Jump to content
jolin

Ny lov om belåning 85/90%

Recommended Posts

Loven gælder for alle lån/låneløfter efter 8. juli. Og derudover har Handelsbanken i mange år haft en grundregel der sagde at de kun ville låne 85% som bottomlån
Det er en anbefaling til bankerne, ikke noget de skal følge. Så det afhænge meget af din økonomi og dit forhold til din bank...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man nu læser på Finansinspektions hjemme sige som er dem der har lavet "reglen", så står der sådan her : Klippet derfra : Finansinspektionen har beslutat om ett allmänt råd för lån med bostaden som pant. Nya lån bör inte överstiga 85 procent av bostadens marknadsvärde. De nya reglerna börjar gälla den 1 oktober 2010. Lig mærke til det fine BØR ikke overstige. http://www.fi.se/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Indtil du viser mig et nyt låneløfte på 90% efter 8. juli vil jeg tro at det er en regel alle følger' date=' og ikke blot en vejledning de bør følge men alligevel ikke følger.[/quote'] jamen har da talt med min bank så sent som for en uge siden og har en aft. om lån hvis vi ville flytte, kan tilmed få mere en 90% hvis det er nødvendigt. Har dog ikke behov for at skulle vise dig mit låne løfte af den grund, vil bare pointere overfor andre herind, at ens bank altså er til at tale med, hvis man har et ordentligt forhold til dem..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med pant i de 90%+ eller 85% med pant og resten som banklån uden pantsikkerhed? Ens bank er altid til at tale med hvis man har orden i økonomien, men jeg vil stadig gerne se et sikret lån på over 85% før jeg tror på at det nye lånetak ikke får konsekvenser for den sikrede del af gælden, og dermed også - for de allerfleste - en betydning for prisen på at låne pengene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med pant i de 90%+ eller 85% med pant og resten som banklån uden pantsikkerhed? Ens bank er altid til at tale med hvis man har orden i økonomien, men jeg vil stadig gerne se et sikret lån på over 85% før jeg tror på at det nye lånetak ikke får konsekvenser for den sikrede del af gælden, og dermed også - for de allerfleste - en betydning for prisen på at låne pengene.
Med pant i de 90%+ som toplån

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites