dk-se-borger 10 Anmeld indhold Skrevet August 16, 2010 Hejsan, Hvordan fungerer det når man indskoler på dagis i Malmö og arbejder i Danmark? Kan man få refusion for de dage man må blive væk fra jobbet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 er der ik noget der hedder ferie dage? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 Ja 2 ugers ferie må det nok være med det program :) http://www.malmo.se/Medborgare/Forskola--utbildning/Forskola/Forskolor/Limhamn-Bunkeflo/Forskolor-i-Limhamn-Bunkeflo/Djupadals-forskola/Inskolning.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 Min kone tog 2 ugers ferie.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 Hejsan, Hvordan fungerer det når man indskoler på dagis i Malmö og arbejder i Danmark? Kan man få refusion for de dage man må blive væk fra jobbet? bare nysgerrig, hvem havde du tænkt dig skulle betale selve refusionen ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 bare nysgerrig' date=' hvem havde du tænkt dig skulle betale selve refusionen ??[/quote'] Jeg kan faktisk godt se problemet... personer der arbejder i danmark er dårligere stillet mht indskoling end folk der arbejder i sverige pga. at man først kan få sit barn i dagis når det fylder 1 år (og derefter 14 dages indskoling), hvor de fleste personer som arbejder i danmark, kun har 1 år. Refusionen kunne betales via yderligere 14 dages barseldagpenge :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 Hvad er forskellen? Hvad er forskellen på indskoling i DK og S? Det er vel det samme uanset barnets alderQUOTE=Menace;221195]Jeg kan faktisk godt se problemet... personer der arbejder i danmark er dårligere stillet mht indskoling end folk der arbejder i sverige pga. at man først kan få sit barn i dagis når det fylder 1 år (og derefter 14 dages indskoling), hvor de fleste personer som arbejder i danmark, kun har 1 år. Refusionen kunne betales via yderligere 14 dages barseldagpenge :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 Hvad er forskellen på indskoling i DK og S? Forskellen er at i dk, kan man få dagis plads når man er 6 mdr, det vil sige at man kan lave indskolingen mens man stadigvæk er på barsel, det kan man ik i Sverige, foruden at man har mere end et års barsel/orlov. Har dog svært ved at se at det er noget DK skal betale ekstra for, fordi man har valgt at bosætte sig i et andet land :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dk-se-borger 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 Hej Alle, Det er bare fordi moren kan få refunderet de dage hun er på inskolling, i form af forældrepenning eller noget i den retning? Men jeg tror ikke den samme ordningen gælder når man arbejder i DK. Vi har flyttet dagis og skal på inskolling igen, denne gang er det mest mig som står for den og indtilvidere har jeg betalt dagene selv og det lader også til at være den endelige løsning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2010 Indskolning Det er resterende barsels orlov eller ferie folk bruger i Sverige. Og helt rigtigt det har man ikke hvis man arbejder i DK. Men de fleste har jo ferie de kan bruge til det. Og har man ikke det har man gjort et valg om at have problemer når barnet skal starte. Svenskere planlägger deres dage ud af indskolning. Det samme kan Danskere vel, eller`? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites