Lyqvist 10 Anmeld indhold Skrevet August 11, 2010 Hej alle sammen.. Var inde på skat's hjemmeside og der blev jeg da kun mere forvirret da min adresse der inde stadig står til at være i DK selv om det nu snart er 2 måneder siden jeg flyttede.. Så kan jeg ændre det nogle steder selv eller skal jeg ha ringet til dem og der hvor jeg skal skrive det med kørsel er det for helt år eller om ugen eller måneden.. ?? hvordan fungere det..?? På forhånd tak for hjælpen Lyqvist Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lyqvist 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Tur/retur kommer jeg til at køre 906,2 km pr uge.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Du skal ændre din forskudsopgørelse.... som strækker sig fra maj til maj, mener jeg.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lyqvist 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Arhh fandt det nu.. men skal jeg bare sige 216 dage om året selv om jeg først for rettet det nu.. ?? også sidst på året selv sætte de sidste par måned ind som kørsel.. ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Du skal beregne de faktisk dage du skal have fradrag i det skatteår (periode) Dvs. at de dage der er gået, skal du ikke have for.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Og så bliver du desværre nødt til at lave selvangivelsen i hånden næste år, da du er flyttet midt i et skatte år - og dermed er både fuldt skattepligtit samt begrænset skattepligtig til Danmark i det samme skatteår. Befordringsfradraget regner du så endeligt ud efter de faktiske regninger du har fra broen, eller dit togkort når året er gået. Husk at fratrække ferie- og sygedage. Skat Dk og SV indbyder til et orienteringsmøde årligt for nye grænsegængere. Jeg kan absolut anbefale at du deltager - de er faktisk rigtigt flinke til at hjælpe. Og det er svært det første år. Vi slap forhåbentligt biligt. Vi skal af med 4.500, selv om alle udregninger var rigtige fra starten - dog umuligt at checke hvem der tog fejl. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites