hrohibil 10 Anmeld indhold Skrevet July 29, 2010 Hej. Jeg skal til at flytte til Helsingborg. I den forbindelse har jeg ´kigget på forskellige internet udbyder. Jeg skal ha bredbånd og telefoni. Men ingen af dem jeg har fundet følger der en router med på. Mit spørgsmål er så: Kan jeg tage min trådløse netgear router med fra danmark og bruge den?? Er det samme stik udtag i væggen som her hjemme i DK? Mvh H Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 LAN stik er det samme (RJ45) Telefonstik er anderledes - hvis du ser efter ADSL - men du kan købe telefonstik til RJ11 convertere, så passer det i de fleste ADSL modems. Hos Telia skal man købe sit eget ADSL modem, dog forærer de dig et hvis du binder dig i én eller anden periode jeg ikke lige kender den aktuelle længde af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 RJ45 RJ11 Svensk telefonstik med RJ11 i den anden anden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrohibil 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 Tak foe svar og billeder. Men hvad med min trådløse router? Vil jeg kunne benytte den i sverige? Det er jo hellere ikke et LAN stik man bruger i de fleste private hjem i DK. Jeg tænker her på hvad er det for et udtag man typisk vil finde i len lejlighed i sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 Ja, det kan du sagtens. Alt efter hvilken slags stik der er i din lejlighed skal du jo bare have en passende ledning. Og jeg har både set koax-udtag samt RJ45-udtag som vægstik herovre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 Vi har RJ45 udtag som vægstik.. Men vi valgte at købe en router herovre.. Men mon ikke man sagtens kan tage den med fra dk, så længe stikkene passer.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrohibil 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 Ok. For lige nu er min router koblet til et koax/data udtag fra væggen, som både er tv og internet. Men jeg går vel udfra at hvis udtaget i væggen er RJ45 stik, så har min router 4 RJ45 indgange bag på som bure være kompatible. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 Seføli - datasignaler er datasignaler, på uanset hvilket sprog! :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrohibil 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2010 Lige for at være sikker her. Skal jeg bruge en router som har en WAN port? Man kan jo få de router med en WAN port og 4 LAN porte, den netgear router jeg har, har kun 4 LAN porte, fordi der er et koax udtag istedet for WAN som den for net fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrohibil 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2010 Troejborg: Hvilken router købte i? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2010 Hvis du har et vægudtag med RJ45 stik skal du bruge en router med RJ45 stik i WAN porten. Den du har lyder til at være udstyret med en COAX stik i WAN porten - måske man kan få en konverter til RJ45 med jeg tror det letteste og billigste er at købe en ny router der passer direkte til dit vægstik. Det vil ikke fungere korrekt hvis du tilslutter forbindelsen fra din udbyder til en af LAN portene i routeren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites