Psychodad 10 Anmeld indhold Skrevet August 27, 2010 Hej alle. Har for en måned siden købt en brugt BMW fra 2007 hos BMW i Helsingborg. Jeg spurgte inden købet om bilen tidligere havde haft nogle skader, hvilket de sagde den ikke havde haft. Har nu siden hen fundet ud af, at bilen har haft en frontskade. Kan se at skærm plus lygte har været skiftet. Dette fortalte jeg så BMW, men de nægter fortsat at kende til at bilen har haft nogle skader! Dette har jeg på skrift. Er der nogen herinde, der kender til de svenske regler på dette område? Kan man forlange en kompensation/nedslag i prisen eller ligefrem kræve handlen ophævet? Er nu ellers glad for bilen. Er bare ikke tryg ved at den har haft en skade, som man ikke kender omfanget af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2010 Har for en måned siden købt en brugt BMW fra 2007 hos BMW i Helsingborg. Er der nogen herinde, der kender til de svenske regler på dette område? Kan man forlange en kompensation/nedslag i prisen eller ligefrem kræve handlen ophævet? Du skal indenfor 2 mdr. efter købet gøre dit krav skriftligt gældende overfor forhandleren. http://www.konsumentverket.se/Klaga/Bilar/Handlat-av-bilforsaljare/ När ett fel upptäcks ska det reklameras till säljaren inom skälig tid. En reklamation som görs inom två månader efter det att du upptäckt felet räknas alltid som "inom skälig tid". Enligt konsumentköplagen kan fel reklameras som upptäcks inom tre år från att du tagit emot bilen. Jeg vil råde dig til at henvende dig personligt til Konsumentverkets afdeling i Malmö - de er til meget stor hjælp, hvad du kan kræve, og hvordan du skal gribe det an !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2010 Jeg vil råde dig til at henvende dig personligt til Konsumentverkets afdeling i Malmö - de er til meget stor hjælp' date=' hvad du kan kræve, og hvordan du skal gribe det an !![/quote']Alternativt benytte Motormännens jurister. Disse er frit til rådighed, hvis man er medlem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2010 Alternativt benytte Motormännens jurister. Disse er frit til rådighed, hvis man er medlem. Problemet er blot dét, at motormännen ikke kan køre en sag i retten, hvorfor man midt i et forløb skal til at skifte advokat... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 Problemet er blot dét' date=' at motormännen ikke kan køre en sag i retten, hvorfor man midt i et forløb skal til at skifte advokat...[/quote']Dét var jeg ikke klar over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 Problemet er blot dét' date=' at motormännen ikke kan køre en sag i retten, hvorfor man midt i et forløb skal til at skifte advokat...[/quote'] Er det fordi de ikke er "rigtige" advokater eller hvordan hænger det sammen? Jeg er ikke medlem af Mototmännen, går rundt og overvejer det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 http://www.motormannen.se/mm1/site/03_Juridik/juridiskRadgivning.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Det giver jo fint mening, når jeg lige samler tankerne. Jeg er sikker på MM's jurister kan bistå en lang del af vejen - og vælger man at lægge sag an, så kan de bistå den advokat man nu vælger til at føre sagen for sig. Dog mod gebyr, når sagen er kommet så langt. Ganske fint lige at få kastet friskt lys over. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Psychodad 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Tak for svarene. Jeg har en aftale med BMW i morgen, hvor de vil se på den tidligere skade. De påstår dog fortsat at de ikke kender noget til den. Jeg har desuden talt med Konsumentverket, som sagde at jeg som minumum har krav på et nedslag i prisen. Hvor meget afhang så af skadens omfang. De sagde at en uvildig undersøgelse som kunne fastlå skadeomfang og værdi med/uden skade, var en god ide. Nogen der har bud på hvor den slags kan ordnes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 Det giver jo fint mening, når jeg lige samler tankerne. Jeg er sikker på MM's jurister kan bistå en lang del af vejen - og vælger man at lægge sag an, så kan de bistå den advokat man nu vælger til at føre sagen for sig. Dog mod gebyr, når sagen er kommet så langt. Ganske fint lige at få kastet friskt lys over. Jeg er medlem af MM, og i mit tilfælde bad de mig kontakte en advokat istedet, fordi det var langt "nemmere" end, at de skulle til at sætte sig ind i sagen. De kunne nemlig allerede indledningvist vurdere, at sagen nok ville ende i retten, og dér har de intet at gøre overhovedet. Desuden ville de have betaling for at hjælpe, idet man trods medlemsskab af MM ikke har ubegrænset mulighed for gratis hjælp. OG så tager det dem cirka en måned at svare på en henvendelse og først efter en telefonisk rykker. Sagen blev iøvrigt diskuteret pr tlf med MM, inden den blev sendt frem til dem. Iøvrigt var det et problem for MM, at jeg boede i Malmö, og de havde kontor i Stockholm - en detalje mere ! Glem MM og gør som jeg skriver istedet (Konsumentverket) - det funker... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2010 De sagde at en uvildig undersøgelse som kunne fastlå skadeomfang og værdi med/uden skade, var en god ide. Nogen der har bud på hvor den slags kan ordnes? Det klarer dit lokale MM-værksted nemt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Psychodad 10 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2010 Her kommer en lille opdatering på sagen. Jeg var i onsdags oppe hos BMW i Helsingborg. Der blev mødt af afdelingschefen samt deres "bedste" pladesmed. De tog bilen ind på en lift og gjorde et stort nummer ud af, at fortælle om at havde haft en kosmetisk parkeringskade og bilen skam var repareret efter alle BMW foreskrifter, og derfor var helt i orden. Jeg bad derefter om at se skadesrapporten og kunne til min gru se, at den kosmetiske parkeringsskade, havde beløbet sig til mere end 100.000 svenske kr..... De sagde så at i og med bilen var rep. på BMW værksted og de ikke havde gjort noget forkert i fbm handlen (De påstod nemlig at de ikke kendte til skaden, da den var lavet på BMW i Lund) Sagde så til dem at jeg ikke ønske denne bil og jeg aldrig havde købt, havde jeg kendt til denne skade. Aftalte herefter med dem, at de skulle finde mig en tilsvarende bil og købe den anden retur. De er så igår vent tilbage med et "fantastisk" tilbud. De tilbyder mig en tilsvarende model, de har stående. Der er årgang 06(min 07) har kørt mere og langt fra har samme udstyr(mangler bla navi pro og læder) Bilen har de haft stående til 218.000 svenske(jeg gav 250.000 for min). Nu venter jeg spændt på de ringer til mig i dag.. Takker selvfølgelig nej til deres "tilbud" og vil nu bede om at få hævet handlen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2010 Hej psychodad Står i tæt på samme situation - bare med bilhuset i Helsingborg. Hvordan er din sag forløbet siden sidste indlæg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites