Jump to content
Thage Løbner

Rep af plastvinduer.

Recommended Posts

Hej. Den forrige ejer af lejligheden, var ret vild med at skrue rullegardiner etc op i rammerne på vinduerne, det er jeg ikke! De mange huller i plasten skal nu fixes, men jeg ved ikke om der er en god måde at gøre det på. Den eneste jeg kan komme i tanke om, er at forsøge at fylde hullerne med baderumssilicone og så slibe lidt. Findes der en bedre måde? Hilsener Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej. Den forrige ejer af lejligheden, var ret vild med at skrue rullegardiner etc op i rammerne på vinduerne, det er jeg ikke! De mange huller i plasten skal nu fixes, men jeg ved ikke om der er en god måde at gøre det på. Den eneste jeg kan komme i tanke om, er at forsøge at fylde hullerne med baderumssilicone og så slibe lidt. Findes der en bedre måde?
Slibe på plast..har en idé om at det ikke vil blive så fantastisk kønt. Kan du ikke købe nogle små plast-dutter og sætte i? Silicone - først skal du finde en farve der matcher. Og så alligevel, over tid, så skifter siliconen farve. Alternativt fylde op med akryl-fuge, og male hele rammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Reparation af plastvinduer er være juks, det kommer aldrig til at se sådan rigtigt pænt ud bagefter alligevel, syntes jeg. Men forstår godt din frustration over hullerne. Ellers det med, at fylde hullerne med silikone, det er ikke så godt. For hvis man maler oven på silikone, så tørre og hæfter det ikke, og så er det heller ikke særlig godt at slibe i. Så hvis man skal male noget over så skal man bruge en acrylfuge i stedet for. Men jeg fat denne lille note inde hos Primo Vinduer, som producere plastvinduer. "Små huller: Små huller og manglende materiale efter f.eks. indbrud kan fyldes med hvid voks, som varmes op med loddekolbe og efterpoleres med flydende skurecreme. Voksen kan rekvireres hos PRIMO Vinduer. Små huller og manglende materiale kan også udfyldes/limes med hvid PVC-lim på tube. PRIMO Vinduer besvarer gerne spørgsmål om velegnet limtype." Og håber du kan bruge det til noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Reparation af plastvinduer er være juks, det kommer aldrig til at se sådan rigtigt pænt ud bagefter alligevel, syntes jeg. Men forstår godt din frustration over hullerne. Ellers det med, at fylde hullerne med silikone, det er ikke så godt. For hvis man maler oven på silikone, så tørre og hæfter det ikke, og så er det heller ikke særlig godt at slibe i. Så hvis man skal male noget over så skal man bruge en acrylfuge i stedet for. Men jeg fat denne lille note inde hos Primo Vinduer, som producere plastvinduer. "Små huller: Små huller og manglende materiale efter f.eks. indbrud kan fyldes med hvid voks, som varmes op med loddekolbe og efterpoleres med flydende skurecreme. Voksen kan rekvireres hos PRIMO Vinduer. Små huller og manglende materiale kan også udfyldes/limes med hvid PVC-lim på tube. PRIMO Vinduer besvarer gerne spørgsmål om velegnet limtype." Og håber du kan bruge det til noget.
Hej. Tak til jer begge, men især til Pfrylle. Han lærte både Gio og Især mig noget godt. Jeg havde nok en fornemmer på at der var en måde, men min viden er ikke stor (kan forresten slet ikke lide plastvinduer). Tak til begge.. Hilsener Thage ps Man kan nu købe silicone der er malbar. Det koster en bondegård, men alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Hvis ikke du skal skrue noget fast i næsten de samme huller, så kan du med fordel bruge acrylfugemasse, når den er hærdet op efter et par døgn kan den både slibes let OG males over, næsten al slags maling hæfter på den. TNI PS: fås bla på tube til "bollesprøjten" i alle byggemarkeder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites