Jump to content
hrohibil

Data udtag?

Recommended Posts

Hej. Jeg skal til at flytte til Helsingborg. I den forbindelse har jeg ´kigget på forskellige internet udbyder. Jeg skal ha bredbånd og telefoni. Men ingen af dem jeg har fundet følger der en router med på. Mit spørgsmål er så: Kan jeg tage min trådløse netgear router med fra danmark og bruge den?? Er det samme stik udtag i væggen som her hjemme i DK? Mvh H

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

LAN stik er det samme (RJ45) Telefonstik er anderledes - hvis du ser efter ADSL - men du kan købe telefonstik til RJ11 convertere, så passer det i de fleste ADSL modems. Hos Telia skal man købe sit eget ADSL modem, dog forærer de dig et hvis du binder dig i én eller anden periode jeg ikke lige kender den aktuelle længde af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak foe svar og billeder. Men hvad med min trådløse router? Vil jeg kunne benytte den i sverige? Det er jo hellere ikke et LAN stik man bruger i de fleste private hjem i DK. Jeg tænker her på hvad er det for et udtag man typisk vil finde i len lejlighed i sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. For lige nu er min router koblet til et koax/data udtag fra væggen, som både er tv og internet. Men jeg går vel udfra at hvis udtaget i væggen er RJ45 stik, så har min router 4 RJ45 indgange bag på som bure være kompatible.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for at være sikker her. Skal jeg bruge en router som har en WAN port? Man kan jo få de router med en WAN port og 4 LAN porte, den netgear router jeg har, har kun 4 LAN porte, fordi der er et koax udtag istedet for WAN som den for net fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har et vægudtag med RJ45 stik skal du bruge en router med RJ45 stik i WAN porten. Den du har lyder til at være udstyret med en COAX stik i WAN porten - måske man kan få en konverter til RJ45 med jeg tror det letteste og billigste er at købe en ny router der passer direkte til dit vægstik. Det vil ikke fungere korrekt hvis du tilslutter forbindelsen fra din udbyder til en af LAN portene i routeren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites