Frakkel 10 Anmeld indhold Skrevet August 21, 2010 Faldt over denne i jyllandsposten. Mon ikke snart der kommer et udspil der gør at man ikke kan få børnecheck hvis man ikke bor i danmark. EU-borgere får dansk børnecheck: http://jp.dk/indland/article2157903.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2010 For at gøre eksemplerne så iøjenfaldende og "skandaløse" som muligt er de med 4 og 6 børn hvilket jo klart er det mest normale (ahem). Ondtirøven.dk Ikke et ord om at disse mennesker rent faktisk lægger deres skattekroner i DK og blot får børnefamilieydelsen på samme vilkår som alle andre. ps. vidste ikke man fik udbetalingen på check (ahem). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2010 Dårlig artikel Jeg har lige skrevet følgende mail til journalisten der har skrevet artiklen: Hej Jeg har läst din artikel om "tag selv bordet" ang. börnecheck til EU borgere. Den er altså en ommer. Jeg er bosiddende i Sverige. Jeg arbejder i Sverige, min mand i DK. Vi får börnecheck i Sverige. Et lavere belöb end DK. Man kan så söge forskellen i DK, men det er så besvärligt at mange ikke gör det. Når man flytter til Sverige og begge arbejder i DK skal man have börnechecken fra DK. Det er ikke noget man kan välge. Man skal söge på en blanket, derefter skal den underskrives af forsikringskassen i Sverige. De skriver under på at man ikke får börnecheck fra Sverige. Lidt sjovt da man slet ikke man få det. Forsikringskassen er den instans der har med blandt andet börnepenge og sygesikring at göre. Det tager en krig för man har pengene i hånden fra DK. Og mange skal denne procedure igennem hvert år. Mange föler sig totalt ydmyget af en eller anden skrankepave der syntes at man nasser på det land man rent faktisk betaler skat i. Så tag selv bord kan jeg ikke kalde det. Måske skal du hellere bruge dine krafter på at skrive artikler om hvor svärt det er at bo i et land og arbejde i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2010 Måske du selv skal undersøge tingene ordentligt, men vi er jo så forskellige. Det tog mig under 1 minut at bestille de papirer fra dk. Som man skal udfylde, derefter tog det mig under 5 min. At udfylde dem. Og at sende dem var jo ikk specielt svært. Efter det har de kommet af sig selv! Og undrer sku over at du kan skrive at der er mange der ikke søger det, hvor mange kender du til da? Jeg har lige skrevet følgende mail til journalisten der har skrevet artiklen: Hej Jeg har läst din artikel om "tag selv bordet" ang. börnecheck til EU borgere. Den er altså en ommer. Jeg er bosiddende i Sverige. Jeg arbejder i Sverige, min mand i DK. Vi får börnecheck i Sverige. Et lavere belöb end DK. Man kan så söge forskellen i DK, men det er så besvärligt at mange ikke gör det. Når man flytter til Sverige og begge arbejder i DK skal man have börnechecken fra DK. Det er ikke noget man kan välge. Man skal söge på en blanket, derefter skal den underskrives af forsikringskassen i Sverige. De skriver under på at man ikke får börnecheck fra Sverige. Lidt sjovt da man slet ikke man få det. Forsikringskassen er den instans der har med blandt andet börnepenge og sygesikring at göre. Det tager en krig för man har pengene i hånden fra DK. Og mange skal denne procedure igennem hvert år. Mange föler sig totalt ydmyget af en eller anden skrankepave der syntes at man nasser på det land man rent faktisk betaler skat i. Så tag selv bord kan jeg ikke kalde det. Måske skal du hellere bruge dine krafter på at skrive artikler om hvor svärt det er at bo i et land og arbejde i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2010 Dels Dels er det for at göre manden opmärksom på at det ikke er noget tag selv bord. Der bliver ikke oplyst at man IKKE får i bopäls landet også. Og så er der vist ret mange indläg herinde om hvor svärt det har väret med det Svenske EU kontor, hvor länge folk har ventet og så er der mange hvor börnechecken pludselig er stoppet med at komme. Og dem der ikke har sögt, det er forskellen mellem DK og Sv pengene der ikke er sögt. Kender en del der har opgivet. Og ja, kender mange hvor det har väret totalt jungle at få den börnecheck Måske du selv skal undersøge tingene ordentligt, men vi er jo så forskellige. Det tog mig under 1 minut at bestille de papirer fra dk. Som man skal udfylde, derefter tog det mig under 5 min. At udfylde dem. Og at sende dem var jo ikk specielt svært. Efter det har de kommet af sig selv! Og undrer sku over at du kan skrive at der er mange der ikke søger det, hvor mange kender du til da? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites