så flyttede politikken sig væk, væk, væk fra det, som jeg synes er anstændigt. Aldrig derhen". En af de ting Sahlin kan have ret i, i denne valgkamp, er at Dansk Folkeparti har haft en stor indflydelse på dansk politik. Så det er jo ikke helt ude i skoven at sige som hun gør! I Pia K's hoved er der til gengæld ingen tanker om dobbeltmoral at spore, når hun forleden stillede sin intelligens offentligt til skue, ved patetisk at kalde Sverige for "Nordens bananrepublik". http://jp.dk/indland/indland_politik/article2166910.ece Hvis Sahlin ikke må blande sig i danske forhold, hvad pokker ligner det så at Pia Kjærsgaard kan udbasunere følgende sludder I forvejen er Sveriges demokrati i en sådan forfatning, at jeg bestemt mener, det er en opgave for de omgivende lande at forholde sig til, om folkestyrets vilkår i dette nordiske land nu også er, som de skal være". Pia Kjærsgaard har åbenbart ingen problemer med dobbeltmoralen, når hun kommenterer den svenske valgkamp, svensk demokrati og supplerer med besøg i det svenske! At Mona Sahlin vover at sige så meget som et kvæk om danske forhold, gøres til gengæld til et angreb på hele Danmark. Skide godt Pia - du er en sand folkeforfører! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Kan du godt lide at snakke med dig selv?? Klart der er et kæmpe problem i Sverige når et demokratisk parti udelukkes fra debat og mulighed for at få deres holdninger publiceret, længere er den ikke..... Efter at have læst de svenske valgregler kan jeg med sikkerhed sige at demokratiet ikke har bedre muligheder i Sverige end Rusland Jeg er helt enig med de OECD valgobservatørere der har kritiseret de svenske regler.....og NEJ jeg kunne aldrig finde på at stemme på Pia K!! Dansk folkaparti har nogle sunde holdninger til indvandring og integration, men det er et populistisk parti der går ind for symbolpolitik.....der skal langt strammere/meningsfulde love til for at få styr på fremtidens udfordringer! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
schneider 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Thumbs up Markowitch, Jeg kunne ikke være mere enig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
annaogmichael 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2010 Klart der er et kæmpe problem i Sverige når et demokratisk parti udelukkes fra debat og mulighed for at få deres holdninger publiceret, længere er den ikke..... Efter at have læst de svenske valgregler kan jeg med sikkerhed sige at demokratiet ikke har bedre muligheder i Sverige end Rusland Jeg er helt enig med de OECD valgobservatørere der har kritiseret de svenske regler.....og NEJ jeg kunne aldrig finde på at stemme på Pia K!! Dansk folkaparti har nogle sunde holdninger til indvandring og integration, men det er et populistisk parti der går ind for symbolpolitik.....der skal langt strammere/meningsfulde love til for at få styr på fremtidens udfordringer! Hvordan kan det så være at Danmark aldrig har foreslået at man sender OECD valgobservatørerne til USA. Der er der jo også kun Demokraterne og Republikanerne der får lov til at debattere i de store TV-debatter. I feks. 2008 var der 13 kandidater til den Amerikanske præsidentpost. Kommer Sverigedemokraterne ind i Rigsdagen ved dette valg, er de selvfølgelig med i TV-debatten til næste valg. Der er ingen grund til at ændre på dette, bare fordi at "Svensk Folkeparti" stiller op til valget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites