Jump to content
kevinff

Flytte over på den anden side

Recommended Posts

Jeg har et par kære forældre som går og overvejer at flytte til malmø og omegn og min mor er helt vild for det men min far er sådan lidt skeptisk for som han siger: der må være nogle ulemper ved det land og jeg må ærligt indrømme at jeg kan ikke rigtig finde nogle for alle deres venner har brobiz så det er ikke rigtig grundet prisen og mange af dem bor i københavn & omegn... det er så her jeg vil spørge jer om i kender til nogle ulemper i og med i bor derovre i forvejen :) og er det via blocket man kigger bolig osv.? et sidespørgsmål: SKAL man eje eller er det muligt at leje i sverige til "fornuftige" penge? for det virker usandsynligt dyrt ift. herhjemme når man lejer Hvis der er lign. emner så må i meget undskylde for kan virkelig ikke bruge den søgefunktion herinde for den kommer ikke med det som jeg søger på umiddelbart :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Boligsøgning (ejer) - www.hemnet.se Man kan godt være heldig at finde noget til leje - men hvad søger de af bolig? Den ulempe man oftest hører er at venner/familie syntes man bor meget langt væk på trods af at køretiden til Malmö ikke er længere end hvad det tager at køre til Nordsjælland eller ned på Sjælland fra København. Til gengæld er der den kontante udgift til broen, brobizz eller ej - så koster det lige en sjat at passere den kære bro. Ellers må man vel opgøre med sig selv hvad man ønsker sig af hvor man bor - og om Malmö/omegn opfylder det bedre eller værre ift hvor man ellers ville bo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Boligsøgning (ejer) - www.hemnet.se Man kan godt være heldig at finde noget til leje - men hvad søger de af bolig? Den ulempe man oftest hører er at venner/familie syntes man bor meget langt væk på trods af at køretiden til Malmö ikke er længere end hvad det tager at køre til Nordsjælland eller ned på Sjælland fra København. Til gengæld er der den kontante udgift til broen, brobizz eller ej - så koster det lige en sjat at passere den kære bro. Ellers må man vel opgøre med sig selv hvad man ønsker sig af hvor man bor - og om Malmö/omegn opfylder det bedre eller værre ift hvor man ellers ville bo.
Om det er lejlighed eller villa/rækkehus er for dem ligegyldigt :) bare det er inden for 30 mins rækkevidde (max) fra broen og det er et område man tør stille sin bil i :) men kan det med vennerne virkelig være den eneste ulempe? > gio - gud nej det har jeg ikke lagt mærke til :D mange tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man leder efter ulemper kan man nok altid finde dem... Selv er jeg rigtig glad for at bo i Sverige - og syntes egentlig ikke jeg har oplevet de store ulemper.... Hvad er grunden til at de overvejer at flytte herover i stedet for blot at blive i DK?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man leder efter ulemper kan man nok altid finde dem... Selv er jeg rigtig glad for at bo i Sverige - og syntes egentlig ikke jeg har oplevet de store ulemper.... Hvad er grunden til at de overvejer at flytte herover i stedet for blot at blive i DK?
Well det er fordi de mener de får en hel del mere for pengene derovre (hus,bil,tøj,mad osv.) altså højere leve standard og så mener min mor at danmark er ved at blive for forbudsland ift. sverige :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
et sidespørgsmål: SKAL man eje eller er det muligt at leje i sverige til "fornuftige" penge? for det virker usandsynligt dyrt ift. herhjemme når man lejer.
141 m2 lejlighed i to etager, 4 værelser, 2 badeværelser, moderne byggeri i "middelalderstil" i pragtfulde omgivelser mindre end 30 min. fra broen: 8.400,- DKK. Dyrt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
141 m2 lejlighed i to etager' date=' 4 værelser, 2 badeværelser, moderne byggeri i "middelalderstil" i pragtfulde omgivelser mindre end 30 min. fra broen: 8.400,- DKK. Dyrt?[/quote'] Det lyder satme iorden :D men sådan et "tilbud" er de endnu ikke stødt på :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gamle er dine kære forældre? Måske er det ufint at spørge - men hvor gamle er dine kære forældre? Det kan være interessant i forbindelse med en af de gængse problemstillinger - den om alt besværet som opstår når/hvis man bliver arbejdsløs ... Hvis dine forældre allerede er i pensionsalderen - eller måske i førtidspensionalderen - er det jo et ikke-problem, men ellers er det nok noget, som man liiige skal se lidt nærmere på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske er det ufint at spørge - men hvor gamle er dine kære forældre? Det kan være interessant i forbindelse med en af de gængse problemstillinger - den om alt besværet som opstår når/hvis man bliver arbejdsløs ... Hvis dine forældre allerede er i pensionsalderen - eller måske i førtidspensionalderen - er det jo et ikke-problem, men ellers er det nok noget, som man liiige skal se lidt nærmere på.
Mine forældre er 52 :) mht. pension så er min mor arbejdsløs og min far har været selvstændig i rigtig mange år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær OBS på at hvis de din mor modtager understøttelse fra a-kassen i DK er det ikke problemfrit at flytte til Sverige ift at opretholde sin understøttelse. Og ellers ja - man får helt generelt en del mere for pengene i Sverige - det syntes jeg også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vær OBS på at hvis de din mor modtager understøttelse fra a-kassen i DK er det ikke problemfrit at flytte til Sverige ift at opretholde sin understøttelse. Og ellers ja - man får helt generelt en del mere for pengene i Sverige - det syntes jeg også.
Det gør hun ikke :) hun var selvstændig for mange år siden men valgte at blive hjemmegående mor da hun fik min bror & mig :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mine forældre er 52
Det er jeg også, og deres største problem kan blive, at deres bekendtskabskreds sorteres - bekendte falder fra og kun "rigtige venner" bliver tilbage. Har man mange venner, er det ikke noget problem, men har man blot få, kan man blive ensom i Sverige. Som tiden går falder antallet af venner og bekendte - sådan ér livet. At være dansker og bo i Sverige kan skubbe på den vogn medmindre, de er meget udadvendte og mobile således, at de skaber nye bekendtskaber "over here". De kan jo ikke rende jer på dørene hele tiden !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites