Jump to content
Lollikken

Billig svensk telefon abonnement (Mobil eller Fastnet)

Recommended Posts

Hep Jeg leder efter den billigeste måde at få et svensk telefonnr. Indtil videre lader det til at Telia har det billigste mobil abomennement til ca. 49 / md MEN med 18 måneders binding =( Tre har også en løsning til 49 / md men koster så har så 250 krs opstarts gebyr. Findes der virkeligt ikke en Telmore løsning eller noge ala 3.dk's Boost29 i Sverige ? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en telefon liggende med svensk simkort: Der kan tankes op online med visa kort :) http://djuice.se/ Ring utan månadsavgift - eller till rekordlågt minutpris! djuice standardpris är 66 öre/min, och då slipper du dessutom månadsavgift. En minimiavgift på 29 kr/mån debiteras om du inte använder din mobil. Det är dock den lägsta minimidebiteringen på marknaden och alla kostnader räknas in (telefonsamtal, SMS, MMS, GPRS mm)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spurgte du jo efter et billigt abonnement og ikke efter et kontantkort, men er der nogen særlig grund til, at det skal være et abonnement? Hvis du ikke bruger telefonen særlig meget, og hvis det bare skal være så billigt som muligt, så er et kontantkort vel sagen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det lader til at det var et kontantkort jeg søgte, da den betalings model er meget lig Telmore. Jeg havde forvekslet kontantkort med taletidskort (ala dem man køber i en butik). Jeg tog Djuice da deres priser virkede overskuelige (i hvert fald sammenlignet med Halebop Hallå :D) Tak for tips

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også sagtens have bredband over det alm telefonlinje uden fast telefoni. Det koster bare en afgift for linjen som gør at man i praksis ligeså godt kan have fastnet abonnement i stedet for (der slipper man så for den afgift).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan også sagtens have bredband over det alm telefonlinje uden fast telefoni. Det koster bare en afgift for linjen som gør at man i praksis ligeså godt kan have fastnet abonnement i stedet for (der slipper man så for den afgift).
Det er jo det, jeg er tvangsindlagt til. Derfor undrer det mig hvordan Brian kringler den.. ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo det' date=' jeg er tvangsindlagt til. Derfor undrer det mig hvordan Brian kringler den.. ;-)[/quote'] Har heller ikke kringlet den endnu. Men fakta var at mine B&O trådløse telefoner fuckermit internet(lang historie) så derfor ville jeg have mobil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har heller ikke kringlet den endnu. Men fakta var at mine B&O trådløse telefoner fuckermit internet(lang historie) så derfor ville jeg have mobil.
Kan du gøre den kort? Vi har ofte vrøvl med internettet og har et par trådløse B&O, men har dog aldrig tænkt på at det var dem der evt. driller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har heller ikke kringlet den endnu. Men fakta var at mine B&O trådløse telefoner fuckermit internet(lang historie) så derfor ville jeg have mobil.
Kan du gøre den kort? Vi har ofte vrøvl med internettet og har et par trådløse B&O' date=' men har dog aldrig tænkt på at det var dem der evt. driller?[/quote'] Er det primært på det trådløse internet I har problemer og står basen til de trådløse telefoner tæt på jeres router/access point? Prøv at flytte dem langt fra hinanden, det kan evt. løse problemet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja kan godt gøre det lidt kort og jeg tror jeg har løst det. Vi har i "första jacket" vores splitter til internet, Tlf ledning der går til B&O tlf svare og tlf ledning til den trådløse. Dvs 3 stik i stikket. Problemet bestod i at op til flere gange hver dag blev nettet afbrudt helt. Dvs modemmet havde intet signal. Det var af varighed fra 10sec - 10min. Dette hang ikke sammen med telefon samtaler. Derudover var der en del susen i røret under samtaler. Jeg koblede så både tlf og svare fra og i over 1 døgn var der ingen udfald. Inden de blev koblet fra havde der været udfald ca hvert 5 min over et par timer. Så det virkede med det samme da de blev koblet fra. Idag skulle jeg så bruge telefonen til et par svenske opkald så den blev koblet til igen men uden svaren. I 12 timer har det kørt fejlfrit og håber det fortsætter sådan! Så indtil videre er det min konklusion at det er min tlf svare eller det stik som min tlf svare var koblet til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det primært på det trådløse internet I har problemer og står basen til de trådløse telefoner tæt på jeres router/access point?
Ja, det er det, men vi bruger heller ikke fast internet overhovedet. En af baserne står faktisk tæt på (1. jacket), det kan være vi skal kigge på det! Tak for tippet. Og tak for info BS.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er problemer med at ADSL modem'et taber forbindelsen ér første skridt i fejlsøgningen at forsøge at lade det sidde i "første stik" alene uden nogen som helst andet. Hvis det STADIG fejler så kan det være et defekt modem - men også sagtens ét eller andet på linjen frem til centralen. Jeg havde Telia forbi sidste år (efter at have insisteret meget på telefonen på at det IKKE var mit modem der var defekt og jeg HAVDE prøvet et andet osv osv). Teknikeren brugte en halv times tid i alt tror jeg og fandt så ud af at der var linjen fra samleskabet ude ved vejen ned til centralen der var smådefekt. Han patchede min telefonlinje om derude - og vupti så har det kørt uden problemer siden. Det var lidt bøvlet fordi problemet kom og gik, jeg kunne have flere uger uden problemer og så pludselig en hel dag hvor linjen stort set ikke fungerede. Men løst blev det da :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det er problemer med at ADSL modem'et taber forbindelsen ér første skridt i fejlsøgningen at forsøge at lade det sidde i "første stik" alene uden nogen som helst andet. Hvis det STADIG fejler så kan det være et defekt modem - men også sagtens ét eller andet på linjen frem til centralen. Jeg havde Telia forbi sidste år (efter at have insisteret meget på telefonen på at det IKKE var mit modem der var defekt og jeg HAVDE prøvet et andet osv osv). Teknikeren brugte en halv times tid i alt tror jeg og fandt så ud af at der var linjen fra samleskabet ude ved vejen ned til centralen der var smådefekt. Han patchede min telefonlinje om derude - og vupti så har det kørt uden problemer siden. Det var lidt bøvlet fordi problemet kom og gik, jeg kunne have flere uger uden problemer og så pludselig en hel dag hvor linjen stort set ikke fungerede. Men løst blev det da :)
Jeg er på mit 3 modem nu så der ligger fejlen ikke. Tele2 som jeg har som udbyder har målt linien, siger de, og ikke fundet fejl. Her til morgen har jeg haft 2 udfald på nettet så nu ryger telefonen ud af stikket igen og ser hvordan det fortsætter. Problemet er bare at jeg ikke har flere tlf stik i huset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

haha.. Ja tak - Telia "målte" også min linje fra deres kundeservice center og fandt ingen fejl. Det var først da jeg fik en tekniker ud der satte sin "måledims" på ude i teleskabet ved vejen at han pludselig så at der faktisk VAR noget galt med linjen mellem skabet og centralen.... :) Jeg var igennem det samme som dig - prøvede alt muligt. Faktisk kan det også være, at dit skillefilter er defekt! Hvis du ikke har nogen telefon tilsluttet kan du sætte ADSL modem'et direkte i stikket uden filter og se om det kører uden fejl. Hvis du så efterfølgende sætter filteret i uden telefoner og det så begynder at fejle - ja så er det dit filter som er defekt. Jeg har også B&O telefonbase tilkoblet hos mig og det fungerer uden problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites