lund 10 Anmeld indhold Skrevet August 10, 2010 Vi har et venne par som gerne vil have os med til Sverige. Vi kan godt se alle de gode fordele ved det Som flere penge til os selv, ny bil og større hus. Men når det kommer til vores børn, ved vi ikke helt. Vi har en på 4 og 1 på vej om 4 uger. Lyder måske dumt men er bange for at vores børn ikke bliver "danske" har jeres børn noget forhold til DK? hvor let er det for børn at falde til, eller har i oplevet andre fordele eller ulemper. Er også bange for at de ikke får et nærm forhold til deres familie i Dk, når broen er imellem kommer folk nok ikke så meget som de ellers ville have gjort. Hjælp os med jeres mening og erfaring det ville være dejligt. Mvh Reni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Børnene er det _mindste_ problem i får. Specielt i den alder. Vi flyttede over med tvillinger som var 4-5, og der har ingen problemer været. Det største problem bliver nok jer - om i kan falde til eller ej. Specielt hvis i er bange for ikke at forblive danske når man emigrerer til et andet land. Det kan blive et problem hvis i anser det for Kbh Øst istedet for Sverige :-) Men derudover, så er der milliarder af fordele - og kan man tilpasse sig et nyt land, integrere sig istedet for at bo i dansker ghetto etc., så er Sverige fantastisk - specielt for børn /Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Børnene er det _mindste_ problem i får. Specielt i den alder. Vi flyttede over med tvillinger som var 4-5, og der har ingen problemer været. Det største problem bliver nok jer - om i kan falde til eller ej. Specielt hvis i er bange for ikke at forblive danske når man emigrerer til et andet land. Det kan blive et problem hvis i anser det for Kbh Øst istedet for Sverige :-) Men derudover, så er der milliarder af fordele - og kan man tilpasse sig et nyt land, integrere sig istedet for at bo i dansker ghetto etc., så er Sverige fantastisk - specielt for børn /Thomas Nååå ooookay, så hvis man flytter til Annestad f.eks.. så integrere man sig ikke??? Sikke noget lort at lukke ud... undskyld mit sprog.. Lige et lille sidespring.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Lort eller ej i dine ører - det er min mening. Så hvordan du opfatter det gider jeg ikke diskutere. Flytter man herover for bare at købe en stor bil og ellers forblive dansk, med danske naboer og dansk omgangskreds - så er man sgu ikke meget bedre end de invandrere i DK som man skælder så meget ud på. I min mening flytter man til et andet land - Sverige eller andet land - fordi man vil ud at opleve et nyt land, ny kultur, nyt sprog etc. Men sådan er vi vel så forskellige og nogle af os dobbeltmoralske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Lund prøv engang at søg lidt herind, der er skrevet 1000 indlæg/svar på netop dit spørgsmål. Da vi flyttede herovre var vores under 3,5 og 3 mdr, og det har virkelig ikke været noget problem. Som Thomas Lund også skriver så er det mere de voksne som kan være det, men det at have børn herovre gør det bare meget lettere, for der er i tvungne ud i det svenske system, institutioner osv. og der møder man mange svenske mennesker. Det er via børnene vi har vores svenske venner i dag :) Og tillykke med den lille ny, satser også på vores nr. 3 kommer om 4 uger :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Flytter man herover for bare at købe en stor bil og ellers forblive dansk (red.) - så er man sgu ikke meget bedre end de invandrere i DK som man skælder så meget ud på. Du generaliserer alt for meget IMO (alderen spiller også ind), men ellers ka du ha meget ret i det, du nævner... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Lort eller ej i dine ører - det er min mening. Så hvordan du opfatter det gider jeg ikke diskutere. Flytter man herover for bare at købe en stor bil og ellers forblive dansk, med danske naboer og dansk omgangskreds - så er man sgu ikke meget bedre end de invandrere i DK som man skælder så meget ud på. I min mening flytter man til et andet land - Sverige eller andet land - fordi man vil ud at opleve et nyt land, ny kultur, nyt sprog etc. Men sådan er vi vel så forskellige og nogle af os dobbeltmoralske. Vi er langt fra det du beskriver der - til trods for vi bor hvor vi gør.. Og vi har heller ikke stor bil, eller andet du ellers kan finde på... Det er ret ærgeligt med en sådan generalisering.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Det er nok lettere at flytte med helt små børn end når de er blevet større og er begyndt at gå i skole i Danmark. Små børn får hurtigt nye legekammerater og er hurtige til at til passe sig, og at være dobbeltsproget dansk-svensk er vel heller ikke så tosset? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Lyder måske dumt men er bange for at vores børn ikke bliver "danske" har jeres børn noget forhold til DK? hvor let er det for børn at falde til, eller har i oplevet andre fordele eller ulemper. Er også bange for at de ikke får et nærm forhold til deres familie i Dk, når broen er imellem kommer folk nok ikke så meget som de ellers ville have gjort. Det är väl upp till er? Vad menar du med vores børn ikke bliver "danske" ? Och vad är det som är så hemskt med om barnen blir lite "svenska"? Det är grannlandet, inte Afganistan ni flyttar till. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lund 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Tak for jeres svar. I har nok ret i at det er os forældre, børn har jo nemt ved at tilpasse sig. Jeg mener ikke at vores børn ikke må blive svenske, jeg skriver bare for at få folks synspunkt da det er en kæmpe beslutning at sælge sit hus i DK og flytte lige meget hvad land man flytter til. Mange tak for jeres posektive svar. jeg vil søge lidt rundt her inde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Man kan flytta tillbaka igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Det är väl upp till er? Vad menar du med vores børn ikke bliver "danske" ? Och vad är det som är så hemskt med om barnen blir lite "svenska"? Det är grannlandet, inte Afganistan ni flyttar till. Det er ikke let at skrive det, men jeg er overbevist om at forældrene frygter at børnene bliver svenske. Sådan lige pludselig, mens man er ved at forberede morgenmaden, så kigger man på sine børn og tænker: "For pokker! Mine børn er blevet svenske!". Som forældre må det være en meget mærkelig oplevelse. Måske endda traumatisk! Fra den dag af, bliver alt mere problematisk. Kan man for eksempel tale dårligt om Afghanistan foran sine svenske politisk korrekte børn? Og kan man tvinge dem til at tage opvasken og gå ud med skraldet, hvis der ikke er konsensus? Ja, jeg forstår de danske forældres bekymring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Man kan flytta tillbaka igen. Det er fantastisk med alt den frihed! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2010 Nååå ooookay, så hvis man flytter til Annestad f.eks.. så integrere man sig ikke??? Sikke noget lort at lukke ud... undskyld mit sprog.. Lige et lille sidespring.. Hehe - denne her tråd er en guldgruppe! Troejborg har du tilfældigvis en kamphund? En kamphund vil nemlig være den sidste rekvisit, som kræves for at fuldende den typiske Bunkeflo svenskers væreste fordom. Nemlig at Annestad beboes af grove danskere, der lukker lort ud, med kamphund. Ja, jeg ved det er en sørgelig og uretfærdig generalisering, men den er ikke min! Det er de generaliserende svenskere i Bunkeflo der siger sådan! Så meget for svensk politisk korrekthed! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Det er ikke let at skrive det' date=' men jeg er overbevist om at forældrene frygter at børnene bliver svenske. Sådan lige pludselig, mens man er ved at forberede morgenmaden, så kigger man på sine børn og tænker: "For pokker! Mine børn er blevet svenske!". Som forældre må det være en meget mærkelig oplevelse. Måske endda traumatisk! Fra den dag af, bliver alt mere problematisk. Kan man for eksempel tale dårligt om Afghanistan foran sine svenske politisk korrekte børn? Og kan man tvinge dem til at tage opvasken og gå ud med skraldet, hvis der ikke er konsensus? Ja, jeg forstår de danske forældres bekymring.[/quote'] Om man har sådana problem tycker jag att man ska bli i Danmark. Eller vilket land det nu är man kommer från. Hoppas du var ironisk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Hehe - denne her tråd er en guldgruppe! Troejborg har du tilfældigvis en kamphund? En kamphund vil nemlig være den sidste rekvisit, som kræves for at fuldende den typiske Bunkeflo svenskers væreste fordom. Nemlig at Annestad beboes af grove danskere, der lukker lort ud, med kamphund. Ja, jeg ved det er en sørgelig og uretfærdig generalisering, men den er ikke min! Det er de generaliserende svenskere i Bunkeflo der siger sådan! Så meget for svensk politisk korrekthed! Har du slået hovedet i din sommerferie Markowitch??? Eller der det fordi du ikke har haft ferie endnu???? Dit andet indlæg MÅ være ironisk, men hvad har du gang i her? Siger ud aldrig "lukke lort ud"? Det gør jeg, men jeg har selvfølgelig -ifølge nogle- også en "kamphund" (suk!) Tag dig sammen Markowitch, du KAN gøre det bedre ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2010 Åååhå... hihi.. Det er længe siden der har været sådan en slags tråd her.. *G* Altid god underholdning at læse :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites