Lulu08 10 Anmeld indhold Skrevet August 11, 2010 Hej Vi bor i Bunkeflostrand og har, mindre end en måned før vores søn skal starte i förskole, fået tilbudt en plads mere end 5 km væk (i yderkanten af Limhamn) fra vores hjem med beskeden om, at der ikke er nogle ledige pladser i hele bunkeflostrand. På baggrund af dette undrer vi os over hvad reglerne på området er? Er der en der kender de konkrete regler (eller hvor jeg kan finde dem) omkring förskola placering i Bunkeflostrand? Især ift.: 1. Hvor langt fra hjemmet må et barn blive placeret? 2. Hvor lang tid inden start datoen skal forældrene tilbydes en plads? Håber I kan hjælpe. Louise Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 1 indenfor kommunen Limhamn og bunkeflo er 1 samlet staddelsområde, men de kunne tilbyde pladsen inde i centrum eller andet sted... 2 efter 1 år har man ret til en plads der er ledig i kommunen Hvis man afviser, kommer man bag i køen, tag derfor den plads du får tilbudt og ansøg med det samme om at blive flyttet Husk at hvis du afviser, kan der gå op til 4 måneder før du får anvist en anden plads og det kan ende med du får anvist samme sted Reglerne findes her: http://www.malmo.se/Medborgare/Forskola--utbildning/Forskola/Anmalan-till-forskola/pagefiles/Tillampningsforeskrifter-090701.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lulu08 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Tak M! Kan det virkelig være rigtigt at vi får tilbudt en plads mindre end en måned inden den den dato han skal starte? Jeg har hørt at man som min. skal have plads 4 måneder inden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Det er selvfølgelig dårligt at du først nu får anvist en plads, tror vi fik en 1½ måned før vores skulle starte Det ville da være rart at få det af vide før, men resultatet er jo det samme. De 4 måneder er anmeldelse, ikke anvisning.... derfor det tager op til 4 måneder at få en ny hvis du afviser den du har fået tilbudt. Vi ansøgte om at få vores et andet sted hen, hvor der gik ½ år før vi fik tilbudt en plads på et af de 2 steder vi havde ansøgt om at komme hen Vi var dog blevet så glade for det sted han er nu, da vi besøgte dem som ligger meget tæt på os og så hvilken stand de var i, at vi valgte at beholde den plads vi havde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lulu08 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Tak for svaret M. Det virker som om det er en anelse risikabelt at takke nej, hvis man som I jeres tilfælde skulle vente 1/2 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lulu08 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Jeg kunne godt tænke mig at vide om der nogle i dette forum, der har fået plads i Bunkeflostrand (min søn er fra sep09), eller som også har fået at vide at der er fyldt op i Bunkeflostrand? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 kan ik se hvad det ændre ved sagen ? der vil jo altid være nogle der får plads i Bunkeflo, det går jo efter et kø system og lige pludselig er der ikke flere pladser og ja som kommer man længere væk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Som skrevet tidligere er bunkeflo samme stadsdel som limhamn og hedder Limhamn-Bunkeflo og man kan få en plads i: Bunkeflostrand Limhamn Klagshamn Tygelsjö (den forstår jeg så ikke lige...) Vi kender en som bor i bunkeflo, som har fået plads inde i centrum af malmø, hvilket er en 10 km væk, men stadig inden for malmø kommune... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2010 Hej Louise Da vi for ca. 4 år siden flyttede til Bunkeflostrand var vi i samme situation. Vi takkede ja til en udemærket plads i en dejlig vuggestue/børnehave i Limhamn og flyttede så da det blev muligt til Bunkeflostrand 9 mdr. efter. Det var mest besværligt for forældrene! Held og lykke Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites