Christopher B 10 Anmeld indhold Skrevet August 12, 2010 Hej alle Jeg har som ny bruger, der med stor sandsynlighed snart flytter til Sverige, to elementære spørgsmål: 1. Efter at have kigget på flere bostadsrätter og regnet på nettopriserne er jeg kommer frem til at det bedre kan betale sig at købe en bostadsrätt med høj ejendomsværdi og lav afgift end omvendt. Det skyldes at man ikke får fradrag for afgiften, mens man gør det på sin ydelse til lånet. Er dette en korrekt antagelse? 2. Hvilke fordele er der ved at låne i en dansk bank frem for en svensk? Min arbejdsplads kommer fortsat til at være i KBH. P.S. Der er formentlig skrevet om nogle af disse ting før, og jeg har set andre tråde hvor der henvises til søgefunktionen, men som ny bruger finder jeg ikke umiddelbart søgefunktionen videre effektiv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2010 1 Enig 2 Kurs-udsving - hvis den svenske krone stiger alt for meget, betaler du det samme da du tjener dine penge i danmark og har lånet i dansk valuta Du skal dog indregne, for det meste, at renten er højere i danmark, hvilket afspejler at rigtigt mange tager et svenskt lån.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2010 EDIT: Fjernede lige afsnittet omkring kapitaltilskott, da jeg havde læst indlægget med et kvart øje cirka - og derfor svarede lettere OT (Se Lotte's svar længere nede i tråden) Søgefunktionen er nu pokkers effektiv - hvis du bruger vores Google-specifikke af slagsen (og ikke den indbyggede i vBulletin!) God vind! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Christopher B 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2010 Tak for svaret Menace. Er det lige som med danske andelsforeninger, hvor jo ældre foreningen er, des lavere er afgiften? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Christopher B 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2010 Hej Gio Du skal også have tak for dit svar. Jeg har prøvet at bruge Danske Banks boligberegner: http://www.danskebank.se/sv-se/privat/Bostad/Kopa-bostad/Pages/berakna_lagenhet.aspx og her batter fradraget ikke særlig meget, men på den anden side er jeg ikke sikker på at den regner foreningens gæld med. Hvor er det bedste sted til at beregne sin nettoydelse? Tak for tippet om søgefunktionen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dk-se-borger 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2010 Husk også på, at du kan fra-trække den del af hyren der bruges til at nedbringe foreningens gæld i fastigheten = en procentdel der berører din "andel" i ejendommen. (beskrevet en del gange herinde allerede) Søgefunktionen er nu pokkers effektiv - hvis du bruger vores Google-specifikke af slagsen (og ikke den indbyggede i vBulletin!) God vind! :) Har prøvet at søge på dette, men kunne ikke finde tråde som beskriver? Måske det er mig der misforstår dig, men kan man fratrække en del af afgiften til en BRF? Hvordan finder man ud af procentdelen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2010 Husk også på, at du kan fra-trække den del af hyren der bruges til at nedbringe foreningens gæld i fastigheten = en procentdel der berører din "andel" i ejendommen. (beskrevet en del gange herinde allerede) Det viste jeg intet om Gio! Jeg har snydt mig selv alle disse år! Desværre kan jeg ikke finde noget om det herinde... Kan du hjælpe med et link? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2010 Kapitaltillskott Det viste jeg intet om Gio! Jeg har snydt mig selv alle disse år! Desværre kan jeg ikke finde noget om det herinde... Kan du hjælpe med et link? Gio > Jeg tror du tænker på kapitaltillskott ifm med salg af bostadsrätt, bare lige for at præcisere det:) Hér vil det være muligt at fratrække den del af hyren, der er gået til nedbringelse af foreningens lån, når du skal opgøre gevinst/tab, men du kan IKKE fratrække det på den årlige deklaration. Markowitch> Du har kun snydt dig selv, såfremt du har solgt en bostadsrätt og glemt at opgive kapitalltillskott. Det kan der så efterfølgende rettes op på hos Skatteverket, hvis det er inden for de seneste 5 år;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2010 Gio > Jeg tror du tænker på kapitaltillskott ifm med salg af bostadsrätt' date= bare lige for at præcisere det:)Lige præcis. Beklager hvis det gik lidt hurtigt. Jeg har til-rettet mit oprindelige svar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2010 Hvad sker der her? Budstart: 2 500 000 kr. Månadsavgift: 6 458 kr/mån. Senaste bud: 3 600 000 kr. http://bostad.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx?estate=34454 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2010 ser ud til at sælger er heldig med at køberne er så interesseret, at de betaler langt mere end ejendommen er værd/vurderet... enhver sælgers drøm :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2010 Budstart: 2 500 000 kr. Månadsavgift: 6 458 kr/mån. Senaste bud: 3 600 000 kr. http://bostad.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx?estate=34454 Ja, der er mange der gerne vil bo der .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2010 Sat lavt i udgangspris for at lokke folk til (efter min ydmyge mening). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites