Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 kunne ikke være mere enig :) Basse kan jo fortælle hvad der skete og hvad det endte med at koste ham da han skulle lege gør det selv mand og skifter dem...Havde nok været MEGET billigere at køre det Porsche. Jeps, men har intet med denne diskusion at gøre. Hvis REMS syns det er fedt at blære sig med hvor lidt 500 kr betyder for ham, så fred være med det - men jeg gider personligt ikke give 500 kr. hos Porsche hvis jeg kan få de identiske samme hos mekonomen til halvpris. Per defintion så kører jeg aldrig i biltema efter reservedele til sportsvogne og luksusmærker - da biltema er mere til volvo og saab end de er til BMW, Mercedes, audi etc. I mine erfaringer. Kører man direkte til mekonomen, så sparer man 250 kr - i forhold til at køre direkte til Porsche :-) Hvad angår min lille dyre affære, så endte det med jeg - som den store idiot jeg er, glemte at sænke mine blottede viskerarme, da jeg åbnede fronthjælmen på bilen for at hente de nye :D Dermed knallede begge arme ned på ruden og lavede 2 fine slagmærker på ruden. Da der er en del spænding i ruden på en cabriolet generelt - så flækkede ruden også stille og roligt over de næste par dage hehe. Så viskere denne gang kostede 3000 sek :D Ny viskere + selvrisiko på ny forrude :D Og har personligt ikke oplevet at nogle værksteder påsætter viskere for dig, hvis du bare kører ned og køber et sæt - ikke engang hos Porsche. Det gør de dog, hvis bilen er til service og de skifter så klart. Men et værksteds opfattelse af hvornår ting er slidt kontra den virkelige verden hænger dog ikke sammen. Det samme når de spørger, skal vi ikke skifte pærene i dine forlygter, de har siddet i lang tid. Og man svarer, ja men de lyser jo fint ? - ren og skær pengemaskine for mænd og kvinder med blondine gener. Sidster gang jeg skifter viskere når jeg er lettere stresset dog hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
REMS 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 Basse-mand hold nu op.... Du er da ikke så dum at du tror at jeg skriver et indlæg her for at blære mig med 500 kroner (hvis det da overhovedet er 500 kroner vi taler om ?? - jeg aner som sagt ikke hvad vi taler om af besparelser for det interesserer mig ikke) - så forstår du jo lige præcis ikke en skid af hvad jeg skriver. Penge har jo ikke kun penges betydning - tid er også lig penge i mange menneskers verden, og jeg er sikker på at du også kender udtrykket "time is money". Lad os nu bare for sjov skyld sige at jeg valgte at bruge de timer med min familie i stedet for at bruge dem på viskerblade - dette er i min verden af langt større værdi end 500 kroner. De 500 kroner som jeg betaler hos Porsche giver mig jo også andet end bare viskerblade hvis du kan følge mig, jeg betaler eksempelvis for at slippe for ærgelsen over at jeg har smadret en forrude og nu skal skifte viskerblade ialt 6 gange til for at være on par med mine besparelser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 Basse-mand hold nu op.... Du er da ikke så dum at du tror at jeg skriver et indlæg her for at blære mig med 500 kroner (hvis det da overhovedet er 500 kroner vi taler om ?? - jeg aner som sagt ikke hvad vi taler om af besparelser for det interesserer mig ikke) - så forstår du jo lige præcis ikke en skid af hvad jeg skriver. Penge har jo ikke kun penges betydning - tid er også lig penge i mange menneskers verden, og jeg er sikker på at du også kender udtrykket "time is money". Lad os nu bare for sjov skyld sige at jeg valgte at bruge de timer med min familie i stedet for at bruge dem på viskerblade - dette er i min verden af langt større værdi end 500 kroner. De 500 kroner som jeg betaler hos Porsche giver mig jo også andet end bare viskerblade hvis du kan følge mig, jeg betaler eksempelvis for at slippe for ærgelsen over at jeg har smadret en forrude og nu skal skifte viskerblade ialt 6 gange til for at være on par med mine besparelser. True dat :-) Men det lød stadig som om du kastede om dig med 500 kr sedler - og hvis det var sagen, så kan jeg godt gribe :D Ps- har haft skiftet viskerblade i 16 år nu - første gang det er sket :D dividerer man det ud, er skaden jo minimalistisk griner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2010 hvor i ligger det ufornuftige i at køre til Porsche og købe dem ? At det er dyrere hos Porsche naturligvis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2010 LarCPH - Jeg gav 348 sek for et Bosch sæt med 2 blade. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2010 *GGGGGG* Ja også min tanke... Måske lige en pynte-chrom-dims til udstødningen derfra også? Såååååå er der stil over det... Hihi... Ja hihihi det er total kikset ikås :) Specielt fordi viskeblade jo er det mest fremtrædende på en bil? De skal jo blot virke og som Basse skriver så laver Porsche dem jo ikke selv, så er det jo oplagt at købe dem et andet sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2010 Ikke nødvendigvis nej, for der er grænser for hvor meget tid jeg vil bruge på at spare hvad - 500 SEK ?? Jeg aner det ikke og det interesserer mig heller ikke. De 500 bananer betaler jeg gerne for så slipper jeg for at bruge en helvedes masse tid på at finde ud af hvad det er for blade jeg skal bruge og bagefter hvor jeg så kan købe dem og så endelig selv hjem igen og montere - No sir.. Ikke for er par skide viskerblade, sorry. Se nu ham her Benzino-gutten der ryger ned til Biltema og ender med at få noget lort med hjem som alligevel ikke fungerer, så bruger man tid på det, så skal man skrive en tråd og spørge andre fordi man ikke selv kan finde ud af det (og hey, de der blade der ikke virkede til bilen, de skal jo retur til Biltema så man kan få penge retur eller et tilgodebevis for ellers så skrumper det beløb man sparede jo). Den tid bruger jeg hellere på noget andet. Og hvis mine viskerblade trænger til at blive skiftet så fixer de det hos Porsche næste gang der er til service - færdig. Og ja, jeg siger altid nej når de spørger mig om de må skifte dem hvis de er slidte :0) DET finder jeg selv ud af.. Wow sikke en smart i en fart fellow. Din kostbare tid er ikke så kostbar, når nu du sidder her og diskuterer viskeblade. Du har allerede brugt mere tid på det end det tog mig at finde ud af hvor jeg skulle købe bladene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Biol 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2010 Bosch laver nogle "standard" blade til en Boxster. De kan ses f.eks. her http://www.billigbilpleje.dk/category/porsche-boxster-96-2323/ Bosch katalog er på Bosch´hjemmeside http://rb-aa.bosch.com/boaa-dk/Category.jsp?ccat_id=24&language=da-DK&publication=1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites