terrapin 10 Anmeld indhold Skrevet August 18, 2010 Hej med jer, Jeg er blevet voldsomt forelsket!!! Er der nogle af jer der har erfaringer med ovenstaaende bil? Jeg ville gerne have lidt oplysninger om gode og daarlige sider paa bilen. At den vil vaere dyr i service og vaerkstedsbesoeg, er vidst ingen hemmelighed, saa det kan springes over! ;) Her er et link til en af dem jeg overvejer at kigge naermere paa. http://www.blocket.se/stockholm/Bentley_Continental_GT_25530344.htm?ca=23_11&w=3 Haaber at hoere fra jer! Mvh. Kasper P.S. Skulle der vaere en herinde fra, der skulle have en til salg, hoerer jeg meget gerne fra dig/jer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2010 Jeg er blevet voldsomt forelsket!!! Bare nysgerrig.....Er det motor/lyd/kvalitet eller design/udseende du har forelsket dig voldsomt i..? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2010 Bare nysgerrig.....Er det motor/lyd/kvalitet eller design/udseende du har forelsket dig voldsomt i..? Lyd er det næppe eftersom bilen er noget nær lydtæt indvendig griner Men det er lækre biler, kvalitet og prestige :-) Udover det lyder den helt fint ude fra, men det er altså ikke noget man kan høre i kabinen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2010 Hej med jer, Jeg er blevet voldsomt forelsket!!! Er der nogle af jer der har erfaringer med ovenstaaende bil? Jeg ville gerne have lidt oplysninger om gode og daarlige sider paa bilen. At den vil vaere dyr i service og vaerkstedsbesoeg, er vidst ingen hemmelighed, saa det kan springes over! ;) Her er et link til en af dem jeg overvejer at kigge naermere paa. http://www.blocket.se/stockholm/Bentley_Continental_GT_25530344.htm?ca=23_11&w=3 Hej Kasper Ja, den vil uden tvivl nok være fed at eje eller? - prøv at læse denne langtidstest af vognen: http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/Long-term-tests/Bentley-Continental-GT/ "After a few months of ownership the Conti doesn’t strike me as a particularly satisfying piece of engineering" Desuden er brændstofforbruget et problem i hverdagen - uanset hvad: "Finally, a word on fuel consumption. If you’ve been following the reports in the magazine you’ll know that the car initially struggled to hit 18mpg. That turns out to have been the high point so far; the worst from a tank has been 11.3mpg, with an average of 15.3mpg. I started out keeping the fuel figures displayed on the main screen in the dash; now it’s less painful to display something else..." Nuvel, jeg kender faktisk 2 ejere, og hvis ikke det var fordi, jeg rejser på ferie nu, ville jeg ha spurgt dem om deres erfaringer - sorry... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2010 Når man køber bil i den klasse, så er benzin økonomi ikke noget man skal snakke om - lige som OP fortæller omkring service og reserve dele. Ikke i min verden. Tror godt alle ved at sådan en 2.5tons tung bil bruger meget benzin for at nå de acc. tider den kan :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2010 Når man køber bil i den klasse, så er benzin økonomi ikke noget man skal snakke om - lige som OP fortæller omkring service og reserve dele. Ikke i min verden. Tror godt alle ved at sådan en 2.5tons tung bil bruger meget benzin for at nå de acc. tider den kan :D Jeg taler ikke om økonomien - jeg taler om rækkevidden. De 90 liter i tanken forslår ikke særlig langt, og det er en pestillens at skulle tanke "hele tiden". Samme problem har Porsche Cayenne ejere - jeg har kendskab til een, som solgte sin Cayenne S af samme grund. Iøvrigt har jeg selv kig på en Bentley - dog ikke Continental GT, men en 405 hk's Arnage. Jeg har tidligere besøgt forhandleren - www.tamsen.de Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2010 Hej med jer, Jeg er blevet voldsomt forelsket!!! Er der nogle af jer der har erfaringer med ovenstaaende bil? Jeg ville gerne have lidt oplysninger om gode og daarlige sider paa bilen. At den vil vaere dyr i service og vaerkstedsbesoeg, er vidst ingen hemmelighed, saa det kan springes over! ;) Her er et link til en af dem jeg overvejer at kigge naermere paa. http://www.blocket.se/stockholm/Bentley_Continental_GT_25530344.htm?ca=23_11&w=3 Haaber at hoere fra jer! Mvh. Kasper P.S. Skulle der vaere en herinde fra, der skulle have en til salg, hoerer jeg meget gerne fra dig/jer. Min RS6 er en tung kasse (dog med en dejlig motor foran), kalder den indimellem en mursten på 4 hjul.....men en Bentley Continental er en fundablok på 4 olietønder.... Kvaliteten har i mange år været engelsk, på godt og ondt!! Der vaar masser af andre biler jeg ville købe for 800kg.....vil dog kigge efter den når du kommer kørende, for den har faktisk nogle smukke linier. Held og lykke med handlen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2010 Hej Alle, Mange tak for jeres input. Specielt til Kvalm, for artiklen. Raekkevidden kunne vaere en udfordring, da jeg ikke kun koerer i DK/SE, men ogsaa i syd- og oesteuropa, hvor der kan vaere en del laengere mellem tankstationerne, men saa er problemet vidst heller ikke stoerre. 90l i tanken, giver mellem 450 og 700 km. paa en tank. Jeg gaar i taenketank i en ugestid. Skulle I have nogle forslag til laekre alternativer, kunne det vaere dejligt at hoere. Mvh. Kasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2010 alternativ: http://www.blocket.se/malmo/Audi_R8_4_2_FSI__B_O_28777742.htm?ca=23_11&w=0 http://www.blocket.se/malmo/Audi_R8_4_2_FSI_Quattro___1_agare___28980744.htm?ca=23_11&w=0 nyere, mindre km/tal, mere på literen, federe (hvilket jo er en smagssag) Ihvertfald samme streetcredit Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2010 Maserati GranTurismo!!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2010 Ja en Masrati GT ville nok være et mere intelligent køb rent drift økonomisk. Men den har ikke samme udstråling og looks som en Bentley. Spørgsmålet er også gensalgsværdien - kender ingen ting til de 2 biler på det punkt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2010 Men den har ikke samme udstråling og looks som en Bentley. Nej Mazdaratti GT er klart smukkere :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites