angelika 10 Anmeld indhold Skrevet August 24, 2010 Nogen der kender hvad der skal til hvis sociale myndigheder skal fjerne barn/born fra foraeldrene? Er det hvis barnet ikke bliver passet? (hvilket jeg tro) Eller kan det ogsaa vaere hvis foraeldrene skaendes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2010 Børn kan fjernes hvis "barnets tarv ikke opfyldes". Udelukkende det. Der er ingen undskyldning fra forældrene om hvorfor familien ikke trives/mor og far har ikke har råd/ikke har tid/ikke lyst/ikke overskud etc. Det bedømmes kun efter om barnet kan trives. Blvier barnet passet? Fodret? Vasket? Skiftet? Elsket? Og ikke hveranden dag! Hver eneste time døgnet rundt. Er der vold og misrøgt involveret er der ergo ingen tvivl overhovedet. Det er et af de få områder indenfor offentlig forvaltning hvor "logik for perlehøns" regerer. ... selv om der forekommer uforklarlige smuttere ind imellem - hvor kommunerne lader situationen køre alt for langt ud - af hensyn til forældrene... eller budgetterne. Har du rodet dig ud i noget hvor du ikke er helt sikker på at børnenes tarv er opfyldt...så rod dig ud igen, og lad myndighedernes eksperter bedømme situationen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
angelika 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2010 tak for den hurtige svar. nu er det sådan at jeg har vaeret hod barnsköterska i mandags efter at have fodt min son i juni. Skulle til en mama samtal. Der fik jeg en test som jeg skulle svare paa. Og hun sagde at hun kan se jeg har det ikke godt og hvad er grunden til det. Jeg sagde at mig og min mand skaendes ... og at han har et par gange slået mig. Hun spurgte om min stor pige havde set det. Jeg svarede at det gjorde hun en enkelt gang. Hun synes altså at jeg skal gaa til psykolog (skal det imorgen) og at det sku min mand ogsaa. Men hvis det er op til hende saa synes hun af hensyn til min stor pige at hun skulle kontakte sociale myndigheder. Men hun vil vente til jeg skal til psykolog. Jeg vil saa understrege at bornene bliver ikke slaaet. Bliver passet, fodret, vasket, skiftet, plejet og elsket. Og det er hverdag. Jeg er nu stresset over om de kan lade sig gore at vi faar bornene fjernet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2010 Lad mig forstå det helt korrekt... Din mand og dig skændes og af den grund er du bange for at de sociale myndigheder fjerner børnene ? Vil 99% mene at det kan de ikke på det grundlag, så skulle de fjerne rigtigt mange børn Hvad skulle en psykolog hjælpe med? hvis du har interesse i at redde dit parforhold så ville par-terapi nok være bedre.... Jeg mener ikke det er iorden at din mand slår dig, men man normalt slår fordi man ikke kan kommunikere på samme niveau eller bliver provokeret. Hvis et par samtaler med psykolog/terapi ikke hjælper er det en rigtig god ide at forlade din mand, både for dig og dine børn. Husk at der skal 2 til et skænderi...... men kun 1 til vold Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
angelika 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2010 Hende sundhedsplejerske sagde at jeg vil faa det godt af at tale med en psykolog. Ja og jeg er bange for at sociale myndigheder vil fjerne bornene paa grundlag af skaenderier plus at min mand har slaaet mig. Og min datter var vidne til det en enkelt gang. Hun kom lige pludsligt ind. Vi plejer at skaendes saa bornene ikke bliver indblandet, men ikke altid det er lykkedes. Nu har vi saa bestemt at hvis en bliver iriterret saa skal vedkommende gaa ud for at faa frisk luft. Men mon den psykolog imorgen vil tro paa det. min mand ved han har en problem med at slaa. Men nu er det fleste af vores skaenderier paa grundlag af at vi bo med hans mor og far. Det har vi gjordt nu i over 1 aar. Og vi savner privat livet. Vi venter paa vores lejlighed ... har vaeret medlem af MKB nu i mere end 1 år. Jeg er bange for at psykologen vil sige imorgen til sundhedsplejersken at det er ikke godt for born at vi skaendes og ikke godt for min datter at hun har set han slog mig. Jeg har ogsaa talt med min mand og truet ham med at jeg vil skilles hvis han rör mig en gang til. Og han er blevet bange for det og har lovet at stoppe. Haaber at det bliver saadan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2010 Jeg tror nu ikke kommunerne laver et indgreb på baggrund af en samtale. Nu skal jeg ikke gøre mig klog, men man skulle tro at de skal bruge nogle konkrete eksempler/beviser, og en udtalelse/forklaring af alle indvolverede før sådan et indgreb kan komme på tale. Håber det hele ordner sig for dig/jer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
angelika 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2010 Tak for det. Og tusind tak fofr svarene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2010 Børn er vanvittige kloge og det er meget svært at skjule skænderier for dem. De har gode antenner og opfatter spændte stemninger m.m. Generelt bliver jeg bekymret for dine børn, når jeg læser dine indlæg. De fornemmer uden tvivl stemningen, de bor i et hjem, hvor I ikke trives og det er utrygt at se, at mor ikke har det godt og overnikøbet bliver slået. At foreslå dig at tale med en psykolog giver god mening. Måske kan denne hjælpe dig til at få det bedre og når du får det bedre - får dine børn det også bedre. Se det som en gave til dig selv og dine børn. Måske kunne din mand også have glæde af samtaler hos en psykolog samt måske nogle fælles samtaler. Du står i en svær situation og der er mange tanker som skal vendes. Det kan psykologen hjælpe dig med. Du er dine børns advokat. Jeg håber, at du får ressourcerne til at tilbyde dem en rolig og stabil hverdag i et hjem, hvor familien trives og hvor de ikke skal have antennerne ude for at holde øje med, om mor har det dårligt eller om der er en anspændt steming, som kan betyde, at mor bliver slået. Jeg tror ikke, at du skal tænke de sociale myndigheder som en trussel - men som et tilbud om hjælp og støtte til dig, din mand og jeres børn. De har mange tilbud, som de kan støtte jer med. En tvangsfjernelse er sidste skridt - når alt andet ikke lykkes og der er I jo ikke. I er ved starten, hvor I skal til at tage imod støtte. Jeg ønsker dig og din familie held og lykke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mistol 10 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2010 Jeg ved ikke hvilke tilbud der findes i Sverige men jeg kender til et tilbud i Danmark for voldsramte familier. Det er et tilbud for hele familien dvs. far mor og børn. Det er "Dialog mod vold" (DMV) som har addresse på Åboulevard 58, 2200 Kbh. N og kan træffes på 35301717. Håber I får løst jeres problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2010 Jeg tror ikke, at du skal tænke de sociale myndigheder som en trussel - men som et tilbud om hjælp og støtte til dig, din mand og jeres børn. De har mange tilbud, som de kan støtte jer med. En tvangsfjernelse er sidste skridt - når alt andet ikke lykkes og der er I jo ikke. I er ved starten, hvor I skal til at tage imod støtte. Jeg ønsker dig og din familie held og lykke. Jeg er helt enig. Det er en sörgelig situation at stå i, men samtalen med sundhedsplejersken er jo netop for at "fange" de mödre, der ikke har det godt efter en födsel i stedet for at gå nedenom og hjem. Jeg tror absolut ikke, hun er ude på at få dine börn fjernet, men snarere at give dig hjälp til at väre den gode mor, du er. Jeg håber på det bedste for jer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites