ruslapigen 10 Anmeld indhold Skrevet August 5, 2010 Nogle der kan anbefale en god ansvar og sygeforsikring til hund, den må gerne være billig... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 Ansvar går over indbo. Vi har sygeforsikring i Sveland det er det billigste vi har fundet og det er faktisk ikke billigt. 1900 SEK årligt og fast selvrisikoen er også 1900 SEK, så kommer der en rörlig selvrisiko oveni på 25 %. Så din hund skal väre rimelig alvorlig skadet for det kan betale sig. Men den er jo god at have alligevel... Men præmien kommer også an på hvilken race du har Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 Den mest populære forsikring til hunde i Sverige er hos Agria/Länsförsäkringar Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 Den mest populære forsikring til hunde i Sverige er hos Agria/LänsförsäkringarMåske fordi man får 10% rabat hvis man er medlem af SKK? :) Folksam er åbenbart populær blandt mine hundevenner (som har rottweiler), så som Kira siger kommer det også an på hvilken race man har... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 vi har også Folksam :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 vi har også Folksam :) Jeg hopper med her.. + opdrætteren har en forsikring hos Agria - i tilfælde af at vores hund skulle få medfødte "fejl" (altså ting man ikke kan se hunden fejler som 8 ugers) Den gælder vist nok i 3 år.. Ikke at den giver særlig meget for os.. Vi får pengene tilbage - men det betyder jo ikke meget hvis hunden lige pludselig er død, af noget ja, et eller andet... Man går jo ikke bare lige ud og køber en ny hund.. nå men, vi har i hvert fald selv folksam :-) Hvad er det for noget med indboen?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 Jeg hopper med her.. + opdrætteren har en forsikring hos Agria - i tilfælde af at vores hund skulle få medfødte "fejl" (altså ting man ikke kan se hunden fejler som 8 ugers) Den gælder vist nok i 3 år.. Ikke at den giver særlig meget for os.. Vi får pengene tilbage - men det betyder jo ikke meget hvis hunden lige pludselig er død, af noget ja, et eller andet... Man går jo ikke bare lige ud og køber en ny hund.. nå men, vi har i hvert fald selv folksam :-) Hvad er det for noget med indboen?? Ja - og den type forsikring tilbyder alle forsikringsselskaber, den med skjulte fejl i 3 år. Hvis jeg skulle tegne ved Agria skulle jeg betale over 3000 pr hund om året. Syntes det er groteske priser i Sverige, I Danmark gav jeg 1300 om året og selvrisiko på 600 kr. Jeg har lige haft hunden afsted og fik en regning på 2500 som ikke kan betale sig at sende ind pga. den høje selvrisiko. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 Man kan som regel sammensætte sin forsikring næsten helt som man vil med hensyn til størrelsen på selvrisiko og diverse tillægsforsikringer. Selv har jeg en årspræmie hos Agria på 2278 SEK (uden SKK-rabat, men med 30% rabat fordi det er en hvalp). Den omfatter en livsforsikring med 6000 kr., veterinärvård på op til 50.000 kr., en selvrisiko på 1100 kr. samt 15% rörlig självrisk inom 125 dagar, medicin självrisk på 800 kr., og tandbehandling op til 6000 kr. Det synes jeg sådan set er en rimelig dækning til en rimelig pris. Men når tiden kommer til fornyelse, skal jeg naturligvis afsøge markedet igen for at få en rimelig pris. Jeg skrev for øvrigt i tidernes morgen til min hemförsakring, Moderna, for at få det helt klart på skrift, hvad de dækker i tilfælde af, at hunden laver ulykker. De svarede mig aldrig, men jeg har læst mig til, at ansvarsforsikring for hunde skulle indgå i hemförsäkringen... dog er der forskel fra selskab til selskab på, hvad de reelt dækker... og det er åbenbart svært at få svar fra Moderna på præcist, hvad de dækker... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 Man kan som regel sammensætte sin forsikring næsten helt som man vil med hensyn til størrelsen på selvrisiko og diverse tillægsforsikringer. Selv har jeg en årspræmie hos Agria på 2278 SEK (uden SKK-rabat, men med 30% rabat fordi det er en hvalp). Den omfatter en livsforsikring med 6000 kr., veterinärvård på op til 50.000 kr., en selvrisiko på 1100 kr. samt 15% rörlig självrisk inom 125 dagar, medicin självrisk på 800 kr., og tandbehandling op til 6000 kr. Det synes jeg sådan set er en rimelig dækning til en rimelig pris. Men når tiden kommer til fornyelse, skal jeg naturligvis afsøge markedet igen for at få en rimelig pris. Jeg skrev for øvrigt i tidernes morgen til min hemförsakring, Moderna, for at få det helt klart på skrift, hvad de dækker i tilfælde af, at hunden laver ulykker. De svarede mig aldrig, men jeg har læst mig til, at ansvarsforsikring for hunde skulle indgå i hemförsäkringen... dog er der forskel fra selskab til selskab på, hvad de reelt dækker... og det er åbenbart svært at få svar fra Moderna på præcist, hvad de dækker... Det syntes jeg også er dyrt det du beskriver der - dog billgere end hvad jeg skulle betale hvis jeg skulle lave helt samme forsikring i Agria - her rammer jeg 4300 pr. hund - det er mere end bilen koster :-) Men nok om det - det er det det koster herovre - og der er jo ingen tvang at have sygeforsikringen, man kan jo bare lade være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 Hvornår har du sidst tjekket, hvad en tilsvarende forsikring ville koste i Danmark? Så for et stykke tid siden et indslag i TV-Avisen eller TV2 Nyhederne, hvor der blev fortalt, at danskerne i stigende grad tegnede kæledyrsforsikringer til 2-300 kr. om måneden. Jeg betaler ca. 200 SEK om måneden, så det, synes jeg, er billigt i forhold til, hvad det ville koste i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2010 Hvornår har du sidst tjekket, hvad en tilsvarende forsikring ville koste i Danmark? Så for et stykke tid siden et indslag i TV-Avisen eller TV2 Nyhederne, hvor der blev fortalt, at danskerne i stigende grad tegnede kæledyrsforsikringer til 2-300 kr. om måneden. Jeg betaler ca. 200 SEK om måneden, så det, synes jeg, er billigt i forhold til, hvad det ville koste i Danmark. Igår :-) fordi emnet var oppe her. 1400 om året med syge og ansvar - 600 i selvrisiko Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2010 Ja, forsikringspræmier fastsættes jo normalt ud fra, hvad forsikringsselskabet har af udgifter - så er der store udbetalinger stiger præmien som regel også. Det kan da sagtens være, at dyrlægeregningerne er billigere eller færre i Danmark i sammenligning med Sverige. Selv har jeg erfaret, at indboforsikringer er dyrere i Danmark end i Sverige (her betaler jeg 70 SEK om måneden for en indbo- og ulykkesforsikring, mens mange reklamer går på, at det skulle være billigt i Danmark med en indboforsikring til 100 DKK). Men desværre kan man jo ikke shoppe frit mellem Danmark og Sverige, når det handler om at forsikre sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2010 Ja, forsikringspræmier fastsættes jo normalt ud fra, hvad forsikringsselskabet har af udgifter - så er der store udbetalinger stiger præmien som regel også. Det kan da sagtens være, at dyrlægeregningerne er billigere eller færre i Danmark i sammenligning med Sverige. Selv har jeg erfaret, at indboforsikringer er dyrere i Danmark end i Sverige (her betaler jeg 70 SEK om måneden for en indbo- og ulykkesforsikring, mens mange reklamer går på, at det skulle være billigt i Danmark med en indboforsikring til 100 DKK). Men desværre kan man jo ikke shoppe frit mellem Danmark og Sverige, når det handler om at forsikre sig. Ja, men i Sverige er det jo også normalt at have sådan en forsikring - nogle dyrehospitaler gider jo ikke bruge tid på din hund hvis den er akut syg i en weekend, hvis ikke man står med policen i hånden, så der er lidt frit slag for selskaberne mht. priserne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2010 Så blev det tid til at fornye hundeforsikringen, og jeg valgte at skifte selskab, da Agria pludselig satte præmien i vejret til en pris på 3280 kr. I stedet valgte jeg Folksam, hvor hunden nu er forsikret med veterinärvård op til 20.000 kr. + livsforsikring på 5000 kr. og en selvrisiko på 1500 kr. + 20%. Det bliver til en præmie på 1525 kr. om året. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites