Jump to content
Rikke Rost

Nogen der har et Canon spejlrefleks med HD video og IS???

Recommended Posts

Som jeg kan låne i 10 min til en test af rystelser i forbindelse med montering i en bil?? Jeg skal ud og ha' noget der kan skyde HD video og vil gerne lige se om det virker INDEN jeg bruger 20+k til det....:) Så kom frit frem... :o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du behøver da ikke bruge 20+ på det??? Vi købte et Canon Eos 500D i Siba herovre.. Det har vi givet 10.000 svenske for, med memorycard, taske og stativ.. .. og det er netop et spejlrefleks kamera, med HD video og ImageStabilizer..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kigget lidt på et EOS550D i kitcar version med 18-135mm IS objektiv. Så vil jeg bare gerne ha' noget mere tele og kiggede lidt på en 100-400mm.....Og det ender bare tæt på 20..... Men det er primært til bilen og de billeder fra trackdays osv. Vil bare gerne ha' noget lækkert..... Kiggede lidt på et EOS 5Dmk2, men det synes jeg er at gå lidt overbord....med det brug jeg har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej...... det er bare til "normal" brug. Landskaber og unger osv....18-135 IS til inde i bilen. De har et kit til 7750dkk og det virker ret interessant. Men jeg ville gerne se noget tilsvarende i aktion for at se om det kan det jeg gerne vil ha det til.... Jeg har nemlig et Powershot SX210IS og det er ikke helt super til at holde billederne fra bilen i ro. Der er rystelser på videoerne....og det irretererer mig ad helvede til!

400mm ?? inde i bilen.. skal du filme fulge 300 m foran bilen eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som jeg kan låne i 10 min til en test af rystelser i forbindelse med montering i en bil?? Jeg skal ud og ha' noget der kan skyde HD video og vil gerne lige se om det virker INDEN jeg bruger 20+k til det....:) Så kom frit frem... :o)
Jeg har et nyt 7D med Tamron 18-270...og lidt andre objektiver, det kan optage HD.....det kan vi godt finde en løsning på at du kan låne....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder skide godt. Som sagt skal jeg bare køre en tur på 10 min med det i bilen for at se filmen bagefter..... Andet er det ikke. :) Smid mig en PM med adresse og tidspunkt. Så kommer jeg forbi med tt'eren :)

Jeg har et nyt 7D med Tamron 18-270...og lidt andre objektiver' date=' det kan optage HD.....det kan vi godt finde en løsning på at du kan låne....[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte selv et 550D for ikke så lang tid siden, sku det bedste kamera jeg har haft til prisen Standard linsen som medfølger er faktisk fin fin Det er jo faktisk 7D bare med 1 processor istedet for 2. jeg har dog også købt en fast 50 mm 1.8 canon linse som tager nogen lækre billeder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ik kompencere for rystelserne i dit videoredigerings program, de bliver bedre og bedre til at kompencere for rystelser. Mvh A

Nej nej...... det er bare til "normal" brug. Landskaber og unger osv....18-135 IS til inde i bilen. De har et kit til 7750dkk og det virker ret interessant. Men jeg ville gerne se noget tilsvarende i aktion for at se om det kan det jeg gerne vil ha det til.... Jeg har nemlig et Powershot SX210IS og det er ikke helt super til at holde billederne fra bilen i ro. Der er rystelser på videoerne....og det irretererer mig ad helvede til!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver mere og mere almindeligt og div programmer, men selvfølgelig jo bedre rå materiale man har jo bedre bliver slutproduktet Mvh A

Det har jeg faktisk ikke prøvet.....Dét anede jeg ikke man kunne. Men ville lige eliminere det så godt som muligt rent hardware mæssigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad faktisk lige og læste om det her. Tror det giver et langt bedre resultat en kameraets IS. Det er vel lavet til de smårystelser som kommer fra håndholdt og slet ikke de store svingninger som opstår fra en bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo prøve at tage lidt clips med og uden IS, så skal jeg kører det igennem et stabilizer filter og så kan vi se hvad du fortrækker. Men eller kun varme anbefaling her fra til Canon 500D og 7D herfra. Bare husk reglen med at det er bedre med et billigt kamera med en dyr linse en omvendt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Købte selv et 550D for ikke så lang tid siden, sku det bedste kamera jeg har haft til prisen Standard linsen som medfølger er faktisk fin fin Det er jo faktisk 7D bare med 1 processor istedet for 2. jeg har dog også købt en fast 50 mm 1.8 canon linse som tager nogen lækre billeder
Jeg mener at 7D er langt hurtigere til HD optagelser end et 550D, jeg har et hurtigt kort i mit, og har aldrig oplevet at det skal bruge tid på at "gemme" Der er vel også en grund til at de bruger 5D og 7D til prof filmoptagelser. Jeg var tæt på at købe et 5D men efter at have læst og set en række sammenligningstest kunne jeg ikke se hvad jeg fik for de ekstra 5-6.000,- hvis jeg skulle lave stillbilleder der skal forstørres op i 70X100cm ja, så er et "fullframe" kamera godt, men til alm. brug et et 7D fint, og med den nyeste processor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke kamera geek og derfor er det "overskrifts" indstillinger jeg går efter..... Det skal bare kunne tage nogle go'e billeder og noget lækker film. Om det har 2,00000435% mere jitter i højre hjørne 22 grader fra toppen er jeg kold over.....:D Men jeg vil bare gerne teste det inden jeg bruger penge på et nyt cam....har efterhånden så meget elektronik skrammel liggende.....:S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg mener at 7D er langt hurtigere til HD optagelser end et 550D, jeg har et hurtigt kort i mit, og har aldrig oplevet at det skal bruge tid på at "gemme"
7D = 1920 x 1080 (HD 30/25/24 fps), 1280 x 720 (HD 60/50 fps), 640 x 480 (60/50 fps) 550D = 1920 x 1080 (HD 30/25/24 fps), 1280 x 720 (HD 60/50 fps), 640 x 480 (60/50 fps) Det er præcis lige så hurtigt til video, hvad mener du med at du ikke har oplevet at det skal bruge tid på at "gemme" Mener du at 550D skal bruge tid på at "gemme"? Hvis du sammenligner 7D og 550D så er der meget meget små forskelle, en af dem er at 7D kan tage 8 billeder pr sek og 550D kan tage 4 billeder pr sek, pga at det kun har 1 processor (men det er samme type som 7D har 2 af) Hvis man alligevel ikke skal tage 8 stillbilleder pr sek, så er 550D rigtigt godt....... Der er et review af dem begge her:
En af de største fordele ved 550D er at det bruger SDHC-kort istedet for CF-kort :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7D = 1920 x 1080 (HD 30/25/24 fps), 1280 x 720 (HD 60/50 fps), 640 x 480 (60/50 fps) 550D = 1920 x 1080 (HD 30/25/24 fps), 1280 x 720 (HD 60/50 fps), 640 x 480 (60/50 fps) Det er præcis lige så hurtigt til video, hvad mener du med at du ikke har oplevet at det skal bruge tid på at "gemme" Mener du at 550D skal bruge tid på at "gemme"? Hvis du sammenligner 7D og 550D så er der meget meget små forskelle, en af dem er at 7D kan tage 8 billeder pr sek og 550D kan tage 4 billeder pr sek, pga at det kun har 1 processor (men det er samme type som 7D har 2 af) Hvis man alligevel ikke skal tage 8 stillbilleder pr sek, så er 550D rigtigt godt....... Der er et review af dem begge her:
En af de største fordele ved 550D er at det bruger SDHC-kort istedet for CF-kort :-)
Med hastighed mener jeg tiden kameraet skal bruge til at gemme en stor video sekvens på hukommelseskortet, jeg vil ikke acceptere at stå i Porschekurverne på LeMans og lige have skudt Tom, for så at skulle vente 5-6-7-8 eller 10 sekunder på at være klar til at optage en af de franske pebermøller eksplodere......derfor valgte jeg 7D Og så havde jeg et 50D før, og menuerne og knapperne/funktionerne er bygget op på samme måde på 7D......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med hastighed mener jeg tiden kameraet skal bruge til at gemme en stor video sekvens på hukommelseskortet, jeg vil ikke acceptere at stå i Porschekurverne på LeMans og lige have skudt Tom, for så at skulle vente 5-6-7-8 eller 10 sekunder på at være klar til at optage en af de franske pebermøller eksplodere......derfor valgte jeg 7D Og så havde jeg et 50D før, og menuerne og knapperne/funktionerne er bygget op på samme måde på 7D......
ahh oki, men vi sammenligner et 550D (ikke 50D) og et 7D Jeg har lige testet på mit eget, det tager under 1 sek at skifte fra still-billed optagelser i 18 mpixel raw til 1920x1080 video hvor jeg tog ca. 3 min video og så skiftede tilbage igen til still-billeder, igen med under 1 sek. ventetid Der er er ingen forskel på videodelen hos 550D og 7D Er lidt i tvivl om hvad du mener med en stor sekvens, den gemmer jo mens man skyder, det er ikke sådan at den ligger dataen i hukommelsen og så først smider det over på lager når man er færdig... (ihvertfaldi kke på 550D) Btw- Rikke rost aka brian, husk at søg prisen på edbpriser.dk, hardware er tit billigere i danmark ,-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at ring til dem først..... da jeg skulle købe mit, var det lidt lusket den måde de sælger på De tog vist ikke kort i butikken og man skulle indbetale kontant et par dage før osv. Jeg kunne læse en anmeldelse på trustpilot at flere har været ude for det samme De har dyrere priser i butikken, så man skal bestille varene først, betale via bankoverførelse og så afhente, så det er svært at krejle prisen :-) Så... husk lige at ring til dem før du kører en tur op hos dem forgæves.... Da jeg skulle betale med mastercard guld (pga. 4 års garanti fidus) så kunne jeg ikke købe hos dem, men valgte et sted der var 100 kr dyrere (men 100 kr er godt givet ud for 4 års garanti synes jeg) Btw, et godt sted at teste linse og rører ved dem er media markt her i malmø, de har rigtigt mange kameraer og linser/objekter) man kan sætte på og afprøve længde, vægt osv., altså få lidt feeling om det også ligger godt samlet Ihvertfald den butik jeg har stødt på hvor man kan kigge på det hele da det står fremme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites