ahmad.dk 10 Anmeld indhold Skrevet July 31, 2010 Jeg vil hermed på det kraftigste advare mod selskabet E.N. forsäkring (http://www.enforsakring.se/) Det er bare en flok svindlere, og jeg fatter ikke hvordan de får lov at fortsætte med at arbejde, når det firma er så omringet af så meget tvivl på om det overhovedet er et reelt forsikrings selskab!!! jeg burde har været lidt smartere og lavet lidt backround tjek inden jeg tegnet en forsikring hos dem, burde bare have googlet lidt, men men men. anyway her er li8dt om min historie Som det eneste forsikringselskab jeg kunne finde som forsikrer indkomst mod arbejdsløshed tværs over grænser har jeg i god tro tegnet en (dyr) forsikring hos dem mod at evt at blive arbejdsløs og dermed skulle gå fra hus og hjem etc. Jeg var tillidsrepresentant på min arbejdsplads, dvs at der skulle meget for at blive fyret pga nedskæringer,omrokkeringer etc men aligevel ved man aldrig hvad der vil ske så derfor valgte jeg at forsikre mig. Forsikringen kostede 750 SEK/md og den skulle dække 85% af min indkomst. dvs at jeg vil få udbetalt forskellen mellem A-Kassen og 85% af min måneds løn. jeg fik tilsendt min police samt deres betingelser for dækning etc. jeg skal lige nævne at jeg selv arbejder i forsikrings branchen og bestiller ikke andet hele dagen end at fortolke betingelser og dække/afvise skader og i de betingelser står der intet om hvorfor man bliver fyret, blot at man ikke selv siger op, eller har kendskab til en fyring. så alt var jo som det skal være. Da jeg så blev opsagt fra mit arbejde pga uenigheder i forbindelse med mit tillidshverv og pludselig fik jeg brug for firsikringen. E.N. sendte mig et skema som jeg skal udfylde sammen med min arbejdsgiver om hvor meget jeg tjente og hvorfor jeg blev fyret etc. min tidl. arbejdsgiver skrev " opsagt,loyalitet" på skemaet og det returnerede jeg til E.N. forsäkringen. Et par dage senere så modtager jeg et brev hvor de( på et par linjer) afvise mit krav på erstatnig pga årsagen til arbejdsløsheden! samt at de har opsagt min forsikringen. UDEN GRUND. Da jeg så kontaktede dem for at høre om hvorfor de afviser mit krav udefra de 2 ord "opsagt,loyalitet" så oplyser de at firmaet skal være gået konkurs for at de skulle dække!! Siden da så har de ikke været til at komme i kontakt med eller få yderligere forklaring. de henviser blot til deres betingelser (hvori der INTET står om at det skal være konkurs for at de dækker) En hurtig google om E.N. forsikring viser en del forums på nettet hvor folk skriverom deres negative oplevelser med E.N. forsäkring!!! ( og sjovt nok dem som skrev positivt om firmaet er blevet afsløret af moderatorerne på de forums som E.N. ansatte, ip adresser som stammer fra firmaet etc.) (jeg skal til en advokat om sagen d. 10. august for at se om jeg kan få den erstatning som jeg helt klart mener at jeg er berettiget til) :thumbdown:thumbdown Er der nogen herinde som har nogle forslage til hvad man evt kan gøre? Mvh Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2010 Jeg og min hustru har begge tegnet E.N. forsikring, og i mine betingelser står at dækningen gælder når: "När du har ofrivilligt blivit arbetslös, dvs. har inte sagt upp dig själv eller misskött dig eller ditt arbete så att avsked eller uppsägning av personliga skäl skett." Og der kan man jo så argumentere at din opsigelse skyldes (i virksomhedens fortolkning), at du ikke har været loyal, altså at du ikke har passet dit arbejde, som man kræver. Uanset om den fyringsgrund er sand eller ej, så står det i svaret til E.N., og de fortolker nok at du har misköttat dit job, og dermed selv er skyld i fyringen. Beskrivelsen om, at de kun dækker ved konkurs er helt klart ikke rigtig ifølge deres vilkår, men det falder ind under betingelsen, at det ikke må være 'kun dig' dig har fyret, men at du er røget med i en fyringsrunde eller lignede, hvor man ikke kan sige det er på grund af din opførsel. Så se om du kan få din virksomhed til at skrive fyringsgrunden som besparelser/nedskæring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2010 Øv ! Der var i sidste nummer af Råd och Rön (forbruger magasin som bl.a tester diverse ting) en aktikel om netop løntabsforsikringer - måske kan du bruge noget fra den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2010 Et side spørgsmål: hvor meget betaler man overhovedet for sådan en forsikring?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2010 Det afhænger af din dækning mv... Men du kan regne det ud på deres webside: http://www.enforsakring.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2010 Et side spørgsmål: hvor meget betaler man overhovedet for sådan en forsikring?? Det er individuelt, efter løn, branche og den dækning du ønsker. Det kan bregnes direkte på E.N.'s hjemmeside http://www.enforsakring.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2010 Hej Larsk Du skriver "Og der kan man jo så argumentere at din opsigelse skyldes (i virksomhedens fortolkning), at du ikke har været loyal, altså at du ikke har passet dit arbejde, som man kræver. Uanset om den fyringsgrund er sand eller ej, så står det i svaret til E.N., og de fortolker nok at du har misköttat dit job, og dermed selv er skyld i fyringen." Jeg håber ikke at du vil opleve det ,men jeg har haft det præcis som dig, tegnet en forsikring,betalte min præmie og læste betingelserne og det hele så ud som det skulle. (og igen jeg arbejder selv med forsikrings betingelser så jeg ved hvad jeg taler om) og derfor så troede jeg ikke mine øjne da jeg fik den her behandling og afvisning. E.N. forsäkring har modtaget min skades anmeldelse sammen med arbejdsgivar indtyg, og en ANBEFALING fra min tidl.arbejdsgiver (der hvor jeg blev fyret) dateret 14 dage efter opsigelsen. Deri stod der at jeg har udført mit job til punkt og prikke, til min chefers FULD tilfredshed. Min opsigelses skyldes KUN at min arbejdsgiver og jeg har været uenige i hvordan tingene skal udvikle sig i firmaet under finans krisen og Hvem,hvornår og hvordan 70 medarbejdere skulle fyres. dermed en opsigelse af mig og min formand i personale foreningen. Jeg skal fortælle dig en ting, Jeg har tegnet denne forsikring netop for når det går galt så er man forsikret, for man vil ikke gå fra hus og hjem, så når man endelig står i den sorte situation så forventer man at ens forsikring undersøger sagerne bedre for at se hvad betegnelsen "opsagt,loyalitet" dækker over,samt kigger på at man har fået en ANBEFALING fra arb.giveren dvs at man faktisk har passet sit arbejde, og fyringen skyldes" tekniske grunde" og derfor ikke bare sender et ja standard afvisnings brev,og opsigelse af forsikringen bestående af 2 linjer i alt. Undskyld mig men det virker som om de prøver at slippe afsted med at ikke skulle betale. Tro mig hvis du og din hustru fik samme brev så upersonlig,så uprofessionelt og så usagligt begrundet, så vil du også føle dig røvrendt af dette selskab (prøv at google dem og se hvad andres oplevelser er) Mit råd til alle er, lad være med at stole på det firma, der er vel grunde til at ALLE andre selskaber (velrenomeret selskaber) ikke forsikrer indkomst over landsgrænser, så lad være med at være naiv og tro at det er fordi E.N. har fundet den rigtige formel, det eneste de har fundet ud af at de svindler folk og prøver at spise dem af med alt mulig forklaringer. På div forums står der beskrevet fra folk som har en klokke klar krav på udbetaling. og erkendt(delvis) af E.N. hvordan de løber om hjørner med dem og aldrig udbetaler penge,eller holder hvad de lover!. Good luck. Mvh. Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2010 Du har ret, jeg ville meget nødig stå i den situation at den forsikring jeg har betalt til viste sig at være fup og fiduser. Og din beretning giver mig da anledning til bekymringer. Men jeg siger ikke de har ret, og jeg siger slet ikke at du er blevet selvforskyldt fyret. Jeg pegede bare på at betingelserne, som siger man ikke får støtte, hvis man bliver fyret 'selvforskyldt'. Og den besked, du selv referer, at dit firma angav loyalitet som fyringsgrund, peger jo på 'selvforskyldt'. Så jeg sagde bare at det kunne være EN's grund til at afvise dig. Jeg mener helt klart at du skal tage sagen op, og jeg mener helt klart at du skal kræve de laver en ordentlig sagsbehandling, og ikke bare fortolker på et ord i en rubrik. Jeg ønsker dig alt muligt held med det (også fordi jeg gerne vil tro at jeg ikke spilder mine penge). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2010 Jeg håber heller ikke at du vil stå i den situation eller opleve den dårlig behandling.....( men hvis det nu er et svindler firma så kan du jo spare de penge du betaler hver måned) Men jeg vil nu opfordre alle til at undersøge det her firma inden at de tegner den forsikring og så aligevel miste hus og hjem pga falsk tryghed de sælger. se det her link og og læs om E.N. forsikring. (sjovt nok er de eneste som skrev positivt om firmaet er blevet sporet til samme adresse som firmaet) men der er lidt af hvert med dårlige eksempler om firmaet. http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=89209 eller det her link http://www.reco.se/fair-forsakring det siger det hele..... skulle bare have været så klog inden at jeg tegnede forsikringen for 2 år siden Læg lige mærke til at den (ENESTE) som skrev positivt om E.N. på det første links forun (robban70) er nok tilfældigvis navne bror med den (Robert a)som skriver at han er "nöjd" i det andet link Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2010 Hvad siger fagforeningen? For jeg kan da godt undre mig om det er en berretiget fyring. Du er jo netop som tillidsmand tvunget til at indgå i et samarbejde med ledelsen om bla hvordan fremtiden ser ud for firmaet. Og beskyttelsen af tillidserhvervet er der jo netop så man kan åbne munden, uden at skulle være bange for at blive fyret. Hej Larsk Du skriver "Og der kan man jo så argumentere at din opsigelse skyldes (i virksomhedens fortolkning), at du ikke har været loyal, altså at du ikke har passet dit arbejde, som man kræver. Uanset om den fyringsgrund er sand eller ej, så står det i svaret til E.N., og de fortolker nok at du har misköttat dit job, og dermed selv er skyld i fyringen." Jeg håber ikke at du vil opleve det ,men jeg har haft det præcis som dig, tegnet en forsikring,betalte min præmie og læste betingelserne og det hele så ud som det skulle. (og igen jeg arbejder selv med forsikrings betingelser så jeg ved hvad jeg taler om) og derfor så troede jeg ikke mine øjne da jeg fik den her behandling og afvisning. E.N. forsäkring har modtaget min skades anmeldelse sammen med arbejdsgivar indtyg, og en ANBEFALING fra min tidl.arbejdsgiver (der hvor jeg blev fyret) dateret 14 dage efter opsigelsen. Deri stod der at jeg har udført mit job til punkt og prikke, til min chefers FULD tilfredshed. Min opsigelses skyldes KUN at min arbejdsgiver og jeg har været uenige i hvordan tingene skal udvikle sig i firmaet under finans krisen og Hvem,hvornår og hvordan 70 medarbejdere skulle fyres. dermed en opsigelse af mig og min formand i personale foreningen. Jeg skal fortælle dig en ting, Jeg har tegnet denne forsikring netop for når det går galt så er man forsikret, for man vil ikke gå fra hus og hjem, så når man endelig står i den sorte situation så forventer man at ens forsikring undersøger sagerne bedre for at se hvad betegnelsen "opsagt,loyalitet" dækker over,samt kigger på at man har fået en ANBEFALING fra arb.giveren dvs at man faktisk har passet sit arbejde, og fyringen skyldes" tekniske grunde" og derfor ikke bare sender et ja standard afvisnings brev,og opsigelse af forsikringen bestående af 2 linjer i alt. Undskyld mig men det virker som om de prøver at slippe afsted med at ikke skulle betale. Tro mig hvis du og din hustru fik samme brev så upersonlig,så uprofessionelt og så usagligt begrundet, så vil du også føle dig røvrendt af dette selskab (prøv at google dem og se hvad andres oplevelser er) Mit råd til alle er, lad være med at stole på det firma, der er vel grunde til at ALLE andre selskaber (velrenomeret selskaber) ikke forsikrer indkomst over landsgrænser, så lad være med at være naiv og tro at det er fordi E.N. har fundet den rigtige formel, det eneste de har fundet ud af at de svindler folk og prøver at spise dem af med alt mulig forklaringer. På div forums står der beskrevet fra folk som har en klokke klar krav på udbetaling. og erkendt(delvis) af E.N. hvordan de løber om hjørner med dem og aldrig udbetaler penge,eller holder hvad de lover!. Good luck. Mvh. Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2010 Du har fuldstændig ret, jeg er "beskyttet" eller rettere jeg var beskyttet, men når de VIL af med en så kan de også det, det koster dem bare et års løn. (standard takst for fyring af tillidsmænd) så kalder de det loyalitet, som er et vidt begreb......... jeg fik et års løn som kompensation for fyringen.thats it. så kan jeg stik min beskyttelse et vis sted. I min tidl arbejdsplads havde vi en særlig situation hvor vi blev købt op af dem og der var en MASSE drama mellem det gamle firma og dem som købte os, så vi var ud i meget slemme situationer som krævede til tider slemme (verbale) slagsmål med ledelsen i det ny koncern. Bl.a om 70 fyringer op il det nye år.(09-10) Så skulle der ofres nogen for at genoprette en "harmonisk" stemning. Dte blev mig og formanden af vores Personale forening. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2010 Du har fuldstændig ret, jeg er "beskyttet" eller rettere jeg var beskyttet, men når de VIL af med en så kan de også det, det koster dem bare et års løn. (standard takst for fyring af tillidsmænd) så kalder de det loyalitet, som er et vidt begreb......... jeg fik et års løn som kompensation for fyringen.thats it. så kan jeg stik min beskyttelse et vis sted. I min tidl arbejdsplads havde vi en særlig situation hvor vi blev købt op af dem og der var en MASSE drama mellem det gamle firma og dem som købte os, så vi var ud i meget slemme situationer som krævede til tider slemme (verbale) slagsmål med ledelsen i det ny koncern. Bl.a om 70 fyringer op il det nye år.(09-10) Så skulle der ofres nogen for at genoprette en "harmonisk" stemning. Dte blev mig og formanden af vores Personale forening. Men du skal da være glad for at du får en årsløn oven i hatten!!! Der er mange de får intet!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2010 1 års løn Jamen det års løn er jo netop din beskyttelse. Man kan jo aldrig være beskyttet mod fyring og sådan skal det jo også være, det skal være sværere og dyrere at komme af med tillidsfolk. Men ikke umuligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2010 Jamen det års løn er jo netop din beskyttelse. Man kan jo aldrig være beskyttet mod fyring og sådan skal det jo også være' date=' det skal være sværere og dyrere at komme af med tillidsfolk. Men ikke umuligt.[/quote'] øøøøøøøøh??? jeg er slet ikke med i hvad du skriver!! nu er det jo den forsikring man har købt og betalt dyre penge for som NETOP skulle beskytte mig mod arbejdsløsheden når man netop bliver FYRET og ens indtægt stoppede, års løn oveni eller ej, og om hvordan det forsikrings selskab kører et svindel show. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2010 For at göre det tydligere Nej, undskyld. Jeg burde nok have skrevet at det var dette jeg kommenterede: jeg er "beskyttet" eller rettere jeg var beskyttet, men når de VIL af med en så kan de også det, det koster dem bare et års løn. (standard takst for fyring af tillidsmænd) så kalder de det loyalitet, som er et vidt begreb......... øøøøøøøøh??? jeg er slet ikke med i hvad du skriver!! nu er det jo den forsikring man har købt og betalt dyre penge for som NETOP skulle beskytte mig mod arbejdsløsheden når man netop bliver FYRET og ens indtægt stoppede, års løn oveni eller ej, og om hvordan det forsikrings selskab kører et svindel show. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Hej Ahmad, Det lyder som en meget skræmmende historie ! Jeg er selv kunde hos dem... Men mange af de klager som firmaet har skyldes deres markedsførings stil ! Er der andre herinde der har haft brug for dem, hvor deres oplevelse har været mere positiv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Nu ved jeg godt at det desværre ikke hjælper Ahmad, men jeg forsøgte at tegne en arbejdsløshedsforsikring hos dem da krisen spidsede til for knap 2 år siden. Jeg havde ikke lige mit kontonummer ved hånden da jeg tegnede forsikringen over telefonen, men de sendte mig policen og besked på at sende dem kontonummeret så de kunne trække pengene derfra. Det gjorde jeg så på mail flere gange og sågar over telefon, mens de regner beskeder ned på min telefonsvarer om at de ikke har modtaget nummeret, og nu skal jeg altså virkelig snart osv osv. Til sidst opsiger de forsikringen, hvilket er fair nok når de ikke har fået nogle penge. Men her er det jeg tænkte: Hvis de er så tunge bagi og så svære at få fat i når de skal have nye kunder, hvordan vil det så ikke være at få dem til at udbetale nogle penge hvis det bliver nødvendigt? Så jeg besluttede mig for ikke at tegne forsikring igen, og det er jeg meget glad for i dag når jeg læser Ahmads posting. Er der egentlig noget nyt i sagen ahmad.dk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites