Jump to content
ruslapigen

børnefamilieydelse

Recommended Posts

HJÆÆÆÆLLLPP Jeg sad glad og ventede på min børnefamilieydelse og de kom aldrig.... Jeg er flyttet til Sverige i maj og har forstået på de jeg har talt med, at pengene fulgte med fra Dk til SE, uden problemer. Men nu har jeg ikke fået mine...... Jeg bor i SE og arbejder i DK. Kan se at der kom nye bestemmelser på skat den 28 april 2010. Er der nogen der kan hjælpe.... med lidt gode råd. På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok din fraflytterkommune der afventer oplysninger fra de svenske myndigheder, mht bekræftigelse på at i bor på adresse osv. Det burde køre automatisk, men ellers skal du have en blanket af dem der skal udfyldes og returneres. Ifølge aalborg kommune skal det gøres engang om året. Har heller ikke fået vores børnepenge denne gang grundet ovenstående. Det kan desværre være en lidt langsom process...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver spændende om de nye regler om max børnefamilie ydelse i DK, kan få nogen til at hente ydelsen i S i stedet for. Vi har 3 børn og taber ca 1600 om året, så det er ok og den ene starter i skole nu, så måske dagis bliver billigere når han bare skal gå på fritter. Men hvis nogen har flere børn er det måske værd at tjekke S reglerne ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke välge Man kan ikke välge hvor man får dem fra.

Det bliver spændende om de nye regler om max børnefamilie ydelse i DK' date=' kan få nogen til at hente ydelsen i S i stedet for. Vi har 3 børn og taber ca 1600 om året, så det er ok og den ene starter i skole nu, så måske dagis bliver billigere når han bare skal gå på fritter. Men hvis nogen har flere børn er det måske værd at tjekke S reglerne ud.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, det er så noget nyt. Som bosiddende i Sverige har man tidligere haft ret til børnepenge. Ved at udfylde et par erklæringer kunne du så i stedet få det højere bidrag fra DK fordi du arbejdede der, og Dk fik bekræftet fra S at du ikke fik noget der

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites