igor91 10 Anmeld indhold Skrevet July 25, 2010 Hej alle sammen , jeg vil gerne stille jer et spørgsmål omkring kørekort .. Jeg mangler teoriprøve og køreprøve men har betalt for hele min pakke i DK (ca 10.000 DKK) Jeg startede på kørekortet i 2008 , PRÆCIST tre måneder inden jeg fyldte 18 år og jeg tog min teoriprøve i januar måned 2009 og bestod prøven .. 3 måneder efter tog jeg til køreprøve og dumpede .. lige siden har jeg ikke været oppe på grund af alle mulige problemer :( Jeg har stadig mine kørekortspapirer og vil nu tage teoriprøve og køreprøve igen da der er gået for lang tid har jeg fået at vide .. Nu er det store spørgsmål så - kan jeg tage teoriprøven og køreprøven i Sverige da jeg flytter derhen om 2 uger .. TUSIND TAK PÅ FORHÅND :) ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2010 Hej alle sammen , jeg vil gerne stille jer et spørgsmål omkring kørekort .. Jeg mangler teoriprøve og køreprøve men har betalt for hele min pakke i DK (ca 10.000 DKK) Jeg startede på kørekortet i 2008 , PRÆCIST tre måneder inden jeg fyldte 18 år og jeg tog min teoriprøve i januar måned 2009 og bestod prøven .. 3 måneder efter tog jeg til køreprøve og dumpede .. lige siden har jeg ikke været oppe på grund af alle mulige problemer :( Jeg har stadig mine kørekortspapirer og vil nu tage teoriprøve og køreprøve igen da der er gået for lang tid har jeg fået at vide .. Nu er det store spørgsmål så - kan jeg tage teoriprøven og køreprøven i Sverige da jeg flytter derhen om 2 uger .. TUSIND TAK PÅ FORHÅND :) ! Hej Nej det kan du ikke, jeg vil stærkt fraråde dig at flytte til Sverige før du har fået dit kørekort. Du mister nemlig alle dine penge, hvis du flytter til Sverige, imens du er igang med at tage kortet... Afslut det og derefter kan du flytte. Man kan ikke gå op til prøverne i DK EFTER du er flyttet til SE - uanset om du er midt under afslutning af prøverne. Du kan selvfølgelig også tage det i Sverige efter du er flyttet, men held og lykke med at starte hel forfra (teorilektionerne osv) samt punge ud... igen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
igor91 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2010 FUUUUCK .. sådan noget pis :( Men jeg kan kun sige tusind tak til dig Sali for at hjælpe mig med at få det på plads i hvert fald :) TAK ! :) Hva med motorcykelkørekort i Sverige ? Hvis jeg er 19 år gammel kan jeg så godt tage motorcykelkørekort til 1000cc's motorcykler ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2010 FUUUUCK .. sådan noget pis :( For god ordens skyld og fremtidig præference' date=' så taler vi nogenlunde pænt herinde :p Hva med motorcykelkørekort i Sverige ? Hvis jeg er 19 år gammel kan jeg så godt tage motorcykelkørekort til 1000cc's motorcykler ?http://korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/motorcykel/ A1 (lätt motorcykel) motorcykel vars motor har en slagvolym av högst 125 kubikcentimeter och en effekt av högst 11 kilowatt. A (begränsad effekt) motorcykel som har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg. A (obegränsad effekt) motorcykel som har högre effekt än 25 kW eller ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kW/kg. Tung motorcykel med obegränsad effekt får du köra om du har körkort med behörighet A med begränsad effekt och har haft behörigheten under minst två år eller har fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel. Uppfyller du inte ovanstående krav får du endast köra motorcykel med begränsad effekt . Sex stycken krav för att få A-körkort Det finns sex stycken krav som du måste uppfylla för att få ditt körkort. Du har körkortstillstånd. Du är permanent bosatt i Sverige eller har studerat här i minst sex månader. Du har fyllt a) 16 år för behörigheten A1 b) 18 år för behörigheten A (begränsad effekt) c) 21 år för behörigheten A (obegränsad effekt) Du har genomgått riskutbildning (Gäller från den 1 november 2009) Du har avlagt godkänt förarprov (kunskapsprov och körprov). Du har inget körkort som är utfärdat i någon annan stat inom EES-området (Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike). Ett sådant körkort går däremot att byta ut mot ett svenskt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2010 Hvis jeg er 19 år gammel kan jeg så godt tage motorcykelkørekort til 1000cc's motorcykler ?Og jeg kan kun sige: "heldigvis ikke"!!! Ved ikke om du har tänkt dig det, men et godt råd, tag nu et par år på en ca. 500cc maskine INDEN du opgraderer... Det er altså de färreste der kan udnytte potentialet i en 1000cc :) Og et andet råd, udover penge-faktoren, så er der en anden grund til at tage dit kort i DK. Den "riskutbildning" man skal gennemföre i SE er meget svär at få taget. Det var en regel som pludseligt blev gennemfört og ingen köreskoler var forberedte, så der er derfor lang ventetid på at kunne tage det kursus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2010 Og jeg kan kun sige: "heldigvis ikke"!!! Ved ikke om du har tänkt dig det, men et godt råd, tag nu et par år på en ca. 500cc maskine INDEN du opgraderer... Det er altså de färreste der kan udnytte potentialet i en 1000cc :) Og et andet råd, udover penge-faktoren, så er der en anden grund til at tage dit kort i DK. Den "riskutbildning" man skal gennemföre i SE er meget svär at få taget. Det var en regel som pludseligt blev gennemfört og ingen köreskoler var forberedte, så der er derfor lang ventetid på at kunne tage det kursus. Er det fordi "riskutbildningen" er teknisk svær at tage eller fordi der er så lang ventetid på det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2010 Er det fordi "riskutbildningen" er teknisk svær at tage ?Næ, der findes bare kun et meget begrænset antal kurser og alt for mange der skal igennem det lige pludseligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites